چربی سوزهای طبیعی

چربی سوز طبیعی و مواد غذایی چربی سوز غذاهایی هستند که بیشتر موجب کالری سوزی می‌شوند و در نتیجه با چربی‌های ذخیره در بدن نیز مقابله می‌کنند. برخی از مواد غذایی نه تنها باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شوند، بلکه هم انرژی‌زا هستند، هم باعث کاهش اشتها و هم چربی سوزی می‌شوند. اگر در کنار مصرف این مواد غذایی تمرینات اینتروال یا هوازی و تمرینات بدنسازی انجام دهید، بیشتر چربی سوزی می‌کنید و سوخت و ساز بدن‌تان را نیز بالا می‌برید.

سرکه

اولین چربی سوز طبیعی سرکه است، سرکه نمونه ضعیفی از اسید سیتریک است که تأثیر بر کاهش گلوکز دارد. مطالعه‌ای که به تازگی در ایتالیا انجام شده، نشان داده که وقتی شرکت کنندگان در این آزمایش فقط یک قاشق غذاخوری سرکه (به عنوان چاشنی سالاد) به وعده‌های غذایی خود اضافه کردند، قند خون بعد از غذای‌شان 30 درصد کمتر شد. کنترل قند خون همچنان یکی از جزئیات ضروری کاهش وزن و لاغر ماندن است.

کافئین یک چربی سوز طبیعی قوی!

کافئین یکی از قوی‌ترین ترکیبات مناسب لاغری است که هر روز و هر لحظه در دسترس است! کافئین مانع از تجزیه ترکیبی موسوم به « camp » می‌شود، این ترکیب با تحریک چربی‌های ذخیره شده باعث سوختن آن‌ها به عنوان انرژی می‌شود. لازم به ذکر است که چنین تأثیری در افراد لاغر نسبت به چاق‌ها بیشتر است و  مصرف مداوم آن در بلند مدت از اثرگذاری‌اش کم می‌کند. برای بهره بیشتر از فواید کافئین، لازم نیست مکمل مصرف کنید، کافی است در طول روز چند فنجان قهوه پرکافئین مصرف کنید و از مزایای آن بهره ببرید.

فلفل تند

اضافه کردن مقداری ادویه به غذا به دلیل افزایش متابولیسم به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند. فلفل‌های تند، حاوی ماده‌ای به نام کاپسایسین هستند که گرما را به این گیاهان داده و در متابولیسم بدن جهش ایجاد می‌کنند. همچنین بدن را تحریک می‌کند تا هورمون‌هایی از جمله آدرنالین ترشح کند. در نتیجه سرعت متابولیسم بدن و نیز توانایی بدن برای سوختن کالری بیشتر افزایش می‌یابد. این مواد شیمیایی همچنین باعث می‌شوند بدن شما بعد از تمام شدن غذا هم به سوزاندن کالری ادامه دهد.

گذشته از این بتاکاروتن و لیکوپن مواد فیتوشیمیایی و آنتی‌اکسیدان‌های توانمندی هستند که موجب رنگ قرمز در فلفل می‌شوند، از نظر محققان می‌توانند ترکیبات مضری را که باعث ذخیره‌ی چربی می‌شوند را از بدن دفع کنند. از طرف دیگر، فلفل سرشار از ویتامین C است که برای چربی سوزی لازم است.

فلفل قرمز تند

سیر

خوردن سیر به کاهش چربی‌های ناسالم در خون که به منجر به سطوح بالای کلسترول می‌شوند، کمک می‌کند. سیر همچنین در کاهش چربی در سلول‌های چربی بدن نیز مؤثر است. روغن‌های موجود در سیر، حرکت دودی که چربی را شل کرده و به دفع آن از بدن شما کمک می‌کند را افزایش می‌دهند.

عصاره‌ چای سبز

چای سبز و البته بسیاری از مکمل‌های کاهش وزن حاوی آنتی اکسیدانی به نام « EGCG » است. این آنتی اکسیدان با سوزاندن کالری اضافه و استفاده از چربی ذخیره شده به عنوان انرژی باعث افزایش دمای بدن یا تولید گرمای بیشتر در بدن می‌شود.

عصاره‌ چای سبز شکل غلیظ‌ شده‌ی چای سبز است و تمام مزایا و خواص آن را دارد. عصاره‌ چای سبز سرشار از کافئین و ترکیبی شیمیایی (اپی‌گالوکتشین گالات) (EGCG) است. این دو ماده مکمل هم هستند و طی فرایندی به نام (تموژنز) (thermogenesis) به سوختن چربی‌ها کمک می‌کنند. ترموژنز یعنی فرایندی که در آن بدن برای ایجاد گرما کالری می‌سوزاند. اگر می‌خواهید از فواید عصاره‌ چای سبز به عنوان یک چربی سوز طبیعی بهره ببرید، باید روزانه ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلی‌گرم از آن را مصرف کنید. اثرگذاری این مقدار معادل مصرف ۳ تا ۵ فنجان چای سبز در روز است.

شکلات تلخ

از دیگر مواد غذایی چربی سوز شکلات تلخ است. شکلات تلخ سرشار از (روی) است که به کاهش چربی، خصوصاً در ناحیه شکم کمک می‌کند. همچین گردش هورمون لپتین را بالا می‌برد که در تظنیم مصرف انرژی، ذخیره‌ی چربی و اشتها نقش دارد. اگر قصد دارید این خوراکی چربی سوز را مصرف کنید، حتماً نوع کم شکر آن را انتخاب کنید.

شکلات تلخ

سبزیجات برگ‌دار

اضافه کردن سبزیجات برگ‌دار به غذا نه تنها باعث افزایش حجم غذا بدون افزایش کالری آن می‌شود، بلکه سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌های K، C، A، فولات، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و فیبر هستند و خیلی راحت در برنامه روزانه‌تان جای می‌گیرد. به راحتی می‌توانید اسفناج را به سالادتان اضافه کرده و دانه خردل یا انواع کلم را به سوپ‌های‌تان اضافه کنید تا نه تنها در مقابل بیماری‌ها مقاوم شوید بلکه شکم‌تان هم حسابی تخت شود !

سبزیجات شاخه‌دار

سبزیجات پرفیبر غیر نشاسته‌ای دارای بیشترین مقدار مواد ترموژنیک (موادی که برای تجزیه‌شان در بدن بیشترین مقدار انرژی لازم است ) هستند و همچنین تأثیر کمی بر سطح انسولین دارند که به تنظیم متابولیسم بدن کمک می‌کنند. بهترین انتخاب‌های گیاهی کلم، جوانه کلم بروکسل، مارچوبه، بروکلی، گل کلم، اسفناج، کاسنی فرنگی، کرفس، گوجه فرنگی، فلفل‌ها و لوبیاهای چشم بلبلی و سفید هستند که همگی حاوی فولات، بتاکاروتن، کلسیم، منیزیم و فیبر بوده و سرشار از ویتامین A ، C  و K هستند.

سیب

پکتین موجود در سیب از جذب چربی توسط سلول‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین جذب آب از مواد غذایی را افزایش داده و موجب دفع ته‌نشین شدن چربی از بدن می‌شود. آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب نیز می‌تواند از ایجاد سندرم سوخت و ساز که موجب چاق شدن شکم یا اندام سیبی شکل می‌شود، جلوگیری کند. سیب همچنین حاوی فیبر خوراکی، فلاونوئید، فیتواسترول و بتاکاروتن است که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

گریپ فروت

گریپ فروت نیز یک چربی سوز طبیعی است. گریپ فروت نه تنها یکی از منابع غنی ویتامین C است بلکه به جبران 15 گرم از پکتین کمک می‌کند. پکتین یکی از موادی است که به پایین آوردن سطح کلسترول شما کمک می‌کند. گرپ فروت 74 کالری دارد و خالی از نمک و چربی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟