تقویت کردن زانو با تمرین

داشتن زانو های سالم و قوی باعث خواهد شد تا در سنین بالا نیز از قدرت راه رفتن بالایی برخوردار باشید. برای اینکه زانوی های قوی داشته باشید و از ابتلا به بیماری های مختلفی که به زانو مرتبط می شود جلوگیری کنید لازم است تا ورزش کنید. اما انجام چه تمرینات ورزشی ای برای زانو مناسب است؟

فعالیت‌های فیزیکی که باسن، عضلات چهارسر، ساق پاها و مچ پا را تقویت می‌کنند برای زانو مناسب هستند چرا که ضعف در هر کدام از این مناطق می‌تواند فشار زانو و خطر آسیب را افزایش دهد. در ادامه قصد داریم چند حرکت ورزشی مفید را برای‌تان توضیح می‌دهیم.

اسکوات

یکی از مربیان برتر و فیزیولوژیست های به نام در نیویورک به نام نیل پیر، بر اهمیت انجام تمریناتی خاص جهت آماده کردن زانو برای برای فعالیت‌های روزانه تاکید دارد.نیل پیر این باور را دارد که اسکوات ورزشی است که باعث خواهد شد تا تمام عضلات اطراف مفصل زانو، که شامل عضلات چهارسر و سرینی است تحت تاثیر قرار بگیرد.

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که تا به حال این حرکت را انجام نداده اید می توانید با تکرار های 8 – 12 تایی با وزن بدن خود شروع کنید. این گونه که باید تا 90 درجه و یا کمتر پایین بروید البته در صورتی که ناراحتی، آسیب دیدگی و یا مشکل خاصی نداشته باشید.

اگر شما دچار مشکلاتی در ناحیه کمر و یا دیگر قسمت های بدن خود هستید که نمی توانید از اسکوات استفاده کنید می توانید پرس پا را جایگزین نمایید.

لانچ برای سلامت طولانی مدت زانو

یکی دیگر از دکتران بنام در این رشته به نام دکتر جزمی کلوز می گوید لانچ نیز همانند اسکوات از جمله حرکاتی است که باعث خواهد شد تا عضلات چهارسر و باسن جهت حمایت از مفصل زانو تقویت شود. توجه داشته باشید در حرکت لانچ نباید بیش از حد به جلو بیایید و فشار زیادی را بر روی مفصل زانو قرار دهید. اگر از مشکلاتی مانند آسیب زانو و یا آرتروز رنج می‌برید قبل از انجام این حرکات باید با پزشک خود مشورت کنید تا از تشدید آسیب جلوگیری شود.

قدم‌های بلند را به برنامه‌تان اضافه کنید

تفاوت نمی کند که شما با استفاده از قدم های بلند راه می روید یا قدم های کوتاه . ایده کلی این است که شما با استفاده از یک ران و یک پا، وزن بدن‌تان را بالا می‌کشید، مانند این که از پله‌ها بالا می‌روید.

ورزش کردن و قوی کردن ماهیچه هایی که با مفصل ران و اطراف قوزک مرتبط هستند باعث خواهد شد تا آسیب های مرتبط با زانو به حداقل برسد. برای شروع و قوی کردن ماهیچه های اطراف زانو می توانید تمرین های مختلفی را انجام دهید که یکی از این تمرین ها به صورت زیر است:

برای شروع با گام برداشتن، پای خود را روی یک پله بلند یا چیزی شبیه به آن قرار دهید تا پای شما در حدود ۹۰ درجه خم شود. سپس پای دیگر را روی سطح بالا بیاورید. این کار را برای ۱۲ تا ۱۵ بار تکرار کنید و اگر می‌توانید وزنه اضافه کنید.

تقویت عضلات مرکزی

یکی دیگر از مشکلات رایجی که بیماران با آن روبرو می شوند وجود ضعف در عضلات مرکزی است. ضعف در عضلات مرکزی و عضلات پشت پا باعث خواهد شد تا فشار بر مفاصلی که از بدن حمایت می کنند افزایش پیدا کند. یکی از راه های داشتن عضلات قوی داشتن یک برنامه مناسب و تمرینی است که طبق آن پیشروی کنیم و عضلات خود را روز به روز قوی تر نماییم. متخصصان می‌گویند که گستره‌ای از فعالیت‌ها از پلانک گرفته تا یوگا و پیلاتس – می‌تواند ضمن افزایش انعطاف‌پذیری، تعادل و ثبات به تقویت عضلات مرکزی بدن کمک کند.

استفاده از دستگاه های به روز

در دنیای مدرن امروزی با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های ورزشی نیز پیشرفت قابل توجهی داشته اند. برند لانسگو، برندی است که در تهیه و تولید دستگاه های ورزشی مدرن حرف اول را می زند. از این رو ما قصد داریم برخی از محصولات و امکانات ارائه شده از برند لانسگو را به شما معرفی کنیم.

برند لانسگو

یکی از مهم‌ترین، معروف‌ترین و سرشناس‌ترین برندهای معتبر دستگاه‌های ورزشی, ems می‌توان به دستگاه و برند ورزشی لانسگو اشاره کرد و نام برد. برند لانسگو دستگاه ورزشی است که در ایران و باشگاه‌های ایران موجود می‌باشد. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور آلمان است که از کیفیت و کارایی بسیار بالا و تأثیرگذاری برخوردار است.

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems هست که جواب دهی بالایی دارد. برند loncego مفیدترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را دارد. افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود هستند و از این روش ورزشی به‌طور مداوم و بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

 

دستگاه EMS

یکی دیگر از دستگاه هایی که شما می­توانید برای چربی سوزی از آن ها استفاده کنید، دستگاه ems است. این دستگاه به دلیل قابلیت های فراوانی که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد باعث خواهد شد تا شما چربی سوزی بهتر و راحت تری داشته باشید و زودتر به نتیجه ایده آل خود برسید.

لانسگو یک برند معتبر آلمانی تولید کننده دستگاه‌های EMS بوده که محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند و دارای گواهی های استاندارد و کیفیت متفاوت از جمله ISO 9001 و CSA است همچنین این دستگاه گواهی EN ISO 13485 مربوط به دستگاه های پزشکی را نیز داراست.

بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها و جریان‌های عصبی که از سمت مغز به‌سوی عضلات و ماهیچه‌ها فرستاده می‌شود و باعث تحریک آن‌ها است؛ می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی و بیرونی هم واکنش نشان داده و منقبض گردد. دستگاه‌های ورزشی ems جریان‌ها و شدت‌های مختلف الکتریکی را در دستگاه ems به وجود می‌آورند که از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند.

معرفی دستگاه EMS لانسگو

شماهم می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما بهره ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟