حفظ توده های عضلانی بدن

افراد بزرگ‌سال در زندگی خود نیاز دارند تا در هر وعده غذایی 25 تا 35 گرم پروتئین را دریافت کنند. این امر برای داشتن عضلات  قوی امری است ضروری، همچنین باعث جلوگیری از خطر مرگ نیز خواهد شد. پس برای اینکه عمر طولانی‌تری داشته باشید و یا از عضلاتی قوی برخوردار شوید مصرف پروتئین را فراموش نکنید.

اما به یاد داشته باشید که پروتئین تنها ماده مغذی‌ای نیست که شوخت بدن شمارا تأمین کند بنابراین ما در ادامه این مقاله برخی دیگر از مواد غذایی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 کلسیم

وجود کلسیم برای داشتن استخوانی قوی ماده‌ای است ضروری. این ماده علاوه برداشتن استخوانی قوی به داشتن عضلاتی قوی نیز کمک خواهد کرد. کلسیم با تنظیم و آزادسازی به موقع نقش مهمی در تشکلی توده عضلانی و استخوان بندی محکم را دارد. مقدار کلسیم مورد نیاز بزرگ‌سالان 1000 تا 1300 میلی گرم در روز است. بهترین منابع تأمین کلسیم محصولات لبنی،  سبزی‌ها برگ‌دار، ماهی سالمون، و توفو هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که از طریق رژیم غذایی قادر به تأمین مقدار کلسیم مورد نیاز بدن خود نیستید می­توانید با مراجعه به پزشک از مکمل های دارویی استفاده کنید.

 ویتامین  D

یکی دیگر از موادی که عملکردی همانند کلسیم دارد ویتامین D است. این ویتامین نیز همانند کلسیم باعث استخوان بندی قوی و تقویت عضلات می­شود. بر اساس تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده است کمبود ویتامین D هم در بزرگ‌سالان و هم در کودکان شایع است. یکی از ساده‌ترین روش ها برای دریافت ویتامین D قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. همچنین در برخی از مواد غذایی همانند زرده تخم مرغ قارچ، ماهی چرب و … ویتامین دی به مقدار کافی وجود دارد.

HMB

HMB نام دیگر بتا هیدروکسی بتا متیل بوتیرات است. پس از این که بدن لوسین، اسید آمینه ای که در بعضی از منابع پروتئین مثل  زرده تخم مرغ، سویا، گوشت قرمز و … یافت می شود، را تجزیه می‌کند به مقدار کمی در جریان خون به گردش درمی‌آید.با تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که HMB باعث کندی در تجزیه عضلات می­شود. مصرف سه بار در روز از این ماده معادل مصرف 600 گرم پروتئین در روز می­شود. طبق تحقیقات صورت گرفته HMB هیچ خطری برای افراد نداشته و خطرآفرین نیست. اما بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

روی

روی باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین تمیم عضلات پس از ورزش خواهد شد. علاوه بر این موارد روی در ترکیب پروتئین عضله نیز مؤثر است. تحقیقات بسیاری در این مورد صورت گرفته است که نشان می­دهد بر روی توانایی عامل رشد انسولین مانند هورمونی که رشد عضلانی را تشویق می‌کند و پس از انجام تمرینات قدرتی ترشح می شود حیاتی است.

روی در مواد غذایی متنوعی یافت می­شود اما اصلی ترین منابع تأمین روی گوشت قرمز و گوشت ماکیان هستند. همچنین علاوه بر این موارد صدف چروک نیز غنی‌ترین محتوای روی را در خود دارد.افراد بزرگ‌سال به‌صورت روزانه بین 8 تا 13 میلی گرم روی نیاز دارند که می­توانند این منابع را از لبنیات، لوبیا و نخودها دریافت کنند. به خاطر داشته باشید که خانم‌های باردار و افرادی که به فرزندان خود شیر می­دهند به روی بیشتری احتیاج دارند.

کراتین

بین ورزشکاران رشته‌ی بدن‌سازی ماده‌ای محبوب به اسم کراتین وجود دارد. کراتین برای جلوگیری از افسردگی، بیماری قلبی و عروقی و در مواردی به جلوگیری از سرطان نیز کمک می­کند. افرادی که تمرینات بدن‌سازی را با شدت و قدرت انجام می­دهند مصرف کراتین را در برنامه غذایی خوددارند. چراکه کراتین باعث می­شود عضلات به‌خوبی تغذیه شوند. کراتین به‌خودی‌خود باعث افزایش عضلات نخواهد شد. بلکه به‌صورت پشتیبان از عضلات محافظت می­کند. به زبان ساده‌تر کراتین توانایی عضلات برای تمرینات سخت‌تر را افزایش می­دهد که باعث بزرگ شدن این عضلات خواهد شد.

گوشت قرمز علاوه بر مواردی که قبل‌تر ذکر کردیم کراتین را نیز در خود دارد. مصرف گوشت قرمز حدود یک گرم کراتین را به بدن ما افزوده خواهد کرد درحالی‌که مصرف یک قاشق پدر کراتین 3 الی 5 گرم را اضافه می­کند. لازم به ذکر است شما برای مصرف هرگونه مکمل با پزشک خود مشورت کنید.

از انجام تمرینات طولانی‌مدت خودداری کنید

هورمون کورتیزول هورمون مناسبی برای عضلات نیست. این هورمون زمانی ترشح می­شود که تمرینات طولانی‌مدت با رژیم غذایی محدود کنند ترکیب شوند. با تحقیقات انجام شده توسط دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که هرچقدر زمان تمرین کردن بیشتر باشد هورمون کورتیزول نیز به میزان بیشتری در بدن ترشح خواهد شد.

برخی افراد با خود می­گویند هر میزان زمان تمرین را افزایش دهیم کالری بیشتری نیز خواهیم سوزاند. باید به یاد داشته باشید که هرچقدر زمان تمرین شما افزایش پیدا کند هورمون کورتیزول نیز به میزان بیشتری ترشح خواهد شد. بنابراین باید سعی کنید بیشتری مقدار تمرین را در مدت‌زمان کمتری انجام داده و زمان‌های تلف‌شده در باشگاه را کاهش دهید.

دستگاه ورزشی ems

همچنین ما می­توانید برای حفظ توده عضلانی خود از دستگاه‌های ems  استفاده کنید. دستگاه ورزشی ems یکی از بهترین، جدیدترین، جذاب‌ترین روش‌های ورزشی در دنیا به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری را برای خود جمع کرده است. در این روش دستگاه ورزشی ems, تمام بخش‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن از بالا تا پایین، تحت تأثیر و فشار بسیاری قرار خواهد گرفت و این‌یک روش مناسب برای لاغری و تناسب‌اندام بین ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های حرفه‌ای خواهد بود.

همچنین دستگاه‌های ورزشی ems برای کسانی وقت زیادی برای ورزش ندارند و رفتن به باشگاه را ندارند، بسیار مفید و حائز اهمیت است. دستگاه‌ها و سیستم ورزشی پرقدرت و کارآمد ems جریان‌های الکتریکی فراوان و مختلفی را با شدت‌های گوناگون تولید می‌کند و از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند. چنین کاری باعث می‌شود بدن و پوست بدن سفت شود و عضلات و ماهیچه‌های بدن تقویت گردد.

لانسگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟