دستگاه ای ام اس یا عمل پیکرتراشی، کدام یک؟

 

پیکرتراشی یکی از روش‌هایی است که در آن سلول‌های چربی از طریق امواج از یک‌دیگر جدا می‌شوند و در انتها از بدن توسط لوله‌های باریک خارج می‌گردند.

در این مقاله بر آنیم تا بدانیم عمل پیکرتراشی چه مزایا و معایبی دارد و اگر بحث بر سر انتخاب باشد، استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس بهتر است یا پیکرتراشی؟

امروزه افراد می‌توانند با پیکرتراشی به راحتی چربی‌های اضافه را از بدن خود خارج کنند. به عبارت دیگر افراد می‌توانند از روش‌های نوین و میان‌بر لاغری مانند پیکرتراشی، به وزن ایده‌آل خود برسند.

 البته اگر شما بتوانید اضافه وزن خود را با استفاده از رژیم و یا ورزش کاهش دهید، استفاده از عمل پیکرتراشی توصیه نمی‌شود.

روش‌های مختلفی برای پیکر تراشی وجود دارد که جراح با توجه به شرایط، وزن، میزان چربی و فاکتورهای دیگر، یکی از روش‌ها را برای شما انجام خواهد داد. نکته حائز اهمیت این است که همه افراد قادر به انجام این عمل نیستند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

دستگاه ای ام اس یا عمل پیکرتراشی

شرایط لازم برای انجام پیکرتراشی

یکی از شرایط لازم برای انجام پیکرتراشی این است که فرد در سلامت کامل باشد. هم‌چنین پوست بیمار باید تناسب و انعطاف پذیری لازم را داشته باشد. علاوه بر آن، این جراحی مناسب

افرادی‌ست که بیش از ۱۰ کیلوگرم اضافه وزن داشته باشند.

عمل پیکرتراشی مناسب چه افرادی نیست؟

معایب و خطرات پیکرتراشی

اگرچه پیکرتراشی راه سریعی برای لاغر شدن و رسیدن به سایز ایده‌آل است، اما عمدتا پزشکان آن را برای افرادی توصیه می‌کنند که دارای چاقی مفرط از ناحیه پایین‌تنه هستند‌. میزان خروج چربی از بدن نباید از حد مجاز بیشتر شود، به طوری که اگر استخراج چربی از بدن زیاد باشد باعث ایجاد مشکلات خطرناکی نظیر آمبولی، بازگشت چربی، لخته شدن خون، کم‌خونی و تنگی نفس می‌شود.

 انجام عمل جراحی پیکرتراشی را بهتر است افرادی انجام دهند که دارای تجمع چربی در یک ناحیه هستند زیرا برای ورود دستگاه به بدن و استخراج چربی در محل تجمع چربی، سوراخی به شعاع ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر ایجاد می‌شود‌. اگر در جاهای مختلف بدن این جراحی انجام گیرد، امکان دارد تعدد این سوراخ‌ها باعث خون‌ریزی و عفونت شود. جراحی پیکرتراشی خالی از عوارض و معایب نیست. امکان دارد محل جراحی دچار سوختگی و یا کبودی شود. اگر پیکرتراشی توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام نگیرد، امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی و تنفسی نیز بالاست.

دستگاه ای ام اس یا عمل پیکرتراشی

متد ای‌ام‌اس چیست؟

ای‌ام‌اس یک شبیه‌ساز الکترونیکی برای عضله‌هاست‌. این متد با اکتیو کردن هم‌زمان همه عضلات (پشت، پاها، دست‌ها، شکم و کفل) به وسیله جلیقه‌ای مخصوص، تمرین کل بدن به فرم صحیحی را فراهم می‌کند که در آن محدودیت‌ها جبران می‌شوند.

نکته دیگر در مورد متد ای‌ام‌اس ذخیره کردن زمان است. به طور مثال با انجام ۲۰ دقیقه تمرین کل بدنی، نتیجه ای را به دست می‌آورید که در سه هفته باشگاه رفتن به آن می‌رسیدید. بنابراین تمرین‌های ای‌ام‌اس نباید بیشتر از هفته‌ای دو یا سه بار به کار رود.

آیا ای‌ام‌اس عارضه‌ای تولید می‌کند؟

سازمان غذا و داروی آمریکا نگرانی خود را از عوارض ای‌ام‌اس به دلیل استفاده بی‌رویه اعلام کرده اما این دستگاه و این متد را رد نکرده، بلکه توصیه‌های لازم را انجام داده است. جدا از این، این دستگاه باید در کنار مربی خصوصی انجام شود تا شرایط بدنی هر فرد را آنالیز کرده و انجام دهنده تمرینات، از تنظیمات نامربوط استفاده نکند. بنابراین ای‌ام‌اس برای افراد مبتدی که خودشان می‌خواهند تمرینات را انجام دهند مناسب نیست.

هزینه ای‌ام‌اس

هزینه ای‌ام‌اس در مقایسه با سایر ورزش‌ها بسیار مناسب است. اگر زمان برای شما بیشتر اهمیت دارد، این نکته که تنها با ۲۰دقیقه استفاده از ای‌ام‌اس در هفته، مطابق با ۳ هفته گذراندن وقت در باشگاه و تمرینات سخت عضله خواهید ساخت، شما را مسرور خواهد کرد.

تمرینات بدن‌سازی و لاغری با ای‌ام‌اس

ساخت عضله بدون چربی، هدفی‌ است که ما با استفاده از متد ای‌ام‌اس دنبال می‌کنیم. همان‌طور که می‌دانید چربی‌ها حجم بیشتری از عضله اشغال کرده‌اند. هم‌چنین برای ساخت عضله انرژی خیلی زیادی مصرف می‌شود. در یک تحقیق در دانشگاه آلمان بعد از استفاده و رژیم مناسب در خانم‌ها اتفاقی افتاد و آن این بود که بدون تغییر در وزنشان، شاهد کم شدن دور باسن و ران‌ها بودند و در آقایان کاهش سایز شکم و عضلات بازو تغییراتی بود که ایجاد شد.

با متد ای‌ام‌اس فقط ۲۰ دقیقه در هر جلسه و در هفته دوبار کافی‌ست تا شاهد نتیجه دلخواه خود باشید.

نتیجه گیری

جراحی پیکر تراشی با وجود همه محاسنی که دارد ولی همانند جراحی‌های دیگر بی عیب و نقص نیست. برای مثال متورم و کبود شدن قسمتی که چربی‌ها از آن خارج شده‌اند از جمله معایب این روش است. بیمار پس از جراحی، هر فعالیتی که بخواهد را نمی‌تواند انجام دهد، برای مثال باید از فعالیت‌های سنگین بپرهیزد.

همچنین پس از این عمل، پوشیدن گن به مدت ۹ هفته ضروری‌ست که این خود گاهی برای بیماران دشوار است. خطر آمبولی در جریان این جراحی نیز یکی از مواردی‌ست که به تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. در صورتی‌ که پزشک ذره‌ای به کار خود تسلط نداشته باشد، احتمال این عارضه افزایش می‌یابد.

اگرچه جراحتی که برای خارج کردن چربی در جراحی پیکر تراشی ایجاد می‌شود کوچک است، اما باید توجه داشت که این جراحت نیز می‌تواند مکانی برای رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها باشد.

همه این‌ها درحالی‌ست که استفاده از دستگاه ای‌ام‌اس این عوارض و خطرات را در پی ندارد، به اضافه این‌که هزینه این‌گونه عمل‌های زیبایی بسیار بالاست. فراموش نکنیم که با استفاده از متد ای‌ام‌اس تمامی نقاط بدن شروع به عضله سازی و چربی سوزی می‌کند و ما پس از آن شاهد اندامی زیبا خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟