مکمل های چربی سوز

در عصر تناسب‌اندام، بدن‌سازهای حرفه‌ای و طرفداران فیتنس، معمولاً ماه‌های زمستان و آف سیزن را صرف خوردن کالری‌های زیاد، محدود کردن تمرینات هوازی و زدن وزنه‌های سنگین می‌کنند، به این امید که قبل از رسیدن فصل نمایش اندام، تا جایی که ممکن است بتوانند عضله بسازند و یک دوره‌ی فشرده‌ی چربی سوزی را طی کنند.  مطمئناً مکمل چربی سوز و رژیم‌های غذایی استراتژیک به این ورزشکاران حرفه‌ای کمک می‌کنند قبل از نمایش، لاغر شوند اما رویکردی که آن‌ها در پیش می‌گیرند ازهرجهت ناسالم است.

هرچند برخی از ورزشکاران مطرح در طول تاریخ، دوره‌هایی از پُرخوری و به دنبال آن، محدودیت شدید دریافت کالری را به‌طور متناوب در پیش می‌گرفته‌اند اما در دنیای امروز فیتنس، چنین شیوه‌‌ای سالم تلقی نمی‌شود. یک مطالعه‌ی جالب‌توجه که در نشریه‌ی Sport منتشرشده در مورد خطرات اختلال پُرخوری در میان ورزشکاران و عموم می‌گوید و اینکه افرادی که به رقابت‌های ورزشی می‌پردازند و آن‌هایی که صرفاً به بهبود ساختار بدنی خود علاقه‌مندند، چگونه باید با ایجاد عادت‌های بهتر به بهترین وضعیت سلامتی خود دست پیدا کنند.

در ادامه به چند اصل اشاره می‌کنیم که افراد فیت و سالم طبق آن زندگی می‌کنند:

 

90 درصد مواقع غذاهای سالم و طبیعی بخورید اما رژیم غذایی‌تان رویکردی منعطف و قابل تغییر داشته باشد.

عوامل مانع از چربی سوزی

اگر غذای درست و مناسب نخورید، چندین بار در هفته تمرینات سنگین در باشگاه انجام دهید و برای چربی سوزی از مکمل استفاده کنید، کاهش وزن برای شما هدفی بسیار دور از دسترس خواهد بود. اما اگر حتی 90 درصد مواقع، طبق رژیم غذایی و روتین ورزشی‌تان پیش بروید، بازهم کاهش وزن برایتان بسیار دشوار خواهد بود، مخصوصاً با توجه به اینکه درصد چربی بدنتان به‌مرورزمان کاهش می‌یابد.

هر چه وزن بیشتری از دست بدهید، بدنتان سخت‌تر با شما می‌جنگد تا وزن فعلی‌‌اش را حفظ کند. در پایان روز، بدنتان اهمیتی به این نمی‌دهد که اندامتان در فصل تابستان چه جلو‌ه‌ای خواهد داشت، بلکه فقط و فقط نگران یک‌چیز است و فقط به همان اهمیت می‌دهد: بقا! غیر از رژیم غذایی و ورزش، فاکتورهای دیگری هم هستند که می‌توانند توانایی فرد برای کاهش وزن را محدود کنند. با افزایش سن و با قرار گرفتن بدن در معرض چالش‌های فیزیکی و هیجانی و ذهنی فراوان، سطح استرس جسمی و روانی ما بالا می‌رود و همین می‌تواند کاهش وزن را سخت‌تر کند.

مقاله های به چاپ رسیده

اخیراً مقاله‌ای در Medical News Today در مورد پژوهشی درباره‌ی اثرات استرس بر چاقی و درصد چربی بدن منتشر شد که دریافته افرادی که دچار استرس و اضطراب مزمن هستند به‌طور پیوسته به‌مرورزمان وزن اضافه می‌کنند. البته راهکارهایی وجود دارد که کمک‌تان خواهد کرد که دچار اضافه‌وزن نشوید اما نیاز به دیسیپلین و حوصله دارد.

برای غلبه بر تمامی این موانع که بر سر راه کاهش وزن قرار دارند، باید پایبند رژیم غذایی و روتین ورزشی‌تان بمانید اما ضمناً نیاز به عامل دیگری هم دارید که به شما کمک کند بدنتان با بیشترین توان خود چربی بسوزاند. برای اینکه اهمیت و نقش عوامل مؤثر در چربی سوزی را بدانید بهتر است این‌طور بگوییم که: کاهش وزن در صورت مصرف مکمل کاهش وزن نتیجه‌ی 70 درصد رژیم غذایی، 20 درصد ورزش و 10 درصد مصرف یک مکمل چربی سوز است.

مدن زمان اثر مکمل های چربی سوز

البته مکمل چربی سوز مطمئناً قرار نیست در عرض مدتی کوتاه، چربی‌های اضافی‌تان را آب کند، اما اگر از آن به‌عنوان سلاحی در برابر چربی‌های سرسخت‌تان استفاده کنید می‌توانید نتایج مثبت آن را ببینید. چربی سوزها بدون تردید پروسه‌ی چربی سوزی را در افرادی که تحت رژیم غذایی درست هستند و برنامه‌ی ورزشی مناسبی هم دارند تقویت می‌‌کنند. مکمل‌های چربی سوز می‌توانند سرعت سوخت‌وساز در زمان استراحت را نیز بالا ببرند که منجر به‌صرف انرژی و کاهش وزن بیشتر به‌مرورزمان خواهد شد.

مطالعه‌ای در سال 2016 در US National Library of Medicine نشان داده مصرف مکمل‌های چربی سوز ترموژنیک می‌تواند سرعت سوخت‌وساز را در افراد سالم بالا ببرد که سبب مصرف انرژی و تغییرات مطلوب در ساختار بدنی خواهد شد؛‌ چیزی که هدف همه‌ی ماست.

این مطالعه روی ده مرد انجام شد که تحت تمرینات مقاومتی بوده‌اند. این افراد دو جلسه‌ی آزمایشی را بافاصله‌ی زمانی 24 ساعت پشت سر گذاشتند. در اولین جلسه، بعد از یک شب کامل چیزی نخوردن، سرعت سوخت‌وساز در زمان استراحت، ضربان قلب و فشار خون‌شان سنجش شد. در جلسه‌ی بعدی نیز این افراد یک مکمل چربی سوز ترموژنیک مصرف کردند و همان سنجش‌ها دوباره طی سه مرحله انجام شدند: 60 دقیقه، 120 دقیقه و 180 دقیقه بعد از مصرف مکمل.

نتیجه؟

نتایج نشان داد مکمل‌های چربی سوز توانسته بودند به مقدار چشمگیری، سرعت سوخت‌وساز را در زمان استراحت این افراد افزایش بدهند.

زمان استفاده از مکمل چربی سوز

واقعیت این است که هر کسی می‌تواند از مکمل چربی سوز استفاده کند (به این شرط که از پزشک خود مجوزش را گرفته باشد)، اما اگر در برنامه‌ی کاهش وزن‌تان سایر عوامل به درستی اجرا شوند، بیشترین و بهترین نتیجه را از مصرف این مکمل خواهید گرفت. اگر تغذیه و ورزش‌تان اصولی و متناسب باشد، شاید هیچ نیازی به استفاده از مکمل کاهش وزن نباشد، اگر هم نیاز بود، درهرصورت راهی است برای کاهش مقدار چربی که شاید از آب شدنش ناامید هستید.

خیلی مهم است به خاطر داشته باشید که هر مکمل چربی سوزی که انتخاب می‌کنید، قرار نیست به‌تنهایی جادو کند یا به‌عبارتی‌دیگر قرار نیست جبران عادات اشتباهتان را بکند. متأسفانه بسیاری از افراد تصور می‌کنند با مصرف مکمل چربی سوز آزادند هر چه می‌خواهند بخورند و همچنان چربی بسوزانند. پس بگذارید همین‌الان اعلام کنیم که: اگر شما هم‌چنین فکر می‌کنید، قطعاً چربی نخواهید سوزاند.

هیچ راه‌حل جادویی برای کاهش وزن وجود ندارد. اگر می‌خواهید وزن کم کنید باید نسبت به سخت تمرین کردن، داشتن رژیم غذایی متعادل و سالم و مغذی و خواب و استراحت کافی، متعهد باشید. اگر بتوانید چند هفته نسبت به تعهدات خود پایبند بمانید، تدریجاً نتیجه را خواهید دید، و اگر بتوانید یک مکمل چربی سوز باکیفیت را نیز به این روال‌تان اضافه کنید، بهتر و ماندگارتر می‌توانید به اندام ایده آل‌تان برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟