افزایش عضلات با ماساژ

ماساژ عضلات می‌تواند با تقویت عملکردتان و کمک به استفاده از پتانسیل‌ فیزیکی‌تان، شمارا رقابت‌پذیرتر کند. تأثیرات تمرینات سخت و آسیب‌ها می‌تواند روند عضله سازی‌تان را تضعیف کند، اما ماساژ عضلات می‌تواند با این اثرات منفی بدن‌سازی مقابله کرده و حتی کمکتان کند عضلاتتان را رشد دهید، به فیزیکی متناسب‌تر و متقارن‌تر دست پیداکرده و سطح خود را در عرصه‌ی رقابت‌ها افزایش دهید.

گرفتگی و سفتی عضله، طیف حرکتی را محدود می‌کند و وزنه زدن با عضله‌‌ای که گرفته است می‌تواند منجر به آسیب شود. ماساژ عضلات دسته‌های فیبرهای عضلانی‌تان را از طول و عرض می‌کِشد تا قابلیت کشسانی آن‌ها بهتر شود. ماساژ درمانی نیز با کشیدن غلاف عضله، تنش و فشار عضله را رفع می‌کند. بافت اسکار عضله می‌تواند روی انعطاف‌پذیری آن اثر بگذارد و ریسک آسیب و درد را افزایش بدهد، اما ماساژ می‌تواند با تجزیه‌ی بافت اسکار که در اثر تمرین زیاد، آسیب‌های قبلی و یا ضربه ایجادشده، حرکت پذیری عضله را برگرداند.

ماساژ عضلات ریکاوری و ترمیم را سرعت می‌بخشد

عضلات برای ترمیم آسیب و رشد، به مواد مغذی ِ مناسب ریکاوری نیاز دارند. ماساژ می‌تواند با افزایش نفوذپذیری بافت عضله و باز کردن مویرگ‌ها، به زمان ریکاوری‌تان سرعت بدهد. یک ماساژ عمقی، منافذ عبور مایعات و مواد مغذی را به‌صورت موثر‌تری باز می‌کند تا نفوذپذیرتر شوند. این اتفاق می‌تواند ضایعات سلولی همچون اسیدلاکتیک را که هنگام تمرین تجمع پیدا می‌کنند و جلوی انقباض مناسب عضله را می‌گیرند، بهتر از بدن دفع کند.

ماساژ با افزایش جریان خون باعث تقویت عضلات و فیزیکی تفکیک‌شده‌تر می‌شود. بافت‌های سفت یا آسیب‌دیده، خون را به‌خوبی نگه نمی‌دارند و به قدرت عضله آسیب می‌زنند. ماساژ درمانگر شما ممکن است از یک تکنیک پمپاژ برای حرکت دادن مایعات در رگ‌ها و گره‌‌های لنفی‌تان استفاده کند. ماساژورها معمولاً با استفاده از فشارهای کم و دایره‌ای شکل به‌صورت ریتمیک سیستم لنفاوی را تحریک کرده و آن را وادار به تخلیه مواد زائد بدن می‌کند.این ماساژ با کمک به جذب مواد مغذی به بافت‌های گرفته و آسیب‌دیده، آن‌ها را تقویت کرده و سبب ترمیم و رشد‌شان می‌شود.

شما می‌توانید با دریافت ماساژ به‌صورت منظم، از آسیب‌ها حین تمرینات بدن‌سازی پیشگیری کنید. ماساژ درمانگرهای ورزشی حرفه‌ای می‌توانند عضلات سفت و نقاط درد و بافت‌های اسکار در عضله را که ریسک آسیب را بالا می‌برند شناسایی و درمان کنند.

ماساژ‌های پیشگیرانه نیز برای بدن‌سازها مفیدند. ماساژ گرفتن قبل از یک رقابت یا مسابقه‌ی بدن‌سازی می‌تواند با تقویت وضعیت روحی و روانی‌تان، عملکردتان را بهتر کند. ماساژ می‌تواند سطح اعتماد بنفس‌تان را بالا ببرد و هرگونه استرس ناشی از تمرینات بدن‌سازی را از بدنتان رفع کند. احساس اعتمادبه‌نفس و آرامش قبل از یک رقابت، در عملکردتان نمود پیدا خواهد کرد.

ماساژ عضلات عضله سازی را افزایش می‌دهد

اگر به شما بگویم ماساژ می‌تواند یک آنابولیک باشد باور می‌کنید؟ بسیار خب، ماساژ یک نوع عضله ساز است. برخی از دانشمندان می‌گویند ماساژ می‌تواند وسیله‌ای برای افزایش سایز عضله باشد. حتی معلوم شده که ماساژ می‌تواند تحلیل عضلانی را کاهش داده و قدرت و سایز عضله را در بیماری‌هایی که سبب تحلیل عضله می‌شوند بهبود بدهد. البته شما می‌توانید جلسات تمرینی‌تان را با جلسات ماساژ جایگزین کنید، اما می‌توانید ادامه‌ی مطلب را بخوانید تا متوجه شوید ماساژ به‌تنهایی می‌تواند برانگیزاننده‌ی واکنش آنابولیک در عضلاتتان باشد.

ماساژ عمقی می‌تواند با تحریک مکانیکی بافت‌ها، انتقال انرژی را افزایش بدهد

تعریف شما از ماساژ چیست؟ ماساژ را چیزی می‌دانید که احساس خوب و آرامش بخشی به شما بدهد؟ البته این هم نوعی ماساژ است اما ماساژ واقعی به دست ورزی مکانیکی بافت‌ها با فشارها و ضربه‌های ریتمیک گفته می‌شود که فوایدی برای سلامتی دارد. بنابراین وقتی کسی شمارا ماساژ می‌دهد، در واقع از محرکی مکانیکی برای عضلات فعال‌تان استفاده می‌کند.

این محرک مکانیکی می‌تواند به سیگنال‌های بیوشیمیایی گوناگونی تبدیل شود که عضله برای ترمیم و رشد به آن‌ها نیاز دارد. این نوع انتقال مکانیکی انرژی بین غلاف عضله و ماتریکس خارج سلولی روی می‌دهد، یعنی سیگنال‌هایی که از تماس‌های ماساژ می‌آیند از بیرون سلول به داخل سلول‌های عضله می‌روند.

این سیگنال‌ها در درون سلول‌های عضله منجر به تغییرات بیوشیمیایی می‌شوند که نتیجه‌ی آن، فعال‌سازی پروتئین‌های درگیر در سیگنال دهی پیش – هایپرتروفیک و افزایش سنتز پروتئین خواهد بود. فعال‌سازی این تأثیرات در اثر ماساژ می‌تواند رشد عضله را افزایش بدهد و این موضوعت ثابت‌شده است.

در مطالعاتی که نشان داده‌شده بود ماساژ، برانگیزاننده‌ی واکنش هایپرتروفیک است، محققان مشاهده کردند که این رشد با افزایش سنتز پروتئین مایوفیبریلار (و سارکوپلاسمیک) مرتبط است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که عضله، با ساختن پروتئین‌های بیشتر ِ موردنیاز برای انقباض عضله و تولید نیرو، خودش را با محرک ماساژ تطبیق می‌دهد که متعاقبا سبب افزایش سایز عضله خواهد شد.

ماساژ به عنوان تخفیف دهنده‌ای برای التهاب بدخیم

ماساژ فقط سیگنال‌های مکانیکی رشد عضله را تقویت نمی‌کند، بلکه می‌تواند با کاهش تداوم التهاب (که مزمن خواهد شد)، اثرات پیش – هایپرتروفیک را مهار کند، در نتیجه عضله می‌تواند بعد از تمرین، سریع‌تر خودش را بازسازی کند. تأثیرات ماساژ بر التهاب، نسبتا پایه‌ای و اساسی است.

آسیب‌های جزئی عضله سبب یک واکنش التهابی می‌شوند که مفیدند، اما اگر این التهاب بیش از حد شود می‌تواند عملکرد عضله را محدود کند، التهاب را شدت بدهد و تورم قابل توجه و محدود کننده‌ای ایجاد کند. برای‌تان پیش آمده روزی که تمرینات پا را انجام داده‌اید، آنقدر دچار درد شوید که حتی دستشویی رفتن برای‌تان ناممکن شود؟ این همان محدودیت عملکردی است که از آن صحبت کردیم.

اما ماساژ می‌تواند این اثرات را تخفیف بدهد. معلوم شده که روزانه سی دقیقه ماساژ ِ عضله‌ی تحت‌فشار به مدت چهار روزنه تنها از التهاب درون عضله و مرگ سلولی می‌کاهد بلکه می‌تواند ریکاوری و بازیابی عملکرد مکانیکی عضله را نیز بهبود بدهد. ضمنا زمان دریافت ماساژ بعد از تمرین نیز اهمیت دارد. ماساژ گرفتن فورا بعد از تمرین، هم می‌تواند از التهاب کم کند و هم می‌تواند ریکاوری را سرعت بدهد و به تاخیر انداختن زمان این ماساژ، از اثرات آن خواهد کاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟