مقدمه

همان گونه که در جامع ترین مقاله لاغری و تناسب اندام اشاره کردیم، شرایط مختلفی همچون کم بود وقت و نبود انگیزه کافی برای انتظار چند ماهه رسیدن به تناسب اندام، سبب شده تا افراد زیادی روی به بهترین راه‌های لاغری سریع آورند تا بتوانند از این طریق به لاغری سریع دست پیدا کنند، این روش‌ها معمولا در متد‌های لاغری تهاجمی و غیر تهاجمی خلاصه می‌شوند؛ اما آیا واقعا صفت بهترین برازنده این نوع از متد‌ها است؟ آیا واقعا عوارض این متد‌های لاغری به نصبت نتیجه و هزینه آنها منطقی می‌باشد؟

همانطور که می‌دانید روش RF  یا همان Radio-frequency یکی از دستگاه‌های لاغری خانگی  می‌باشد، عوارض لاغری با دستگاه RF شاید موردی باشد که کمتر به آنها پرداخته شده باشد ولی نکته‌ای که باید قبل از انتخاب هر روش ورزشی به آن توجه کنید میزان عوارض آن خواهد بود، به همین علت تصمیم گرفتیم که در این مطلب به توضیح عوارض لاغری با دستگاه  RF بپردازیم.

یکی از مشکلاتی که همواره بسیاری از افراد با آن روبه رو ‌هستند مشکل اضافه وزن می‌باشد، از آن جایی که امروزه زندگی افراد بسیار تحت تاثیر ماشین‌‌ها  قرار گرفت است تحرک به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا کرده است، این تحرک کم، معایب بسیار زیادی را داراست که یکی از مهم ترین این معایب را می‌توان اضافه وزن دانست.

بسیاری از افرادی که دچار اضافه وزن هستند علاقه زیادی دارند که وزن خود را کاهش دهند ولی متاسفانه زمان کافی برای انجام این کار را ندارند به همین دلیل قید لاغری را می‌زنند و ترجیح می‌دهند که ورزش نکنند اما آیا راه دیگری برای لاغری وجود ندارد؟ یکی از روش‌‌هایی که برای لاغری وجود دارد و امروزه تبلیغات بسیار زیادی راجع به آن می‌شود استفاده از دستگاه RF  برای لاغری می‌باشد. عوارض لاغری با دستگاه RF بر بسیاری از افراد پوشیده است که در‌ این مقاله سعی می‌کنیم این موضوع را به صورت کامل پوشش دهیم. در این مطلب ابتدا توضیحی کامل درباره دستگاه RF و کارکرد آن ارائه خواهیم داد و بعد از آن نیز به صورت کامل به توضیح  عوارض لاغری با دستگاه RF می‌پردازیم.

چکیده: کمبود وقت و عدم انگیزه کافی از عواملی است که سبب شده تا لاغری برای افراد به یک معضل بزرگ تبدیل شود. برخی کلا به موضوع لاغری توجه نمی‌کنند و روز به روز از تناسب اندام دورتر می‌شوند و برخی دیگر به روش‌های لاغری سریع روی می‌آورند که این موضوع اگر با دانش کافی همراه نباشد می‌تواند سبب ایجاد آسیب‌هایی جبران ناپذیر شود. شاید برخی از افراد نام روش RF را شنیده باشند ولی آنچه که مهم و ضروری است عوارض این نوع از روش‌ها خواهد بود که به دلیل سود آوری کمتر به آن پرداخته می‌شود.

 

دستگاه RF یا Radio-frequency چیست؟

همانطور‌ که گفته شد قبل از این که بخواهیم به بررسی موضوع عوارض لاغری با دستگاه RF بپردازیم توضیحاتی کلی درباره این دستگاه ارائه خواهیم نمود تا اطلاعات کافی از این دستگاه در اختیار داشته باشید. دستگاه RF وسیله‌ای است برای اجرای روش RF و سبب تناسب اندام و لاغری البته لاغری شاید واژه‌ای مناسب برای این روش نباشد! روش RF در واقع روشی است که به صورت مستقیم به لایه‌‌ها‌یی که در زیر پوست قرار دارند حمله می‌کند و چربی‌‌ها‌یی که در این لایه‌‌ها  قرار دارند را از بین می‌برد.

این دستگاه به صورت تخصصی ساخته شده است که به بافت‌های چربی در که زیر پوست قرار دارند حمله کند و آن‌‌ها را از بین ببرد و به این ترتیب باعث از بین رفتن چربی‌‌های زیر پوستی و در نتیجه تراشیدگی عضلات زیر پوستی خواهد شد.

یکی از مهم ترین ویژگی‌‌هایی که این دستگاه دارا می‌باشد این است که از آن جایی‌ که این دستگاه به بافت‌های زیر پوست حمله می‌کند می‌تواند خیلی راحت سلولیت را نیز درمان کند و در نتیجه باعث بهبود روند ترمیم سلولی در بدن شما شود. این دستگاه برای این که بتواند به بافت‌‌ها حمله کند از روش‌های مستقیم حمله به بافت‌های چربی استفاده نمی کند و به جای آن از روش گرم کردن بافت‌‌ها و تغییر شکل در آن‌‌ها از طریق امواج رادیوفرکانسی استفاده می‌کند، به این صورت که این امواج بر روی لایه‌های زیرین پوست تاثیر می‌گذارد و باعث تغییر شکل آن‌‌ها می‌شود.

 

 

چکیده: این نوع از روش‌ها عموما برای بر طرف کردن چاقی‌های موضعی می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد، برای مثال بانوانی که در قسمت لگن، پهلو و شکم‌ دارای چاقی موضعی هستند به علاوه آقایانی که از حالت موزی سینه‌های خود رنج می‌برند می‌توانند با این روش‌ نتیجه بهتری کسب کنند، ساختار و کارایی این روش به گونه‌ای خواهد بود که به واسطه آن امواج رادیو فرکانسی به چربی‌های زیر پوستی منتقل شوند و گرمای حاصله از آن‌ها سبب آب کردن چربی‌های زیر پوستی می‌شود.

 

سوالات پر تکرار در رابطه با اثر بخشی RF

 

آیا این روش می‌تواند در رابطه با لاغری تاثیر گذار باشد؟

روش رادیو فرکانسی یک روش مناسب برای مقابله با چربی‌های زیر پوستی به ویژه در قسمت ران پا و شکم می‌باشد که تاثیر قابل قبولی بر روی طراوت پوست و به وجود آمدن کلاژن دارد. شاید بهتر باشد این روش را همان گونه که در ویکی پدیا ذکر شده صرفا مناسب برای بهبود ظاهر پوست در نظر گرفت. البته این متد دارای عوارض قابل توجی می‌باشد.

 

دستگاه لاغری خانگی

 

 RFچگونه بر روی بهبود درخشندگی پوست تاثیر می‌گذارد؟

این روش و تاثیرگذاری آن به گونه‌ای است که با تحت تاثیر قرار دادن چربی زیر پوستی و ساطع کردن گرما می‌تواند در بهبود عملکرد کلاژن و میلن مناسب باشد و همین روش باعث جوان‌تر شدن پوست خواهد شد.

 

آسیب رسانی رادیو فرکانسی‌ها چگونه خواهد بود؟

متد رادیو فرکانسی به جهت ایجاد گرما فراوان که قابلیت ذوب کردن چربی‌های زیر پوستی را برای شما به همراه خواهد داشت سبب بالا رفتن دمای بدن می‌شود، این افزایش دما و عدم مقابله بدن با این دما می‌تواند سبب سوختگی و تورم در قسمت‌های درگیر پوست شما شود.

 

مدت زمان اثر بخشی دستگاه RF چه میزان خواهد بود؟

با توجه به شواهد به دست آمده و به وجود آمدن کلاژن تاثیر RF بر روی پوست در بهترین حالت ممکن حدود 6 ماه خواهد بود که این تاثیر برای کاهش وزن زیر پوستی بیش از این‌ها خواهد بود.

 

آیا متد RF را می‌توان به صورت روزانه مصرف نمود؟

امواج رادیو فرکانسی عموما سرطان‌زا هستند، امواج ماکروویو، تلفن همراه، امواج رادیویی و WIFI تمامی این موارد امواج رادیو فرکانسی هستند که سران‌زا هستند ولی در لحظه به لطظه زندگی ما جای دارند.

 

درمان با RF بی خطر است؟

دستگاه پرتو درمانی به طور کلی به عنوان یک روش درمانی مطمئن و مؤثر برای سفت کردن پوست پذیرفته می شود. با این وجود ، ممکن است خطر بروز عوارض جانبی مانند سوختگی را به همراه داشته باشد ، که ممکن است منجر به زخم های غیرقابل قبول و رنگدانه شود.

 

آیا RF باعث رشد عضلات می‌شود؟

 

با توجه به نکته های مهم در رشد عضلات و این موضوع که آیا RF باعث رشد عضلات می‌شود، باید به نحوه عملکرد و کارایی آن بنگریم، این روش با افزایش دما صرفا می‌تواند در سوختن چربی‌ها موثر باشد و در هیچ منبعی ذکر نشده که افزایش دما می‌تواند سبب رشد عضلات شود. زیرا رشد و تحریک عضلات از مغز فرمان می‌گیرد و به عوامل بیرونی به غیر از ورزش و EMS بستگی ندارد.

 

 

 

چربی‌های کدام قسمت از بدن به این وسیله از بین می‌روند؟

یکی از مهم ترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که با استفاده از این وسیله چربی‌های کدام قسمت از بدن را می‌توان از بین برد و این که اصلا آیا می‌شود چربی‌های تمامی قسمت‌های بدن را از بین برد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که با استفاده از این روش می‌توان چربی‌‌ها‌یی که در نواحی بالای زانو، تمامی قسمت‌های مختلف شکم، ران، باسن، لگن، زانوها و همین طور ساق و قوزک پا و البته چربی‌های موجود در سینه مردان را از بین برد.

همان طور که ‌مشاهده می‌کنید تقریبا تمامی چربی‌‌ها‌یی که در نواحی مهم بدن که بر روی تناسب اندام شما تاثیر می‌گذارند را می‌توان با استفاده از این روش از بین برد. بنابراین اگر شما نیز علاقه دارید که چربی‌های موجود در عضلات خود را از این طریق از بین ببرید می‌توانید از این روش برای این کار استفاده کنید البته از این که بخواهید اقدام به انجام این کار کنید باید با عوارض لاغری با دستگاه RF آشنا شوید که در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت.

 

چکیده: این روش به واسطه گرمایی که ایجاد می‌کند سبب از بین رفتن بافت چربی زیر پوستی می‌شود و نقاط هدف آن تمامی قسمت‌هایی خواهد بود که با چاقی موضعی سر و کار دارند.

 

عوارض لاغری با دستگاه RF کدامند

استفاده کردن از دستگاه RF برای لاغری روش بسیار خوبی برای از بین بردن چربی‌‌ها می‌باشد ولی قبل از آن باید با معایب و عوارض لاغری با دستگاه RF آشنا شوید تا با اطلاعات خوبی در این زمینه اقدام به لاغری کنید.

شاید برایتان جالب باشد که این روش در واقع معروف به روشی است که هیچ گونه عوارضی را بر روی بدن نمی گذارد یعنی در واقع می‌توان گفت که امواجی که این دستگاه برای تغییر شکل لایه‌های چربی در بدن ارسال می‌کند( در واقع همان امواج رادیوفرکانسی) امواجی هستند که معروف‌اند که بدون این که صدمه‌ای را به بدن وارد کنند وارد بدن می‌شوند و لایه‌‌هایی را که در زیر‌ پوست قرار دارند را تحت تاثیر قرار می‌دهند. با این حال با وجود این که این امواج تاثیرهای خطرناکی بر روی بدن ندارند به این معنی نیست که هیچگونه عوارضی را برای شما در‌پی ندارند.

 

روش لاغری

 

به صورت کلی می‌توان تمامی عوارضی را که استفاده کردن از این دستگاه برای لاغری داشته است را  در چهار مورد خلاصه کرد.

 

 

 

چکیده: این روش که به اشتباه یک روش کامل برای لاغری نامیده می‌شود به دلیل استفاده از امواج رادیو فرکانسی سبب سوخت چربی‌ها می‌شود و هیچ تاثیری بر روی عضلات نخواهد گذاشت، اما همین مورد هم دارای عوارضی دائم یا موقتی خواهد بود که سوختگی، تورم، فرورفتگی و دیگر موارد از عوارض استفاده از این دستگاه برای مصرف کننده خواهد بود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟