شاید تا به امروز بارها از زبان خیلی‌ها و یا پزشکان شنیده باشید که برای محافظت از استخوان‌ها و دچار آسیب و پوکی استخوان نشدن، باید مصرف کلسیم و فسفر خود را افزایش دهید و غذاهایی مصرف کنید که این مواد بسیار مهم در آن‌ها وجود داشته باشند.

ازجمله مواد غذایی که به‌راحتی در اختیار همگان قرار دارد و میزان قابل‌توجهی فسفر و کلسیم در آن‌ها یافت می‌شود، می‌توان به خوراکی‌هایی مانند پونه، مرزه، کشک، چهارمغز، کنجد به همراه پوست و به‌صورت خام، انواع کلم‌ها، پودر سنجد، نور مستقیم آفتاب، روغن‌زیتون، سبزی‌ها، میوه‌ها، خرما و شیره خرما می‌باشند که دارای کلسیم و فسفر بسیار فراوانی هستند و خوردن آن‌ها به همه‌ی افراد در سنین مختلف توصیه می‌شود.

این مواد غذایی موادی هستند که به‌خوبی از استخوان‌ها محافظت می‌کنند و آن‌ها را در برابر پوکی و شکستگی مقاوم می‌سازند و استفاده از این مواد در سنین جوانی بسیار حائز اهمیت است، زیرا از پوکی استخوان و سست شدن استخوان‌ها در سنین بالا جلوگیری می‌کند و همچنین از طرفی دیگر می‌توان با انجام ورزش‌ها و نرمش‌های روزانه استخوان‌ها را تقویت و آن‌ها را در برابر آسیب‌ها مقاوم ساخت، به همین دلیل می‌توان ورزش را یکی از دلایل بسیار مهم در تقویت و استحکام استخوان‌ها دانست.

از طرفی دیگر غذاهایی وجود دارند که ناخواسته و بدون هیچ علمی، مصرف آن‌ها باعث مشکلاتی در استخوان‌ها می‌شود. خوردن غذاهایی که ضررهای فراوانی برای استخوان‌دارند موجب می‌شوند که بعد از مصرف آن‌ها به‌صورت مداوم، غدد درون‌ریز بدن وظایف و کارهای خودشان را به‌درستی انجام ندهند، زیرا اگر چهار غده‌ی مهم پاراتیروئید که محل آن‌ها دقیقاً پشت غده تیروئید در گردن است، کار و وظایف خود را به‌درستی انجام ندهند و ترشحات غددی را به‌صورت نامنظم انجام دهند، اسکلت و استخوان‌بندی بدن با مشکل فراوانی روبه‌رو خواهد شد و درنهایت موجب به وجود آمدن بیماری‌های استخوانی شدیدی می‌شود.

عواملی که باعث تخریب و نابودی غضروف می‌شود.

مهم‌ترین عاملی که در این قسمت حائز اهمیت است نحوه‌ی رژیم غذایی و طرز زندگی ما در جامعه است. داشتن وزن مناسب و ایده آل، تغذیه‌های درست و به‌جا و میزان فعالیت‌ها و جنب‌وجوش‌های بدنی نقش بسیار مهم و فراوانی را در سلامت غضروف‌های بدن دارد.

کم‌تحرک بودن و نداشتن فعالیت‌های بدنی باعث آسیب رسیدن به غضروف‌های بدن خواهد شد؛ زیرا یکی از عوامل مهم و بسیار تأثیرگذار که غضروف‌ها و در کنار آن به‌طورکلی مفصل‌ها را قوی و سالم نگه می‌دارد، عضلات و ماهیچه‌های قوی و ورزیده است که درنتیجه‌ی فعالیت‌های مناسب بدنی صورت می‌گیرد.

ازجمله ورزش‌ها و فعالیت‌هایی که بر روی این عضلات تأثیرات فراوانی دارند می‌توان به شنا، پیاده‌روی و غیره اشاره کرد. پس لازم به ذکر است که بی‌تحرکی و بدون فعالیت بودن باعث ضعف در عضلات بدن خواهد شد و درنهایت منجر به ساییدگی غضروف و نابودی آن می‌شود.

استخوان ساز

برخی از مهم‌ترین مواد غذایی که برای استخوان‌ها و غضروف‌ها مناسب هستند

  1. سویا

سویا یکی از بهترین مواد غذایی بر پایه‌ی گیاهی است که برای تقویت عضلات و استخوان‌ها بسیار مفید است. سویا به دلیل دارا بودن میزان بسیار بالایی از فیتواستروژن ها نقش آنتی‌اکسیدانی دارد و به‌عنوان یکی از محافظ‌های خوب غضروف‌ها و مفاصل به شمار می‌رود. توصیه می‌شود از مشتقات سویا مثل شیر سویا، پنیر سویا، آجیل سویا و خود سویا به‌صورت روزانه و مداوم استفاده شود.

  1. میگو

می‌توان یکی از مهم‌ترین موادی که برای غضروف‌ها و استخوان‌ها مفید است به اسیدآمینه گلوکزامین اشاره کرد. این اسیدآمینه بسیار مهم منابع غذایی متعددی ندارد و فقط در میگو و برخی غذاهای دریایی دیگر یافت می‌شود. ولی به دلیل داشتن کلسترول بالا مصرف بیش‌ازاندازه و زیاد آن به افرادی که سابقه‌ی ژنتیکی فشارخون بالا و چربی خون بالا هستند توصیه نمی‌شود.

  1. حبوبات

حبوبات به دلیل داشتن پروتئین بسیار بالا، آهن، کلسیم، فولات و ویتامین‌های مهم گروه B, مصرف آن‌ها بسیار ضروری و حائز اهمیت است. در بین مواد غذایی متنوع موجود، لوبیاها شامل لوبیا سفید و قرمز از خواص بسیار بالا و دوچندانی برخوردار است.

دستگاه ورزشی ems و برند معتبر لانسگو (loncego)

در زندگی همه‌ی انسان‌ها تناسب‌اندام و ورزش کردن یک آرزوی دیرینه و دشوار است که روزبه‌روز با پیشرفت و افزایش تکنولوژی این ورزش‌ها و دستگاه‌های ورزشی به‌روز و جدید می‌شوند و کارایی بسیار بالایی را در برمی‌گیرند. در این مقاله یکی از مناسب‌ترین، کاربردی‌ترین، بهترین و مفیدترین دستگاه‌های ورزشی دنیا را برای داشتن اندام و بدنی سالم به شما دوستان عزیز معرفی خواهیم کرد.

دستگاه ورزشی و به‌روز ems یکی از دستگاه‌های مناسب برای داشتن یک بدن زیبا، ورزیده و عضلانی طراحی و ساخته‌شده است. از دستگاه‌های ems می‌توان در کنار ورزش‌های گوناگون و مختلف استفاده کرد و از نتایج بی‌نظیر آن بهره برد. همچنین لازم به ذکر است که یکی از کارایی‌ها و مزیت‌های مهم و برتر دستگاه‌های ورزشی ems آن است که در هر زمان و در هر محیط و شرایطی می‌توانید از آن استفاده کنید و به اندام موردنظر خود برسید.

در بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها، حسگرها و جریان‌های عصبی بسیاری وجود دارند که از سمت مغز که مرکز فرماندهی است به‌سوی عضلات و ماهیچه‌های سراسر بدن فرستاده می‌شود و درنهایت آن‌ها را تحریک می‌کند. این ایمپالس‌ها و جریان‌های مختلف می‌تواند به صورت‌های دیگری هم ظاهر شوند و اندام‌های بدن ما را از طریق جریان‌های الکتریکی خارجی و بیرونی منقبض کنند و واکنش‌های متفاوتی را نشان دهند.

یکی از کارآمدترین، معروف‌ترین، بهترین و سرشناس‌ترین نمانام‌های به نام، معتبر و معروف دستگاه‌های ورزشی ems, دستگاه و برند ورزشی لانسگو است که کارایی و نتایج بسیار بالایی را در لاغری و تناسب‌اندام به همراه دارد. برند و دستگاه ورزشی لانسگو دستگاهی است که در ایران و بیشتر باشگاه‌های ایران کارایی بسیار بالایی دارد و ورزشکاران بسیاری از آن استفاده می‌کنند. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور قدرتمند آلمان است که از کیفیت و کارایی بسیار بالا و تأثیرگذاری برخوردار است.

همچنین برند و نام تجاری loncego یکی از کاربردی‌ترین، معروف‌ترین، بهترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems در دنیا به شمار می‌رود که جواب دهی بسیار بالایی در لاغری و تناسب‌اندام دارد. برند و نام تجاری loncego, مفیدترین دستگاه ورزشی است که بهترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را رقم‌زده است.

افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، از اندام خود بسیار راضی و خوشنود بوده و از این روش ورزشی به‌طور مداوم استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای مختلف با دستگاه ورزشی loncego را آموخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟