بعد از تولد دلبندتان، شما از یک همسر به یک مادر مهربان تبدیل می‌شوید و این یعنی تجربه کردن یک دنیای جدید؛ ورود به یک مرحله دیگر از زندگی علاوه بر جذابیت‌های که دارد می‌تواند چالش‌هایی را برای شما به همراه داشته باشد.
این چالش‌ها علاوه بر دل‌نگرانی‌های مادرانه می‌تواند برای بانوانی که به فکر جذابیت و تناسب اندام خود هستند کمی آزار دهنده باشد؛ از همین جهت لاغری بعد از زایمان و بازگشت به وزن عادی خود بسیار نکته مهمی است که ذهن این افراد را مشغول خود می‌کند؛ حتی بعضی از بانوان بعد از زایمان اول بلافاصله مجدادا باردار می‌شوند و رسیدن به تناسب اندام برای آنها بسیار دشوارتر می‌شود.
عموما یک دوران بارداری و سپس زایمان می‌تواند باعث افزایش وزن از 11 الی 16 کیلو گرم شود، یعنی امکان این وجود دارد که با دو بار زایمان وزن شما تا 20+ کیلو گرم افزایش داشته باشد، یعنی اگر وزن قبل از بارداری شما 50 کیلو بوده باشد، بعد از زایمان دوم وزن شما عددی حدود 70 کیلو گرم خواهد شد و این بسیار آزار خواهد بود؛ بانوانی که بعد از زایمان دچار افزایش وزن شده‌اند معمولا به دنبال ورزشی برای لاغری بالا تنه یا بهترین روش چربی سوزی شکم و پهلو می‌گردند تا بتوانند سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسند، حتی این تلاش‌ها در ورزش خلاصه نمی‌شود و به سمت مواد غذایی یا میوه و سبزیجات لاغر کننده می‌روند تا بتوانند وزن ایده آل خود را بدست آورند.
لاغری بعد از زایمان یک امر بسیار مهم برای تناسب اندام و سلامتی است؛ اما نه در فاصله‌ای بسیار کم نسبت به زایمان، طبق یک مطالعه در اروپا محققان به این نتیجه رسیدند که شروع برای لاغری از 3 الی 6 ماه بعد از زایمان باید استارت بخورد، تا نتیجه حاصله در بهترین شکل ممکن و با کمترین ضرر برای شما و نوزاد دلبندتان باشد.
شاید برای اولین بار در لانسگو باشد که می‌گوییم که تاثیر یک رژیم غذایی کمتر از ورزش‌ برای به نتیجه رسیدن نخواهد بود، لاغری بعد از زایمان از معدود لاغری‌هایی است که رژیم غذایی در آن بسیار تاثیر دارد.
در این مقاله به بررسی اصولی در مورد لاغری بعد سزارین یا زایمان و بهترین رژیم‌های ممکن برایتان می‌گوییم و در انتها یک سورپرایز درمورد بهترین روش ورزش برای این نوع لاغری به شما معرفی خواهیم کرد تا بتوانید در کمترین زمان بهترین نتیجه ممکن را داشته باشید.

 

دلایل اضافه وزن بعد از بارداری

در بالا به شما گفتیم که بارداری و زایمان پروسه‌ای است که ماه عسل آن برای شما اضافه وزن 11 الی 16 کیلویی خواهد بود، شاید با خود بگویید : چخبره؟! ؛ اما متاسفانه واقعیت همین است، این عدد، حاصله از یک مجمع پزشکی در امریکا است که با تحقیقاتی که بر‌ 100 بانو باردار انجام داده بود حاصل شده است، این میزان اضافه وزن شامل این افزایش وزن شامل کودک، جفت، مایع آمنیوتیک، بافت پستان، خون بیشتر، بزرگ شدن رحم و ذخیره چربی اضافه می شود. از چربی اضافی به عنوان ذخیره انرژی برای زایمان و شیردهی استفاده می شود.
این موارد فقط دلایل درونی برای اضافه وزن می‌باشد؛ ولی عوامل بیرونی تاثیر به مراتب بیشتری بر اضافه وزن شما خواهند داشت که در این قسمت به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.

خواب کم

پس از تولد دلبندتان از اینکه اتفاقات محتمل خدایی ناکرده برای او رخ دهد، طاقت جدایی او را برای حتی چند ثانیه نخواهید داشت، همین موارد باعث بی‌خوابی و برهم خوردن میزان هورمون‌ها و نهایتا پرخوری می‌شود، که افزایش وزن را در بر خواهد داشت.

فعالیت غدد

پس از فراغت امکان اینکه دچار پرکاری یا کم کاری غدد تیروئیدی شوید محتمل است، در برخی ماداران کم کاری غدد تیروئید می‌تواند افزایش وزن را به همراه داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که بعد از زایمان به فاصله‌ی دو هفته‌ای حتما به یک دکتر زنان یا غدد مراجعه کنید.

کاهش تحرک

با توجه به مرخصی بعد از زایمان که به بانوان تعلق می‌گیرد، کم تحرکی در زندگی به سطح بالایی در این مدت خواهد رسید، البته این صرفا مختص بانوان شاغل نیست و برای بانوان خانه‌دار هم کم تحرکی به واسطه شیر دادن یا نگه داری از کودک بسیار قابل تامل است.

افزایش میزان وعده غذایی

در دوران بارداری معمولا به مادران توصیه می‌شود که میزان غذای بیشتری میل نمایند؛ به این دلیل به جای دو نفر غذا می‌خورند، این به جمله درست است اما اکثرا در میل نمودن غذا زیاده روی دارند.

احساس افسردگی

پس از زایمان به دلیل الزام در خانه ماندن حداقل تا چهل روز، باعث ایجاد احساس افسردگی می‌شود و از مهمترین پیامد‌های افسردگی می‌توانیم به پرخوری اشاره کنیم.

با بررسی مواردی که باعث چاقی می‌شوند، متوجه شدید که منشاء اضافه وزن پس از بارداری دقیقا از کجاست.
در این قسمت قصد داریم به ریز نکاتی که باعث بهبود اضافه وزن شما می‌شوند بپردازیم:

لاغری بعد زایمان

لاغری بعد از زایمان، قبل از زایمان

قدم اول برای لاغری زایمان این است که در دوران بارداری رعایت کنید و نسبت به اشتهای زیاد خود کمی مقاومت نشان دهید، البته منظور ما ریاضت کشیدن نیست، هر چه که خواستید بخورید تا ویاری که دارید شما را اذیت نکند، ولی در خوردن کمی مراعات کنید، مثلا اگر ویار یک کیک پر از خامه شکلاتی کردید حتما میل نمایید ولی به جای چهار اسلایس، سه اسلایس میل نمایید.
پیشنهاد ما به شما در دوران بارداری راه رفتن و پیاده روی است، روی تردمیل، پارک و یا در منزل هر دو روز یک بار پیاده روی کنید تا بدن شما وارد کرختی نشود و همچنین افزایش جریان خون باعث تنفس بهتر کودک شما شود.

از روش های لاغری سریع استفاده نکنید

یکی از باورهای اشتباهی که برای لاغری بعد زایمان سمت آن می‌روند، استفاده از رژیم‌های سنگین برای رسیدن به لاغری است، ما این رژیم‌ها را به افراد سالم که توان گرفتن این نوع از رژیم‌ها را دارند هم توصیه نمی‌کنیم چه برسد به فردی که تازه زایمان داشته.
فکر کردن به این موضوع که با خوردن روزی یک عدد موز و یک سینه مرغ بتوانید کالری لازم برای شیردهی را فراهم کنید بسیار خنده دار است؛ پس از رژیم‌های غذایی سنگین استفاده نکنید.

میان وعده‌ها را جدی بگیرید

پس از زایمان شما به دلیل شیر دادن به کودکتان بیشتر از قبل احساس گرسنگی خواهید کرد و در این شرایط بیشتر به سمت میل نمودن میان وعده‌ها خواهید رفت، پس به میان وعده‌هایی که میل می‌کنید توجه ویژه‌ای داشته باشید تا دچار اضافه وزن نشوید.

کاهش فست فود‌ها از برنامه غذایی

فست فود‌ها به دلیل وجود میزان بالایی کالری، چربی‌ها مضر، و نمک میزان زیادی کالری را در خود جای داده‌اند و مصرف آنها سبب دور شدن از هدف کاهش وزن می‌شوند، اینکه بگوییم فست فود، چیپس، سس نخورید، یک امر شعاری است، و فست فودها واقعا خوشمزه و لذیذ هستند و اینکه در بعضی از مجلات یا سایت‌ها می‌نویسند که فست فود نخورید، فقط یک شعار را تکرار می‌کنند، میل کنید، ولی بسیار کمتر از قبل.

شیر دهی و لاغری بعد زایمان

این دو کلمه یعنی شیردهی و لاغری بعد از زایمان، یک تناسب بسیار قوی با یکدیگر دارند، شاید باور نکنید ولی شیر دهی در یک 24 ساعت باعث می‌شود تا 800 کالری از انرژیتان را بسوزانید، بر اساس تحقیقاتی که در اروپا و امریکا انجام شد مادرانی که در یک شبانه روز هشت مرتبه به کودک خود شیر می‌دهند به نسبت دیگر مادرانی که در روز پنج مرتبه شیر می‌دهند در ماه 2 کیلو گرم بیشتر از افرادی که پنج مرتبه شیر می‌دهند کاهش وزن خواهند داشت.

 

ورزش و لاغری بعد از زایمان

ورزش در دوران پسا زایمان به انواع محدودی خلاصه می‌شود؛ بهترین ورزش که می‌توانید در خانه انجام دهید راه رفتن و در آغوش گرفتن فرزندتان است؛ این حرکت اگر در زمان حدود 30 الی 45 دقیقه انجام شود می‌تواند باعث سوزاندن 150 الی 200 کیلو کالری از شما شود.
ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی، دویدن آهسته، درجا زدن، دوچرخه سواری و ورزش‌های اینتروال کمک می‌کنند تا کالری مد نظر خود را بسوزانید و مزایای فراوانی برای سلامت دارند. ورزش سبب بهبود سلامت قلب، کاهش خطر دیابت و انواع سرطان می‎شود. اگر ورزش با رژیم غذایی ترکیب نشود ممکن است به تنهایی سبب کاهش وزن نشود.

یک روش مناسب تر

در بالا اشاره نمودیم که تنها لاغری که نیاز توامان به ورزش و رژیم غذایی دارد، لاغری بعد از زایمان است، هر چند کوتاه ولی به چندین برنامه و اصلاح غذایی اشاره کردیم که سبب کاهش وزن شما در لاغری می‌شدند؛ اما در مورد ورزش به روش‌های کمتری اشاره کردیم، هدفمان این بود که برای انتخاب بهترین روش ورزشی برای لاغری بعد زایمان دچار سردرگمی نشوید.
مثلا می‌توانستیم از شرکت در کلاس‌های دنس یا آیروبیک برای شما بگوییم که تاثیری در لاغر شدن بعد از زایمان دارد؛ اما آیا واقعا امکان این را خواهید داشت تا یک روز در میان به مدت چندین ماه به کلاس آییروبیک و یا … بروید و از کودکتان دور باشید؟
EMS یک روش ورزشی مدرن است که برند لانسگو از معدود برند‌های ساخت کشور آلمان در این روش است، این روش مناسب‌ترین روش برای لاغری بعد زایمان می‌باشد؛ از این جهت که با انتقال جریان برق به صورت خطی به عضلات و بافت‌های چربی به وجود آمده از دوران بارداری در کمترین مدت زمان ممکن می‌تواند شما را به وزن دلخواه خود برساند؛ این روش علاوه بر تاثیر بر بافت شکم و پهلو شما می‌تواند تاثیر به سزایی در فرم‌ دهی سینه‌های شما داشته باشد که به دلیل شیردهی کمی نافرم شده‌اند؛ درواقع EMS بهترین روش پیشنهادی در جهان به افرادی که تازه زایمان داشته‌اند است و مهمترین نکته در مورد این روش نداشتن هیچ عوارضی برای بدن می‌باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟