لاغری موضعی چیست؟

حتما تا به حال با عبارت لاغری موضعی رو‌به‌رو شده‌اید و این سوال برای شما پیش آمده که لاغری موضعی چیست؟
لاغری موضعی دارای دو تعریف کاملا متفاوت است! ما در این قسمت دو تعریف لاغری موضعی را خدمت شما ارائه می‌دهیم ولی نکته‌ای که مطرح است، اهمیت و کارایی تعریف دوم می‌باشد که احتمالا پاسخ سوال شماست!
تعریف اول لاغری موضعی
لاغری موضعی یعنی شما دارای یک بدن با اندام متناسب هستید، ولی قسمتی از بدن شما به نسبت اندام دیگر لاغرتر است، این نوع از لاغری می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، از جمله معلولیت‌ها و یا بیماری‌های مرتبط که مانع از رشد قسمتی از بدن می‌شود. این نوع از بیماری اسامی دیگری دارد ولی ما برای روشن شدن دقیق موضوع صرفا از این اسم استفاده می‌کنیم.
تعریف دوم لاغری موضعی
لاغری موضعی یعنی لاغر کردن اندامی که به چاقی موضعی مبتلا هست، عموما این نوع از چاقی در بانوان بیشتر دیده می‌شود. اما چاقی موضعی چیست؟
اگر به چاقی موضعی مبتلا هستید، یکی از بهترین روش‌ها برای شما این است که از روش لاغری موضعی برای کاهش وزن و سایز خود استفاده کنید. در این مطلب ابتدا به تعریف چاقی موضعی می‌پردازیم و بعد از آن به صورت کلی درباره روش لاغری موضعی برای از بین بردن چربی‌های بدن و در نتیجه درمان چاقی موضعی صحبت خواهیم کرد.

لاغری موضعی چیست

چکیده نکات

• چاقی و لاغری انواع مختلفی دارد. چاقی و لاغری موضعی از رایج‌ترین موارد این نوع از بیماری است.
• لاغری موضعی یعنی لاغری کردن قسمت خاصی از بدن که دچار اضافه وزن است.
• برای لاغری موضعی روش‌های مختلفی وجود دارد، از ورزش‌هایی که یک نقطه خاص در بدن را تقویت می‌کنند تا دستگاه‌های غیر تهاجمی و تهاجمی، همگی از روش‌های لاغری موضعی هستند.

چکیده کلیات

نه تنها در ایران بلکه در جهان، افراد کمی دارای اندام متناسب و حرفه‌ای هستند، اکثریت افراد یا قستی از اندام آن‌ها بسیار لاغر است و یا به عکس، اما این تمام ماجرا نیست، بلکه این مشکل به راحتی و با روش‌ها و ورزش‌هایی خاص که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد درمان می‌شود.

چاقی موضعی چیست؟

زمانی که سوال (چاقی موضعی چیست) در ذهن فردی مطرح می‌شود، اولین موردی که ذهن او را درگیر می‌کند تفاوت میان چاقی و چاقی موضعی است. چاقی موضعی یعنی قسمتی از بدن فرد دارای بافت چربی بیشتری به نسبت دیگر اندام باشد. برای مثال چاقی گلابی شکل یک نوع چاقی موضعی است که در آن بدن فرد در قسمت لگن دارای بافت چربی بیشتری است، چاقی گلابی شکل عموما در بانوان دیده می‌شود و از نظر برخی افراد حتی باعث جذابیت فرد می‌شود! کیم کارداشیان یا بیانسه از افرادی هستند که به چاقی موضعی مبتلا هستند ولی به دلیل فرم بدنی، از دید برخی از افراد جذابیت خاصی دارند.
چاقی موضعی که در مقالات لانسگو به صورت کامل آن را توضیح دادیم و گفتیم که در بانوان بیشتر دیده می‌شود، عموما منشاء ارثی دارد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که زایمان، نحوه تحرکات و شغل افراد می‌تواند در پدید آمدن انواع مختلف چاقی موضعی موثر باشد.

لاغری موضعی و درمان آن

چکیده نکات

• چاقی موضعی یعنی قسمتی از بدن از قسمت‌های دیگر، بافت چربی بیشتری داشته باشد.
• چاقی موضعی یا همان چاقی گلابی شکل از دید برخی از افراد عامل زیبایی و جذابیت است.
• چاقی موضعی از مواردی است که تغذیه مناسب در آن تاثیر ندارد.

چکیده کلیات

چاقی انواع مختلفی دارد که چاقی موضعی یکی از موارد رایج آن است، برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری موضعی باید با روش‌های به روز در جهان آشنا شوید. روش‌های غیر تهاجمی و ورزش‌هایی مانند تحریک الکترونیکی عضلات که علاوه بر قدرتمند کردن عضلات در لاغری تاثیر بسزایی دارد، از جمله موارد تاثیر گذار در لاغری است.

روش‌های لاغری موضعی

تشخیص این موضوع که شما مبتلا به چاقی موضعی هستید کار خیلی سختی نیست! کافیست تا رو به روی یک آینه قدی بایستید و کمی با دقت به میزان تناسب اندام خود نگاه کنید. حساس نشوید … ، چاقی موضعی یعنی توده چربی و نه کمی پر بودن قسمت خاصی از بدن، البته تفاوت سایز در قسمت پایین و بالا‌تنه یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شما بگوید که از چاقی موضعی رنج می‌برید یا خیر.
برای لاغری موضعی روش‌های بسیاری وجود دارد، از ورزش‌های لاغری موضعی به ویژه ورزش‌های لاغری موضعی شکم و پهلو، جراحی‌های مختلف تا دستگاه لاغری موضعی و روش‌های نوین ورزشی مانند EMS، همه از مواردی هستند که می‌تواند در لاغری موضعی تاثیر گذار باشند. در این مقاله که در اتاق فکر لانسگو (یکی از برترین برند‌های تولید کننده دستگاه EMS یا شبیه ساز تحریک الکترونیکی عضلات) با مشورت دیگر متخصصین شاغل در حوزه لاغری موضعی تالیف گردیده، سعی کردیم تا به صورت صادقانه و با دوری از هرگونه تعصب موارد مفیدی را برای شما دوستان عزیز که به فکر سلامتی خود هستید تالیف کنیم.

لاغری موضعی و روش های درمان آن

روش‌های لاغری موضعی به دو دسته تقسیم می‌شوند که به شرح زیر هستند:

دسته اول، روش‌های تهاجمی که شامل:
• لیپوساکشن
• لیپوماتیک

دسته دوم، روش های غیر تهاجمی که شامل:
• کربوکسی تراپی
• کرایولیپولیز
• لاغری با روش RF
• LPG
• EMS
• گن لاغری
• کرم‌های لاغری

چکیده نکات

• لاغری موضعی روش‌های فراوانی دارد و انتخاب بهترین گزینه بستگی به نیاز و بودجه شما دارد.
• EMS یک روش بسیار مناسب برای لاغری و لاغری موضعی است.
• روش‌های لاغری موضعی به دو نوع تهاجمی و غیر تهاجمی تقسیم می‌شود.

چکیده کلیات

اگر قسمت خاصی از بدن شما میزان بیشتری بافت چربی داشته باشد، باید به روشی متفاوت عمل کنید! یعنی از روش‌های لاغری موضعی استفاده کنید. روش‌های تهاجمی که معمولا توصیه نمی‌شود، روش‌های غیر تهاجمی و روش‌های ورزشی کارآمد همچون EMS می‌تواند به شما را در رسیدن به فرم ایده‌آل بدنی کمک کند.

روش‌های تهاجمی لاغری موضعی

لیپوساکشن

لیپوساکشن یکی از متد‌های لاغری است که در دسته روش‌های تهاجمی قرار دارد. لیپوساکشن که برخی آن را به عنوان یکی از برترین‌ راه‌های لاغری سریع قبول دارند، حدود بیست سال است که یکی از روش‌های لاغری موضعی به حساب می‌آید، این متد نه تنها در ایران بلکه در جهان یکی از پرکاربردترین راه‌کار‌ها برای مقابله با لاغری موضعی است. البته نحوه عمل لیپوساکشن در این دو دهه با گذشت زمان، پیشرفت‌های فراوانی داشته است ولی ماهیت آن تا حدودی حفظ شده است.
لیزر لیپولیز که در مقاله لیپو‌ لیزر یا لیپولیز به طور کامل آن را مورد بررسی قرار دادیم آخرین روش یا بهتر است بگوییم آخرین تغییر در لیپوساکشن است. البته ما در مقاله لیپولیز این دو روش را به گونه‌ای مجزا از هم تعریف کردیم و حتی لیپولیز را لبه تیغ میان تهاجمی و غیر تهاجمی معرفی کردیم، ولی در واقع ماهیت این دو روش یکسان است. اما لیپوساکشن چیست؟
لیپوساکشن یک متد لاغری است، ولی برخی از پزشکان این روش را یک روش لاغری موضعی برای زیبایی و کاهش سایز می‌دانند که ما با این دوستان موافقیم، در لیپوساکشن یک سوزن باریک با سر پهن به اسم کانولا از طریق برش‌هایی وارد بدن می‌شود. پزشک متخصص، کانولا یا همان سوزن لیپوساکشن که یک سر آن به دستگاه مکش متصل است را زیر پوست شما حرکت می‌دهد تا بتواند تاثیرات دستگاه را در قسمتی که توده چربی قرار دارد اعمال، تا از این طریق چربی‌های توده‌ای را خارج شوند.
اما موضوعی که کمتر به آن در بسیاری از منابع اشاره شده انواع روش‌های لیپوساکشن است، برای مثال لیپولیز یکی از زیر مجموعه‌ها یا بهتر از بگوییم روش‌های نوین لیپوساکشن است. در واقع لیپوساکشن یعنی خارج کردن بافت چربی آسیب دیده به وسیله دستگاه مکش که خود دارای روش‌های مختلف است.

روش‌های مختلف لیپوساکشن

• لیپوساکشن با بی‌حسی موضعی که رایجترین و قدیمی‌ترین متد لیپوساکشن است با تزریق ماده‌ای به نام سالین صورت می‌گیرد. سالین که به همراه ترکیبی خاص از آب و نمک به همراه لیدوکائین و اپی‌نفرین تزریق می‌شود، کاهش درد و خونریزی را در پی دارد.

• UAL یکی دیگر از روش‌های لیپوساکشن است که با امواج فراصوت باعث شکسته شدن دیواره چربی‌ها می‌شود. امواج فراصوت باعث مایع شدن بافت چربی می‌شود تا از این طریق عمل مکش راحت‌تر صورت گیرد.
• LAL که در آن برای تبدیل چربی به مایع از لیزر استفاده می‌شود یکی دیگر از متد‌های لیپوساکشن برای لاغری موضعی است.
• پاورد لیپوساکشن که در آن از یک نوع کانولا خاص که قابلیت رفت و برگشتی دارد، استفاده می‌شود؛ آخرین متد لیپوساکشن است که به آن اشاره کردیم. در این روش با توجه به قابلیت کانولا درد و خونریزی کمتر خواهد بود. از دیگر مزیت‌های این روش قابلیت استفاده در اندام کوچک همچون بازو و مچ‌پا است.

لاغری موضعی

عوارض احتمالی لیپوساکشن

• امکان بروز طرح خارجی و برجستگی‌های ناصاف
• شل شدن پوست
• آسیب رسانی به پوست
• دو رنگی و لک در پوست
• امکان بروز عفونت در محل جراحی
• امکان پدیدار شدن لخته‌های خونی یا چربی
• در مواردی که از التراسوند استفاده می‌شود، امکان سوختگی پوست وجود دارد.
• در صورت بی‌هوشی، خطرات نادر ولی احتمالی وجود دارد.
• عدم ترمیم کامل زخم
• احتمال نیاز به جراحی مجدد

چکیده نکات

• لیپوساکشن یعنی خارج کردن بافت چربی با دستگاه مکش
• در این روش از یک سوزن به اسم کانولا استفاده می‌شود که یک قسمت به دستگاه مکش و قسمت دیگر وارد بدن خواهد شد، در این روش از مواد بی حس کننده استفاده می‌شود و با پیشرفت تکنولوژی شاهد ظهور روش‌های مختلف در متد لیپوساکشن هستیم.
• لیپوساکشن علاوه‌بر پرکاربرد بودن، دارای معایب و عوارض بسیاری است که سبب شده تا بسیاری از پزشکان این روش را توصیه نکنند.

چکیده کلیات

همانطور که گفتیم راه‌های مختلفی برای لاغری موضعی وجود دارد، لیپوساکشن از رایج‌ترین متد‌های لاغری موضعی است که با توجه به عوارض بی‌شمار، طرفداران بسیاری دارد. اما اگر این روش به دست یک متخصص زبده انجام شود، می‌تواند در آخر نتیجه قابل قبول داشته باشد؛ هرچند که نباید از عوارض بی‌شمار آن چشم پوشی کرد.

لیپوماتیک

در لیپوماتیک هم مانند لیپوساکشن از یک کانولا کوچک استفاده می‌شود، دلیل استفاده از کانولا در هر دو روش جداسازی سلول چربی برای تخلیه راحت‌تر است. اما در لیپوماتیک داستان به گونه‌ای دیگر است، در این روش از ارتعاش‌های مادون صوت اکوستیک با فرکانس پایین استفاده می‌شود. در این روش به جای استفاده از حرارت و یا اولتراسوند از فشار هوا استفاده می‌شود تا اثر بخشی مناسبی را با عوارض کمتر دربر داشته باشد.
در متد لیپوماتیک به دلیل ارتعاشات ملایم ولی مثمر ثمر دستگاه، داروی تامسنت و داروی بی‌حسی بهتر در ناحیه توزیع می‌شوند که باعث کاهش احساس درد و خونریزی می‌شود؛ این قابلیت یکی از برترین مزیت‌های لیپوماتیک به نسبت دیگر روش‌های لیپوساکشن است. اما مورد دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم عدم نیاز به بیهوشی در روش لیپوماتیک است که همین موضوع سبب کوتاه شدن زمان لیپوماتیک می‌شود.

عملکرد لیپوماتیک

در لیپوماتیک، متخصص ابتدا با ایجاد برش و سپس ورود کانولا به بافت چربی، قسمت مورد نظر را تحت درمان قرار می‌دهد. در این روش به دلیل عدم استفاده از حرارت، بیمار درد کمتری را متحمل می‌شود و همین موضوع می‌تواند آسودگی بیشتری را برای بیمار به همراه داشته باشد. پس از ورود کانولا، این شی فلزی با سرعت 10 هرتز مرتعش می‌شود و این ارتعاشات باعث تبدیل چربی به مایع خواهد شد. توجه داشته باشید که این مایع حاصل شده از بافت چربی به راحتی توسط دستگاه مکش از بدن خارج می‌شود. اما موضوع بسیار مهم و جالب در مورد لیپوماتیک، قابلیت تزریق مایع حاصل شده از اندام‌های تحت درمان است. در این روش چربی‌حاصل شده قابلیت تزریق در نواحی همچون صورت، سینه و دیگر اندام را دارد.

مزایای روش لیپوماتیک

• حداقل درد یا بدون درد در زمان استفاده از کانولا
• موثر و کاربردی
• ریکاوری سریع
• کشش عالی پوست پس از عمل البته در مواردی که پوست قابلیت کشسانی داشته باشد.
• اگر کانولا با بافت‌های غیرچربی مواجه شود، توقف ارتعاشات سریعا صورت می‌گیرد.

معایب روش لیپوماتیک

• امکان سوراخ شدن اعضای داخلی بدن
• امکان بروز آمبولی ریه
• امکان احتمال ورم روی پوست
• سوختگی پوست
• عفونت احتمالی پوست و محل زخم
• التهاب و کبودی پوست

چکیده نکات

• لیپوماتیک یک روش با ریسک و عوارض کمتر به نسبت لیپوساکشن است.
• در این روش از یک کانولا با قابلیت ارتعاشی برای اثر بخشی بهتر و پخش راحت‌تر مایع بی‌حسی استفاده می‌شود و از همه مهم‌تر … ، بله نیاز به بی‌هوشی هم ندارد.
• در کنار عوارض قابل تامل، قابلیت تزریق چربی‌ حاصله از این روش به دیگر بافت‌ها از موارد بسیار مهم در این روش است.

چکیده کلیات

اگر میان دو روش لیپوساکشن و لیپوماتیک دودل هستید، پیشنهاد ما روش لاغری موضعی لیپوماتیک است، هرچند که در ادامه به روش‌های بهتر و کم ضرر‌تر اشاره خواهیم کرد. اما عمده تفاوت لیپوماتیک عدم نیاز به بی‌هوشی و دوره ریکاوری کوتاه است که می‌تواند آسودگی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

متد‌های غیر تهاجمی در لاغری

روش‌های غیر تهاجمی برای لاغری موضعی از دیگر متد‌ها برای کاهش سایز است، روش‌های غیر تهاجمی می‌توانند برای افرادی که به وزن ایده‌آل نزدیک‌تر هستند گزینه مناسبی باشد، اما در مورد روش غیر تهاجمی یا بهتر است بگوییم متد ورزشی EMS موضوع کاملا متفاوت است. در واقع این روش که در انتها به آن اشاره خواهیم کرد، یک روش لاغری و لاغری موضعی است که می‌تواند در 20 دقیقه 1200 کالری از انرژی شما را بسوزاند.
لاغری موضعی با دستگاه‌هایی همچون کربوکسی تراپی، کرایولیپولیز، RF ، LPG و EMS در دسته روش‌های غیر تهاجمی برای لاغری موضعی است. البته نباید از روش‌هایی مانند گن، ماساژ، روش‌های دارویی که کرم لاغری در این دسته قرار دارد، چشم پوشی کرد. با صرف 15 دقیقه از زمان خود، همراه ما باشد تا تمامی ابعاد این روش‌ها را بررسی کنیم.

لاغری موضعی برای آقایان
لاغری موضعی با روش کربوکسی‌تراپی

کربوکسی تراپی یک روش درمانی با نزدیک به یک قرن سابقه در برطرف کردن بیماری‌های لاغری موضعی است، این روش که اولین بار در فرانسه برای برطرف کردن بیماری‌های عروقی استفاده شد؛ بعد‌ها با توجه به تاثیرات آن در بهبود بی‌حد و حصر گردش خون در بدن، یک روش مناسب برای لاغری و شفافیت پوست معرفی شد. اما روش کربوکسی تراپی تا چه حد می‌تواند در لاغری موضعی تاثیر گذار باشد؟ در واقع تاثیر کربوکسی تراپی مانند دیگر روش‌هایی است که می‌تواند با افزایش گردش خون تاثیر مثبتی در متابولیسم و کاهش وزن داشته باشد.
در روش کربوکسی تراپی گاز دی اکسید کربن به واسطه لوله کانولا به قسمت‌هایی که با چاقی موضوعی درگیر هستند، تزریق می‌شود. زمانی که میزان دی اکسید کربن در بدن از میزان استاندارد بدن بیشتر شود، بدن به طور خودکار با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی، این میزان اضافی از دی اکسید کربن را از بدن خارج می‌کند. خب همان‌طور که می‌دانید افزایش گردش خون سبب ایجاد گرما و بالا رفتن دمای مرکزی بدن می‌شود و همین موضوع سبب سوختن بافت چربی در آن محدوده می‌شود. اما آیا روش کربوکسی تراپی اثر بخشی ویژه‌ای دارد یا خیر؟
بدون شک افزایش میزان گردش خون در کاهش وزن تاثیر می‌گذارد ولی به چه قیمتی؟ شاید تاثیرات منفی و عوارض کربوکسی تراپی مانند لیپوساکشن و لیپوماتیک نباشد، ولی برای افزایش گردش خون برای لاغری روش‌های بسیار زیادی هستند که اثر بخش‌ترین موردی که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، روش شبیه ساز تحریک و تقویت عضلات یا EMS است.
در این روش به واسطه جریانات الکتریکی وارد شده به بدن، این برداشت از جانب مغز می‌شود که شما در حال زدن وزنه و تقویت عضلات خود هستید، این روش علاوه‌بر رشد عضلات و قدرتمند کردن آن‌ها می‌تواند در لاغری و لاغری موضعی تاثیر گذار باشد؛ این تاثیرات خیره کننده و مثبت، بدون هیچ عوارضی برای بدن به نسبت دیگر روش هایی همچون کربوکسی تراپی می‌باشد که عوارض زیر را دارد.

• امکان بروز درد و سوزش شدید در ناحیه تزریق دی اکسید کربن
• قرمزی پوست در ناحیه تزریق
• احساس گرما بیش از حد در محل تزریق و خشکی مشهود پوست
• کبودی در محل تزریق
• اثر بخشی جزئی به نسبت عوارض بی‌شمار

اما هر روشی در لاغری موضعی که ورزش در آن نقشی ندارد، می‌تواند برای اقشار خاصی ممنوع باشد؛ کربوکسی تراپی هم از این قاعده مستثنا نیست و برای افرادی با شرایط زیر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

• بیماران درگیر با مشکلات کلیوی
• بانوان باردار
• افراد مبتلا به سرطان
• افرادی که از کم خونی شدید رنج می‌برند.
• افرادی که به صرع مبتلا هستند.
• افرادی که از تالاسمی رنج می‌برند و مبتلا به کم‌خونی هستند.
• بیمارانی که مبتلا به مشکلات مغزی هستند.
• بیمارانی که از آب سیاه رنج می‌برند.
مزایا روش کربوکسی تراپی
• تاثیرات بر زیبایی پوست
• از بین بردن سیاهی دور چشم
• لاغری و تناسب اندام
• جای جوش را بهبود می‌بخشد.
• ترک پوست را رفع می‌کند.

چکیده نکات

• تزریق دی اکسید کربن با استفاده از کانولا
• بدن در مقابله با دی اکسید کربن اکسیژن تولید می‌کند که این ری‌اکشن با افزایش جریان خون و بالا رفتن حرارت همراه است.
• اثر بخشی کم به نسبت عوارض احتمالی کم

چکیده کلیات
کربوکسی تراپی تزریق دی اکسید کربن برای رسیدن به واکنش‌هایی است که کاهش وزن را دربر دارد، زمانی که از این روش استفاده می‌کنید، بدن شما دچار تغییراتی می‌شود که سرآمد آن بالا رفتن دمای بدن است. اما نباید از تاثیر پذیری کم و در عین حال از عوارض این روش چشم پوشی کرد.

کرایولیپولیز

کرایولیپولیز یا اسکالپتیگ (پیکر تراشی سرد) یک روش غیر تهاجمی برای تناسب اندام البته در (لاغری موضعی است). در این روش از سرما برای از بین بردن چربی‌ها استفاده می‌شود، چربی‌ها با دمای بسیار پایین و فریز شدن از بین می‌روند و از کبد دفع می‌شوند. این روش که مانند EMS از جدید‌ترین متد‌های لاغری موضعی است، سال 2012 در FDA به عنوان یکی از متد‌های موثر در کاهش سایز و لاغری به ثبت رسید. طبق اظهار نظر FDA استفاده از این متد در 4 ماه می‌تواند تا 25% در کاهش بافت چربی موثر باشد.
البته نکته‌ای که در مورد این روش مطرح است اثر بخشی در برخی اندام خاص است، در واقع به جهت نحوه اثرگذاری این دستگاه، استفاده از کرایولیپولیز صرفا در شکم، ران، زیر چانه یا بالی گردن، پهلوها، زیر بغل، کمر و باسن و ران پا نتیجه مناسب‌تری دارد. بی شک متد کرایولیپولیز هم مانند متد‌های دیگر دارای محدودیت‌ها، ممنوعیت و مزایای قابل توجهی است که در این قسمت تمامی این موارد را بررسی می‌کنیم.

لاغر شدن با روش های لاغری موضعی
عوارض ناشی از عمل کرایولیپولیز

• مور مور شدن قسمت خاصی از بدن
• بی‌حسی اندام مورد نظر
• حساس شدن پوست و قرمزی
• ایجاد درد خفیف در محل فریز
• احتمال گرفتگی عضلات
• احساس نبض در محل تحت تاثیر
• امکان وقوع تورم جزئی
• سوزش موقت

اما کرایولیپولیز به چه کسانی توصیه نمی‌شود!

• در ابتدا کرایولیپولیز به افرادی که مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بدن هستد توصیه نمی‌شود.
• بانوان باردار از این قاعده مستثنا نیستند، البته پیشنهاد ما به این دوستان جان، مطالعه مقاله جامع لاغری بعد از زایمان است. زیرا در این مقاله سعی کردیم ابتدا به دلایلی که در زمان بارداری باعث چاقی بعد زایمان می‌شود، بپردازیم. بی‌شک مطالعه این مقاله می‌تواند نگرشی جدید نسبت به تغذیه و رفتار‌های نادرست که نمی‌دانید را در ذهن شما ایجاد کند.
• افرادی که مبتلا به بیماری کرایوگلوبولینمی هستند، یعنی بدن این بزرگواران در هنگام بروز سرما بیش از حد مجاز پروتئین جذب می‌کند.
• دوستانی که متاسفانه مبتلا به آگلوتینین هستند هم باید از روش دیگری استفاده کنند، آگلوتینین بیماری خود ایمنی است که در آن با تغییر دما گلبول‌های قرمز از بین می‌روند.
• افرادی که از بیماری رینود رنج می‌برند.
• افرادی که از نوروپاتی دیابتی رنج می‌برند.
• افرادی که از مشکلات پوستی همچون اگزما، پسوریازیس، درماتیت و کهیر رنج می‌برند.
• افرادی که سابقه مصرف فراوان از دارو‌های رقیق کننده خون دارند.
• دوستانی که سابقه فتق در نزدیکی ناحیه عمل دارند هم باید از روش دیگری استفاده کنند.

روش های لاغری موضعی
مزایای روش کرایولیپولیز

• یک روش کم خطر ولی با اثر گذاری محدود است.
• به دلیل عدم برش در بافت، امکان عفونت و زخم بسیار کمتر از دیگر موارد است.
• نیاز به مرخصی روزانه نیست و با مرخصی ساعتی می‌توانید به کار‌های روزانه خود برسید.
• نتایج طبیعی است و بعد از چند روز به حالت عادی باز‌می‌گردد.
• امکان بازگشت به نسبت دیگر روش‌ها تا حدودی کمتر است.
• خطر فرورفتن پوست به دلیل خروج میزان مساوی از چربی غیرممکن است.

چکیده نکات

• کرایولیپولیز یعنی چربی سوزی با استفاده از سرما
• عوارض‌کم از مزیت‌های این روش است ولی اثر بخشی کم این مزیت را می‌پوشاند.
• در مناطق خاصی از بدن اثر‌گذاری دارد.

چکیده کلیات

کرایولیپولیز یک روش بسیار مناسب برای لاغری موضعی و کاهش سایز محدود است، درواقع اگر به صورت جزئی به چاقی موضعی مبتلا هستید، باید توجه داشته باشید که این متد می‌تواند برای شما مناسب باشد. در این روش از سرما برای از بین بردن چربی‌های زیر پوستی استفاده می‌شود.

روش لاغری رادیوفرکانسی یا لاغری موضعی با دستگاه RF

زمانی که فعالیت ورزشی انجام می‌دهیم، سرآمد آن گرم شدن بدن و بافت چربی است، این گرم شدن با امواج رادیو فرکانسی سبب آزاد شدن اسید‌های چرب می‌شود و از طریق کبد و دیگر روش‌ها از بدن دفع خواهند شد. شاید فکر کنید که خب چقدر عالی، ولی در واقع اینطور نیست. بلکه اثر بخشی این دستگاه با توجه به هزینه‌ای که می‌کنید جزئی است و پیشنهاد ما به شما استفاده از دیگر متد‌های لاغری موضعی است.
اما سوال که ذهن بسیاری از افراد را به دلیل استفاده از امواج رادیو فرکانسی درگیر خود می‌کند، عوارض استفاده از دستگاه rf است که در یک مقاله به صورت کامل در مورد آن صحبت کردیم، اما در کل این متد عوارض آنچنانی ندارد. البته نباید از موارد جزئی زیر در عوارض این دستگاه غافل شد.

• قرمزی پوست و نمایان شدن لکه‌های قرمز برروی پوست
• امکان بروز ورم جزئی روی پوست.
• حساسیت پوستی
• در موارد محدود، فرورفتگی که این مورد می‌تواند مربوط به عدم تخصص دکتر باشد.

لاغری اندام خاص
مزایای استفاده از روش RF

• انرژی ارسال شده از دستگاه RF سبب ترشح کلاژن می‌شود که سرآمد آن شفافیت و جوانی پوست است.
• همچنین در ترشح آلستین که باعث سفتی و ارتعاش پوست می‌شود هم بی‌تاثیر نیست.
اما روش RF به چه کسانی توصیه نمی‌شود!
• در ابتدا این روش به هیچ وجه به بانوان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود.
• در مرحله بعد استفاده از این روش برای تمامی افرادی که قطعه‌ای فلزی در بدن خود دارند، بسیار خطرناک است.
• برای دوستانی که متاسفانه از بیماری کلاژن و اسکولار رنج می‌برند می‌تواند آسیب‌هایی را به دنبال داشته باشد.
• مورد آخر بزرگوارانی هستند که از بیماری قلبی رنج می‌برند.

چکیده نکات

• روش رادیو فرکانسی با ایجاد گرما سبب ایجاد چربی سوزی می‌شود.
• عوارض و اثربخشی کم از عمده معایب و مزایا این روش هستند.
• تاثیر در ترشح کلاژن در این روش می‌تواند در جوان سازی پوست مناسب باشد.

چکیده کلیات

زمانی که از روش رادیو فرکانسی استفاده می‌کنید، این امواج سبب بروز گرما درداخل بدن می‌شود که سبب جداسازی اسید‌های چرب خواهد شد و همین موضوع در کاهش سایز می‌تواند موثر باشد. البته اثربخشی این روش کمی محدود است و نباید از آن انتظار معجزه داشت.

لاغری موضعی به روش ماساژ LPG

کار و مشغله‌های زندگی باعث شده تا افرادی که با اضافه وزن دست و پنجه نرم می‌کنند، به ویژه دوستانی که به فکر لاغری موضعی هستند، به دنبال ورزش‌ها و سریع‌ترین روش‌های لاغری باشند. لاغری با استفاده از روش ماساژ LPG یکی از انتخاب‌هایی است که شما می‌توانید داشته باشید، ما در یک مقاله به صورت کاملا مجزا، از لاغری به روش ماساژ LPG اطلاعات مفیدی را برای شما گردآوری کردیم که با مطالعه آن تمامی سوالات شما پاسخ داده می‌شود. اما در این قسمت برای دوستانی که صرفا به دنبال بررسی و مقایسه روش‌ها با یک‌دیگر هستند، قصد داریم تا به صورت خلاصه در مورد این متد صحبت کنیم تا با دانش کافی بهترین انتخاب را داشته باشند.

عملکرد دستگاه ماساژ LPG

سازنده این دستگاه شخصی به نام Louis Paul Guitay ‌می‌باشد که طی یک تصادف بسیار وحشتناک دچار آسیب دیدگی‌های بسیار شدیدی بر روی پوست خود شد، همین آسیب‌دیدگی باعث شد تا تحت ماساژهای بسیار شدیدی به صورت روزانه قرار بگیرد، لوییز که یک مهندس نابغه بود به فکر اختراع دستگاهی افتاد تا بتواند با کمترین میزان درد، بهترین نتیجه را دربر داشته باشد. در این روش‌ به صورت مستقیم به بافت سلولی در بدن شما حمله ‌می‌شود و این مشکل را در بدن شما حل ‌می‌کند. حل این مشکل باعث ‌می‌شود تا ترمیم سلولی در بدن افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث لاغری و چربی سوزی در بدن شما شود.

 

دو غلطک در این دستگاه در حالی که حرکت رو به جلو دارند سبب کشیده شدن پوست می‌شوند، این روش در درمان بافت‌های مختلف از سلولیت، چربی، بافت فیبری در پوست و … می‌تواند موثر باشد. با ایجاد پالس‌های ضربانی کوچک در سر دستگاه موجی در بافتهای بدن ایجاد می شود که در نتیجه سیستم ظریف سازی پوست را تحریک می کند، همین موضوع باعث می‌شود تا علاوه بر چربی‌سوزی بر روی شفافیت پوست هم تاثیر بگذارد. اما بی شک این روش هم مانند دیگر روش‌ها در لاغری موضعی مزایا، معایب و ممنوعیت‌هایی دارد که دانستن‌ آن‌ها می‌تواند در انتخاب شما تاثیر گذار باشد.

مزایا استفاده از دستگاه LPG برای لاغری

• در ابتدا این روش برای افرادی که از چاقی موضعی رنج می‌برند مناسب است.
• فراهم کردن زیبایی و تناسب اندام بیشتر
• مقابله با انباشت آب و درمان سلولیت
• صاف شدگی فرورفتگی‌های سلولیت پس از 6 جلسه درمان
• منعطف شدن پوست و از بین رفتن چربی‌ها زیر پوستی

عوارض و معایب استفاده از روش LPG

این روش هیچ عوارضی ندارد ولی بزرگترین عیب این متد اثر بخشی پایین و گاهی عدم تاثیر بر لاغری موضعی است.

لاغری پهلو با لاغری موضعی
این روش به چه افرادی توصیه نمی‌شود

• افرادی که دارو‌های رقیق کننده مصرف می‌کنند.
• دوستانی که متاسفانه درگیر بیماری‌های عفونی و پیش‌رونده همانند ایدز هستند.
• افرادی که در پنج سال گذشته درگیر سرطان و تومور‌های بدخیم بودند.
• افرادی که متاسفانه درگیر بیماری‌های تنفسی هستند.
• بیماران هپاتیت و دیابت
• بیماران گردش خون در دو سال گذشته

چکیده نکات

• سازنده این دستگاه شخصی به نام Louis Paul Guitay ‌می‌باشد.
• یک دستگاه با دو غلطک است که می‌تواند با ایجاد کشیدگی، بافت چربی زیر پوستی را تحت تاثیر قرار دهد.
• اثر بخشی کمی دارد ولی می‌تواند با تاثیرات خود، سبب رفع خستگی در برخی از قسمت‌های بدن شود.

چکیده کلیات

شاید این روش با رویکرد لاغری در ابتدا اختراع نشد ولی با گذشت زمان و تاثیرات دمایی، تاثیرات هرچند جزئی این روش بر روی لاغری موضعی کشف شد. البته که این متد چندان معایبی ندارد و برای درمان چاقی‌های موضعی جزئی، یک گزینه بسیار مناسب است.

متد لاغری EMS یا تحریک الکتریکی عضلات

Electrical muscle stimulation یک متد ورزشی بسیار موثر برای لاغری است. در واقع این متد ورزشی یک نوع شبیه‌ساز باشگاه بدنسازی است که در آن به واسطه انتقال جریان الکتریکی به بدن، عضلات تقویم و بافت چربی از بین می‌رود. در این روش شما از لباس مخصوص EMS استفاده می‌کنید، جریانات برق از طریق سیم داخل لباس و سپس لنت‌ به بدن شما منتقل می‌شود. در واقع این متد نیاز به رطوبت دارد و به همین دلیل جنس این لباس به گونه‌ای است که باعث تعریق می‌شود؛ نگران نباشید! جنس و الیاف البسه لانسگو آنتی باکتریال هستند و سبب می‌شود تا جای هیچ نگرانی برای انتقال بیماری‌ها نباشد.
جریانات الکتریکی که از دستگاه وارد بدن شما می‌شود باعث انبساط و انقباض عضلات شما می‌شود؛ این انقباض و انبساط‌ها این تاثیر را بر روی مغز می‌گذارد که انگار شما در باشگاه بدن سازی هستید. تاثیرات این متد به ویژه دستگاه تحریک الکتریکی عضلات لانسگو به گونه‌ای است که در 20 دقیقه باعث سوختن حدود 1200 کالری از شما می‌شود. برند آلمانی لانسگو تنها برند تولید کننده دستگاه EMS است که تمامی گواهی‌نامه‌ها از جمله گواهی‌نامه ISO را کسب کرده است.
این روش که قابلیت تاثیر پذیری در تمامی اندام‌های بدن را دارد مناسب‌ترین روش برای لاغری است، اما از بی‌شمار خصوصیات این روش می‌توانیم به قابلیت لاغری به صورت موضعی و کلی اشاره کنیم، این روش تنها روشی است که در آن هم قابلیت لاغری موضعی و لاغری کلی موجود است. برای مثال افرادی که سخت به روش‌های نوین اعتماد می‌کنند، می‌توانند برای قسمتی از بدن خود، برای مثال شکم و پهلو از این روش استفاده کنند و در صورتی که تاثیرات، رضایت را برای آن‌ها به همراه داشت، می‌توانند به صورت کلی از این روش استفاده کنند.

لاغری موضعی با EMS

لاغری موضعی با این متد به گونه‌ای است که در آن تاثیرات EMS که قابل تنظیم هستند برروی اندام مورد نظر متمرکز می‌شوند، البته لاغری فقط یکی از بی‌شمار خصوصیات این روش است. تاثیرات مثبت این متد به شرح زیر است.
• کالری سوزی بالا در کنار کمترین میزان عوارض
• قابلیت لاغری و لاغری موضعی
• مناسب برای افرادی که از چاقی و اضافه وزن رنج می‌برند تا افرادی که ورزشکار حرفه‌ای هستند.
• یک ورزش مناسب برای سالمندان، زیرا اثر بخشی روحی و درمانی مثال زدنی دارد.
• به غیر از ورزش، این روش تنها متدی است که در آن چربی‌های احشایی (چربی‌هایی درون بدن که در رگ‌ها، کبد و قلب قرار دارند و می‌توانند سلامتی شما را تهدید کنند) را از بین می‌برد.
• با توجه به اثر بخشی بالا نیاز به صرف هزینه و زمان کمی دارد.
• برند لانسگو در تمامی نقاط تهران شعبه دارد، البته که شهرستان‌ها هم از این قاعده مستثنا نیستند.

کسب اطلاعات بیشتر از شعب لانسگو

معایب استفاده از متد ای ام اس

با توجه به درون مایه لانسگو که کسب رضایت‌مندی شما است در بلاگ لانسگو صرفا به دنبال ارزش آفرینی و ارائه اطلاعات درست به شما هستیم، به همین دلیل برای نقش داشتن در بهترین انتخاب شما برای لاغری و تناسب اندام به صورت کاملا صادقانه، در یک مقاله معایب و مزایای روش EMS را بررسی کردیم. مطالعه این مقاله می‌تواند در انتخاب بهترین روش ورزشی برای لاغری، شما را بسیار کمک کند. البته در این قسمت به صورت مفید و مختصر به بررسی معایب این روش ورزش می‌پردازیم.
• در این روش نمی‌توانید شدت تمرینی که انجام می‌دهید را احساس کنید و در واقع بدن به فرصتی نیاز دارد تا بتواند شدتی که به آن وارد می‌شود را متوجه شود. به همین خاطر اگر فرد زمان کافی برای ریکاوری در نظر نگیرد ممکن است نتواند اهداف مطلوب خود را کسب کند
• تمرین زدگی در صورت گرم نکردن از دیگر عوارض استفاده نادرست از این روش است.
• آسیب به عضلات از مواردی است که در صورت عدم استفاده از مربی حرفه‌ای می‌تواند شما را تهدید کند.

ممنوعیت استفاده از روش EMS

• افرادی که مبتلا به تشنج هستند.
• افرادی که به سرطان مبتلا هستند.
• بیماران هموفیلی.
• افرادی که بیماری های عفونی دارند.
• افراد مبتلا به فشار خون.
• افرادی که بیماری پوستی دارند.
• افرادی که تومور دارند.
• افراد مبتلا به ام اس و بیمارهای عصبی .
• افرادی که باردار هستند.
• افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند.
• افرادی که دچار مشکلات گردش خون هستند.

چکیده نکات

• EMS یک متد ورزشی و درمانی است که نوین‌ترین متد لاغری در جهان به حساب می‌آید.
• این روش هم به صورت موضعی و هم به صورت کلیتی می‌تواند در لاغری نقش بسزایی داشته باشد.
• تاثیرات پزشکی و قابلیت سوزاندن 1200 کالری در 20 دقیقه از خصوصیات این متد ورزشی است که هیچ عوارضی ندارد.

چکیده کلیات

تحریک الکتریکی عضلات یک روش نوین است که در آن از جریانات برق برای تحت تاثیر قرار دادن عضلات استفاده می‌شود. این روش می‌تواند علاوه بر تاثیرات خیره کننده بهبود درد‌های عضلانی و حتی تاثیرات مثبت روحی را به همراه داشته باشد. این روش می‌تواند هم به صورت موضعی و هم به صورت کلیتی بر لاغری تاثیر گذار باشد.

گن لاغری

گن لاغری، واژه‌ای که قسمت لاغری در آن موقتی است و بهتر است بگوییم کمی در آن اغراق وجود دارد!
گن‌ها که معمولا جنس آن‌ها از لیکرا است معمولا در میهمانی‌ها استفاده می‌شود، اما نگرشی وجود داد که می‌گوید گن می‌تواند در لاغری تاثیر گذار باشد، این واژه به هیچ وجه اشتباه نیست ولی موردی که مطرح است موقتی بودن لاغری به وسیله گن‌ است. گن به دلیل جنس و چسبندگی سبب تعریق می‌شود و باعث از دست دادن آب زیر پوستی خواهد شد، زمانی که شما آب زیر پوستی خود را از دست می‌دهید با کاهش وزن بسیار جزئی مواجه می‌شوید؛ این کاهش وزن صرفا به دلیل کم آبی در بدن شما رخ می‌دهد و با برطرف کردن کم آبی بدن شما به حالت اولیه خود باز می‌گردد.
پس گن نمی‎‌تواند تاثیر بسزایی در لاغری داشته باشد، از جهتی اما این فشار، سبب از بین رفتن سلولیت (همان فرورفتگی چربی در زیر پوست) می‌شود. گن‌ها صرفا در میهمانی‌ها برای کاهش سایز می‌توانند اثر بخش باشد و تن خور لباس را کمی بهبود ببخشند. در مورد اثر بخشی گن‌ها در لاغری هیچ کدام از مراجع پزشکی تاثیر پذیری آن‌ها را تایید نکرده‌اند و مصرف بلند مدت آن‌ها می‌تواند سبب ایجاد مشکلاتی از جهت فشار بر دستگاه تناسلی بانوان شود.

گن لاغری

کرم لاغری

کرم لاغری هم مانند گن لاغری یک تخیل بزرگ برای معجزه در کاهش وزن است، برند‌های بسیاری در بازار وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را از ماهواره، فروشگاه گیاهان دارویی و … خریداری کنید؛ ولی حقیقت عدم تاثیر این کرم‌ها برروی اضافه وزن شما است. در بهترین شرایط شما باخرید یک کرم گران قیمت می‌توانید فقط تاثیر جزئی برروی چربی زیر پوستی یا سلولیت خود داشته باشید. پس کرم‌های لاغری علی‌رغم تبلیغات پرزرق و برق نمی‌توانند تاثیر بسزایی بر کاهش وزن داشته باشند.

نتیجه گیری

در این مقاله تقریبا تمامی روش‌های لاغری موضعی را بررسی کردیم، البته مواردی همچون لاغری با دمنوش‌ها و یا حتی لاغری با دستگاه فیزیوتراپی هم بود که به دلیل توضیح هر کدام از این موارد در یک مقاله به صورت جداگانه، از توضیح این موارد صرف نظر کردیم. اما اصل مطلب …!
با توجه به رتبه بندی سازمان جهانی، ایران در رتبه 47 چاق‌ترین کشور‌های جهان قرار دارد که این رتبه متاسفانه نشان از درگیری بسیاری از هموطنان با موضوع چاقی است، اما تعداد زیادی از این دوستان مبتلا به چاقی موضعی هستند که برای مقابله با این موضوع نیاز به استفاده از روش‌های لاغری موضعی دارند. شما باید در ابتدا با بررسی شرایط خود، مانند نیاز، بودجه، بیماری زمینه‌ای و اندام درگیر و … بهترین روش را برای لاغری موضعی انتخاب کنید. سپس به یک تیم حرفه‌ای و کاربلد استفاده کنید تا بهترین نتیجه را کسب کنید.

کلام‌آخر

اگر به دنبال لاغری هستید ولی کمی سردرگم هستید، پیشنهاد ما مطالعه مقاله جامع لاغری است، کافیست با صرف 45 دقیقه از زمان خود و مطالعه این مقاله در 4 فصل اطلاعات مفیدی را برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟