لاغری و چربی سوزی شکم با مواد غذایی چربی سوز

لاغری و سوزاندن چربی‌های شکم از جمله اهداف سختی است که به واسطه آن می‌توانید سلامتی را در آغوش بگیرید، به همین ترتیب با وجود مشغله‌های کاری فراوان بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی که زمان را درگیر خود نمی‌کنند هستند، یکی از این موارد لاغری و تناسب اندام به واسطه تغییر رژیم غذایی است؛ البته باید این حقیقت را باور کرد که صرفا از طریق تغذیه نمی‌توان به نتیجه ایده‌آل رسید و در سریال بلند بالای لاغری نقش اول برعهده ورزش و فعالیت بدنی و نقش مکمل بر عهده تغذیه مناسب خواهد بود.
اکثراً برای سوزاندن چربی‌های زائد بدن مخصوصاً چربی‌های دور شکم به رژیم‌های چربی سوز غذایی روی می‌آورند. استفاده از رژیم‌های غذایی به‌تنهایی کافی نیست و بهترین راه‌حل برای سوزاندن چربی شکم داشتن یک برنامهٔ غذایی منظم در کنار تمرینات ورزشی کامل است.
تصور برخی از مراجعین از رژیم لاغری و چربی سوزی این است که برای شروع رژیم غذایی باید یک سری از مواد غذایی موجود در هرم تغذیه حذف و بجای آن از مواد غذایی که با یک شب میل نمودن آن با یک معجزه مواجه خواهید شد، جایگزین شود. این تصور به طور کامل غلط می‌باشد، زیرا نقش تغذیه در ورزش تا یک حد قابل توجهی می‌تواند مهم باشد ولی اگر پای ورزش وسط نباشد نحوه تغذیه شما تاثیر آنچنانی بر روی لاغری و تناسب اندام نخواهد گذاشت، البته دلسرد نشوید!
طبق بررسی چند نظریه در مجلات اروپایی که در مورد نقش تغذیه در تناسب اندام صحبت کرده بودند، در بیان یک موضوع با هم اتفاق نظر داشتند، همان موضوعی که در مقاله خوراکی‌های لاغر کننده به آن پرداختیم، در این مقاله بیان شده بود که برای رسیدن به تناسب اندام ابتدا باید از یک رژیم غذایی ساده شروع کنید و با گذشت زمان این رژیم غذایی را کم کالری‌تر کنید، به همین ترتیب بعد از شش ماه ورزش را شروع کنید تا به واسطه چربی‌هایی که در این شش ماه اندکی پیوند بین خود را از دست داده‌اند دچار شکست پیوندی شوند تا از این طریق راحت‌تر به وزن دلخواه خود برسید.

 

میوه های خوشمزه برای لاغری

 

چکیده نکات

• برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید ورزش و تغذیه را در کنار هم داشته باشید.
• به یاد داشته باشید که برای شروع مسیر تناسب اندام ابتدا از رژیم غذایی مناسب شروع کنید.
• شش ماه رژیم غذایی تدریجی و سپس شروع ورزش

چکیده کلیات

امروزه کارشناسان رژیم غذایی به این نتیجه رسیده‌اند که حذف مواد غذایی از برنامهٔ غذایی هر فرد روشی کاملاً اشتباه و غلط هست و ممکن است آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به شخص وارد کند. این موضوع کاملا درست است که بیشتر مواد مورد نیاز بدن توسط خود بدن تأمین می‌شود ولی بسته به سن شخص، آنزیم‌های بدن رشد یا کاهش دارند. به همین دلیل در هرم غذایی بدن انسان، تمامی مواد غذایی گنجانده و به آن اشاره‌ شده است. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که برای رسیدن به وزن ایده‌آل ابتدا باید یک رژیم غذایی مناسب را شروع کرده و سپس اقدام به انجام تمارین هوازی کنید تا بتوانید نتیجه بهتری را حاصل کنید.

نکته: ما در هیچ کدام از مقالات لانسگو شما را از مصرف هیچ کدام از هرم‌های مواد غذایی منع نمی‌کنیم، فقط به شما توصیه می‌کنیم که در مصرف برخی از طبقات هرم‌ها کمی صرفه‌جویی و در مصرف هرم‌های دیگر کمی زیادرویی کنید، رژیم‌های غذایی که به طور کامل برخی از غذا‌ها را منع می‌کنند در ذهن فرد یک تصویر منفی ایجاد می‌کنند که علاوه بر بی‌اعتمادی، انگیزه ادامه مسیر را نیز مورد هدف قرار می‌دهد.

در این مقاله ما به شما همراهان گرامی مواد غذایی را پیشنهاد می‌کنیم که شما را به سمت سوزاندن چربی‌ها و لاغری سوق دهد. مواد غذایی که کمترین هزینه را در بردارد و در سفرهٔ غذایی اکثر دوستان یافت می‌شود.

مواد غذایی مخصوص لاغری و چربی سوزی

لبنیات

لبنیات شامل شیر، ماست، پنیر، دوغ و … سرشار از کلسیم هستند. بنابراین توصیه می‌کنیم از لبنیات کم‌چرب استفاده کنید چرا که منبع مناسب‌تری برای جذب کلسیم است. اگر میزان کلسیم در بدن شما کم باشد، بدن شروع به ترشح هورمون‌هایی می‌کند تا بدن بتواند از کلسیم دریافتی حداکثر استفاده را ببرد. در مقابل به چربی‌های موجود نیز دستور می‌دهد همان‌طور به‌صورت چربی بمانند. کلسیم موجود در لبنیات کمک می‌کند تا چربی‌ها شکسته شود و جذب آن‌ها راحت‌تر صورت گیرد. همچنین از تشکیل چربی نیز جلوگیری می‌کند.

 

لبنیات و تاثیر بر لاغری

 

چکیده نکات

چکیده کلیات

شاید در نگاه اول لبنیات در بدن شما یک نقش را با عنوان عامل جلوگیری از پوکی استخوان به واسطه تامین کلسیم داشته باشند ولی باید توجه داشته باشید که کلسیم علاوه‌بر تنظیم سطح عمومی بدن نیز می‌تواند در بحث لاغری و تناسب اندام تاثیر بسزایی داشته باشد، البته مصرف به‌اندازه و منطقی آن و نه زیاده‌رویی.

هندوانه

برای درک درست از ساده‌ترین روش‌های لاغری شکم باید به این نکته توجه کنید که نگرش خود را نسبت به لاغری تغییر دهید، برای مثال بسیاری از مواد غذایی وجود دارند که می‌توانند تاثیر بسزایی در لاغری داشته باشند ولی به خاطر برخی از خصوصیات آن‌ها باور تاثیر‌پذیری آن‌ها کمی دشوار است، برای مثال هندوانه که در ذهن همگان یک میوه بسیار شیرین و احتمالا چاق کننده شناخته می‌شود می‌تواند در لاغری تاثیرات خارق العاده‌ای داشته باشد.

نکته: شاید عجیب باشد ولی 90 درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد که هیچ تاثیری در اضافه وزن نخواهد داشت و الباقی از قند طبیعی، فیبر، سیترولین و آرژنین می‌باشد.

فیبر در هندوانه
فیبر که در مقالات سبزیجات لاغر کننده و مقاله جامع لاغری از اهمیت و نقش آن در تناسب صحبت کردیم می‌تواند در لاغری و کاهش وزن تاثیر مثبتی داشته باشد. لازم به ذکر است دو لیوان آب هندوانه دارای یک گرم فیبر است.

سترولین در هندوانه
سترولین از مواد موثری است که می‌تواند در تسکین درد نقش موثری داشته باشد، باید توجه داشته باشید که این ماده می‌تواند در درد‌های عضلانی بعد از تمرین بدنسازی موثر باشد.

آرژنین در هندوانه
آرژنین از دیگر مواردی در هندوانه است که سبب افزایش متابولیسم و گردش خون می‌شود.

هندوانه برای لاغری مفید است

چکیده نکات

• نود درصد از هندوانه را آب تشکیل می‌دهد.
• سرشار از مواد موثر برای سلامتی است.
• از تناسب اندام تا افزایش جریان خون و تسکین در عضلات از خاصیت‌های بی‌شمار هندوانه می‌باشد.

چکیده کلیات

بیش از 90 درصد از وزن هندوانه از آب و از قند طبیعی تشکیل‌شده است. پیش از شروع غذا هندوانه بخورید، به دلیل قند موجود در هندوانه احساس سیری به شما دست می‌دهد. احساس سیری بیشتر برابر با خوردن غذا کمتر است. هندوانه حاوی ویتامین‌های B1, B6 و C منیزیم و پتاسیم است. کم‌چرب و کم‌کالری و یک مادهٔ غذایی عالی برای رژیم غذایی است.

حبوبات

حبوبات از مواد غذایی معجزه آسایی هستند که در آن‌ها معمولا پروتئین و فیبر به شدت یافت می‌شود، برای مثال توجه داشته باشید که لوبیاها می‌توانند بیش از گوشت قرمز پروتئین داشته باشند که این نکته بسیار مهم و شاید یکی از دلایل اصلی در برای ترغیب در استفاده از حبوبات باشد، اما نکته بسیار مهم که باعث ترغیب مصرف کننده در مصرف حبوبات می‌شود تاثیر آن بر لاغری است که به واسطه آزاد شدن تدریجی قند یا انرژی فرد زمان بیشتری را احساس سیری می‌کند، اما از وجود میزان بالای فیبر در حبوبات نباید غافل شد.

نکته: وجود فولات که نوعی از ویتامین B است و خواص مناسب برای جلوگیری از بواسیر و یبوست دارد.

 

حبوبات و لاغری

چکیده نکات

• میزان پروتئین بالا حتی بیشتر از گوشت
• وجود فولات از ضروری‌ترین مواد برای بدن
• خاصیت هضم با زمان بالا که سبب می‌شود تا فرد دچار گرسنگی زودرس نشود.

چکیده کلیات
حبوباتی شامل، عدس، لپه، نخود، انواع لوبیا و … فاقد چربی هستند. حبوبات به دلیل داشتن فیبر بالا احساس سیری بیشتری به فرد منتقل می‌کنند و باعث می‌شود فرد زودتر از غذا دست بکشد. درنتیجه به لاغری و چربی سوزی کمک شایانی می‌کند.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ منبعی سرشار از پروتئین است در مقابل منبع کلسترول بالایی نیز است. توصیه می‌کنیم در استفاده از تخم‌مرغ با برنامهٔ مربی پیش بروید. بیشتر کلسترول تخم‌مرغ در زردهٔ تخم‌مرغ ذخیره‌شده است و پروتئین‌ها در سفیدهٔ تخم‌مرغ انباشته‌شده است.

نکته: پس توصیه می‌کنیم اگر نگران میزان کلسترول خون خود هستید از سفیدهٔ تخم‌مرغ استفاده کنید.

چکیده نکات

• منبع پروتئین
• زرده دارای کلسترول بالا
• سفیده مناسب افرادی که به فکر تناسب اندام هستند.

 

تخم مرغ و لاغری

ماهی

ماهی‌ها سرشار از اسید چرب و امگا 3 هستند. ماهی سرعت‌دهندهٔ سوخت‌وساز بدن است، مخصوصاً ماهی تن و سالمون. چربی موجود در ماهی باعث سرعت گرفتن سوخت‌وساز بدن می‌شود. درنتیجه چربی‌های موجود در شکم را آب می‌کند و به لاغری کمک به سازی دارد. برای استفاده از ماهی در رژیم غذایی از سرخ کردن یا کبابی کردن آن بپرهیزید و آن را به صورت آب‌پز مصرف کنید.

چکیده نکات

• حاوی امگا سه
• افزایش سرعت در سوخت و ساز بدن
• میل نمودن در حالت آب‌پز می‌تواند در کاهش وزن مفید باشد.

 

ماهی یک غذای مناسب برای لاغری

میوه‌های بی‌دانه

میوه‌های بی‌دانه شامل توت سفید، شاتوت، توت‌فرنگی و … حاوی قند طبیعی، لیکوپن و آنتی‌اکسیدان آنتوسیانین هستند. میوه‌های بی‌دانه در دسته‌بندی میان وعده مورداستفاده قرارگرفته‌اند و باید بدون افزودنی‌هایی مثل خامه، شکر و … استفاده شوند.

نکته: از بروز نفخ جلوگیری می‌کنند، قند خون را کنترل و باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می‌شوند.

سالاد

سالاد به‌عنوان پیش‌غذا یکی از بهترین مخلفات در نوع خودش به‌حساب می‌آید. سبزی‌ها و صیفی‌جات جزء مواد اصلی تشکیل‌دهنده سالاد هستند. کم‌کالری» پر از املاح» فیبر و سرشار از ویتامین هستند. سالاد را تا یک الی دو ساعت قبل یا بعد غذا مصرف کنید. سالاد را نمی‌توان به‌عنوان یک غذا حساب کرد درحالی‌که بعد از مصرف آن فضای شکم پر می‌شود و از پرخوری جلوگیری می‌کند.

کربوهیدرات

در آخر از هرچه بگذریم از کربوهیدرات نمی‌توان گذشت. یکی دیگر از راه‌های تنظیم وزن بدن کنترل درست کربوهیدرات موجود در بدن و مصرف آن است که می‌توان به واسطه آن به وزن ایده‌آل رسید. بلغور جو دو سر، نان‌شیرینی با کره بادام ‌زمینی، یک ظرف غلات و … منبعی سرشار از کربوهیدرات‌ها هستند.
نکته: کربوهیدرات از تجزیه بافت‌های عضلانی جلوگیری می‌کند. همچنین بعد از تمرین به ریکاوری بهتر بدن شما کمک کند. با مصرف به‌اندازهٔ کربوهیدرات‌ها پس از تمرین مقاومتی و سنگین هم باعث چاقی افراد نمی‌شود همچنین به سنتز پروتئین در بدن کمک بسزایی می‌کند.

 

کربوهیدرات و لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟