دستگاه تنفس

شاید از خود بپرسید که نحوه تنفس بر چه اندام هایی تاثیر گذار است؟ نحوه تنفس بر بر سیستم قلبی و عروقی، سیستم عصبی، انرژی بدن، فعالیت ماهیچه‌ها، خواب، حافظه، سرعت عمل و برخی عوال دیگر انسان ها تاثیر گذار است. این تاثیر گذاری به حدی است که از تنفس می­توان به عنوان یکی از بزرگ ترین سیستم های دفع مواد زائد بدن یاد کرد.

اما نکته­ای که از اهمیت بالای برخوردار است، تنفس نباید سطحی باشد بلکه باید به صورت عمیق نفس بکشید تا از حداکثر ظرفیت شش ها به صورت کامل بهره ببرید. این ظرفیت بالای شش ها در زمان های مختلف به خصوص در زمان ورزش کردن بسیار مورد نیاز شما خواهد بود. چرا که وقتی ماهیچه‌ها در معرض فشار تمرین قرار می‌گیرند نیاز به اکسیژن بیشتر خواهد شد. این نیاز بیشتر با تنفس عمیق‌تر و کامل‌تر، می‌تواند جبران شود.

زمان­ های تمرین

در زمان هایی که شما به تمرین کردن می­پردازید، اگر تنفس شما سطحی باشد غدد آدرنال شما، هورمون مخربی به نام کورتیزول آزاد خواهد کرد، که این هورمون ها نتایج بدی را برای بدن در پی خواهد داشت که برخی از آن­ها عبارت اند از: تخریب پروتئین اسکلتی یا دفاعی، بالا رفتن قند خون، افزایش انسولین و قطع چربی سوزی و حتی ذخیره چربی.

البته لازم به ذکر است، هوایی که شما مورد استفاده قرار می­دهید باید تمیز و تازه بوده و تهویه شده باشد. به همین دلیل تمرین کردن در باشگاه­هایی که تهویه مناسبی ندارند توصیه نشده و همچنین توصیه می­شود از تمرین کردن در زیر زمین­ها و فضاهای بسته خود داری کنید.

تنفس در بدنسازی

 

زمانی که به انجام حرکات بدنسازی می­پردازید ، هنگامی که قسمت راحت و کم فشار (فاز منفی) حرکت را به اجرا می­گذارید، مثل پایین آوردن وزنه در حرکت جلو بازو با هالتر، عمل دم صورت خواهد گرفت. دمیدن هوا باید به صورت عمیق و تنفس شکمی باشد و هنگام قسمت پر فشار و سنگین حرکت (فاز مثبت) مثل بالا آوردن وزنه در حرکت جلو بازو با هالتر.

همچنین لازم است به یاد داشته باشید درست تنفس کردن در تمرینات بدنسازی باعث خواهد شد تا شما بازده بیشتری داشته باشید. همچنین لازم است به یاد داشته باشید که تنفس اشتباه و نادرست باعث خواهد شد تا عوارض جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد و شما را با مشکلاتی روبرو کند.

تنفس در تمرینات هوازی

دانشماندان اخیرا تحقیقاتی را صورت داده اند که طی این تحقیقات به نتایج دست یافند که یکی از آن­ها بیشتر بودن مدت زمان دم به عمل بازدم است. به صورت مثال اگر عمل دم 3 ثانیه به طول می­انجامد عمل بازدم باید 2 ثانیه باشد.

تنظیم دم و بازدم اوایل دشوار به نظر می‌رسد، اما با تنظیم آن بر اساس اینکه بازدم شما همزمان با به زمین خوردن پای شما باشد، کار را راحت تر خواهد کرد. منظم و متناوب بودن تنفس در تمرین­های هوازی باعث خواهد شد تا اکسید نیتریک در بدن افزایش یابد. این ماده برای بدن مفید بوده، به آن جهت که باعث خواهد شد تا شریان ها شل شده و گردش خون بهتری در بدن اتفاق افتد که همه­ی این­ها باعث فعالیت بهتر شما خواهد شد.

تنفس در حرکات کششی

هنگام انجام تمرینات کششی تمرکز کردن روی عمل دم از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که این کار باعث آرامش عضلات شده و کشش بهتر و موثرتری را در پیش خواهد داشت. به صورت کلی همه این اعمال باعث خواهد شد تا ریسک آسیب دیدگی و کشیدگی عضلات به اندازه­ای بیشتر از اندازه معمولی کاهش یابد.

تنفس در تمرینات پلایومتریک

در حرکاتی مانند پرش، نگه داشتن لحظه‌ای نفس در بخشی از کار می‌تواند به پایداری بدن کمک کند. به عنوان مثال شما می‌خواهید بر روی یک لبه بلند بپرید و روی آن بایستید. لحظه رسیدن شما به لبه مرتفع، نگه داشتن نفس در شش‌ها برای مدت بسیار کوتاه، می‌تواند به تعادل و پایداری شما کمک کند.

دستگاه های EMS

لانسگو یک برند معتبر آلمانی تولید کننده دستگاه‌های EMS بوده که محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند و دارای گواهی های استاندارد و کیفیت متفاوت از جمله ISO 9001 و CSA است همچنین این دستگاه گواهی EN ISO 13485 مربوط به دستگاه های پزشکی را نیز داراست.

بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها و جریان‌های عصبی که از سمت مغز به‌سوی عضلات و ماهیچه‌ها فرستاده می‌شود و باعث تحریک آن‌ها است؛ می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی و بیرونی هم واکنش نشان داده و منقبض گردد. دستگاه‌های ورزشی ems جریان‌ها و شدت‌های مختلف الکتریکی را در دستگاه ems به وجود می‌آورند که از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند.

برند لانسگو

یکی از مهم‌ترین، معروف‌ترین و سرشناس‌ترین برندهای معتبر دستگاه‌های ورزشی ems, می‌توان به دستگاه و برند ورزشی لانسگو اشاره کرد و نام برد. برند لانسگو دستگاه ورزشی است که در ایران و باشگاه‌های ایران موجود می‌باشد. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور آلمان است که از کیفیت و کارایی بسیار بالا و تأثیرگذاری برخوردار است.

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems هست که جواب دهی بالایی دارد. برند loncego مفیدترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را دارد. افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود هستند و از این روش ورزشی به‌طور مداوم و بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

معرفی دستگاه EMS لانسگو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟