آشنایی با میوه های لاغر کننده و چربی سوز

تناسب اندام یکی از اهداف سخت ولی لذت بخش برای هر انسان بر روی زمین خاکی است، هزاران راه برای لاغری وجود دارد از رژیم‌های سنگین که کارآمدی چندانی ندارند، ورزش‌هایی طاقت فرسا و یا جدیدترین ورزش‌ها و روش‌ها برای وزن کم کردن، مانند EMS که در انتهای این مقاله توضیح مختصری از آن شرح می‌دهیم.
اما از تمامی این موارد که بگذریم، مهم‌ترین رکن تناسب اندام و لاغری استفاده از رژیم غذایی درست به واسطه مواد غذایی و میوه‌های مناسب است؛ پس از بررسی بهترین غذاها و مواد غذایی در دو مقاله گذشته حال می‌خواهیم شما را با 15 مورد از میوه های لاغر کننده آشنا کنیم.
میوه های چربی سوز توصیه می‌شود که در دو بازه زمانی استفاده شوند تا نتیجه حاصله بهتر باشد. البته میوه‌ها بهترین مداه غذایی برای لاغری بانوان بعد از زایمان نیز می‌باشد
• مرحله اول به عنوان میان وعده
• مرحله دوم  بعد از میل نمودن شام

میوه‌های چربی سوز گرم سیری

آناناس

آناناس یکی از رایج ترین و محبوب ترین میوه های لاغر کننده گرمسیری است. این ماده حاوی تیامین، منیزیم، ویتامین B6، ویتامین C، ریبوفلاوین، نیاسین، مس، آهن و فولات است که تمامی آنها در یک میوه بزرگ، قهوه‌ای و زرد رنگ قرار می گیرد.
آناناس علاوه بر کاهش وزن، ممکن است در شرایط مختلفی از جمله آسم، دیابت و بیماری‌های قلبی نیز کمک کند. همچنین نشان داده شده است که این میوه باعث افزایش اخلاق ، بهبود رشدمو و شفافیت پوست، تقویت سطح انرژی، تنظیم فشار خون و کاهش خطرات برخی از سرطان‌ها می شود. آناناس همچنین می‌تواند باعث بهبود باروری، هضم غذا و التیام التهابات شود.
آناناس را ما پیشنهاد می‌کنیم از مارکت‌های میوه به صورت تازه تهیه نمایید، ولی اگر موفق نشدید می‌توانید از کمپوت آناناس استفاده کنید، ولی در جریان باشید که اصلا به میزان میوه تازه قابلیت چربی سوزی ندارد؛ و در مورد نکتار آنانس هم بهتر است که چیزی نگوییم.

 

آناناس_میوه_چربی_سوز

موز

میوه بعدی که در لیست ما قرار دارد موز است، موز منبع خوبی از پتاسیم، ویتامین B6 ، منگنز، منیزیم، ویتامین C، فولات و پروتئین می‌باشد.
این میوه با وجود همه این ویتامین‌ها و مواد مغذی، برای سلامت عمومی و بیماری‌های خاص از گرفتگی عضلات گرفته تا سردرد بسیار مفید است. موز همچنین یک چربی سوز فوق‌العاده است زیرا ضمن داشتن کالری کم، مقادیر زیادی فیبر، در رژیم غذایی را ارائه می دهند.

موز_میوه_چربی_سوز

آوکادو

در مورد اینکه آوکادو یک میوه یا سبزی است نظرات مختلفی وجود دارد؛ ولی ما فرض را بر میوه بودن آن می‌گیریم؛ آووکادو سرشار از چربی‌های مفید است و همین مقدار چربی باعث سوزاندن چربی اضافی در بدن می شود! اشتباه نکنید، همه چربی‌ها مضر نیستند و ما چربی سالم هم داریم. چربی‌های سالم در کاهش وزن مناسب از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
آوکادو علاوه بر داشتن چربی‌های سالم سرشار از فیبر، فولات؛ ویتامین B1 ، B2 و B3؛ ویتامین C ،ویتامین E ،ویتامین K، پتاسیم، پروتئین، مس، آهن، منیزیم، روی و منگنز است که تمامی این موارد در یک میوه به اندازه یک گلابی وجود دارد.

آوکادو_میوه_لاغر_کننده

گریپ فرویت

بنابر گفته محققان دانشگاه وندربیت ایالات متحده، گریپ فرویت که در زمره میوه ‌های شیرین گرمسیری تا نیمه گرمسیری است یکی دیگر از میوه‌های لاغر کننده در جهان است؛ بر اساس مطالعه‌ای که در گذشته بر روی 100 نفر انجام شده بود، این افراد پس از مصرف گریب فرویت سطح بالایی از مواد مغذی کلیدی، و افزایش کلسترول HDL(کلسترول خوب) و کاهش اشتها بعد از مصرف گریپ فرویت داشته اند.
گریپ فرویت به غیر از سوزاندن چربی،  مقادیر بهینه ویتامین C ، لیکوپن ، پتاسیم ، فیبر و کولین را ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه معنقدیم میوه‌ها برای لاغری تاثیر بسزایی نخواهند داشت و باید در کنار یک ورزش مناسب برای لاغری و کاهش وزن استفاده شوند، اما این میوه جادویی با توجه به ایجاد جریان خون می‌تواند در لاغری ران پا و شکم نقش قابل قبولی ایفا کند.

گریپ_فرویت_لاغر_کننده

قند یا بهترین چربی سوز طبیعی!

 

هندوانه

وقتی از هندوانه سخن می‌گوییم، برخی فکر می‌کنند که حاوی مقدار زیادی قند طبیعی است تا اینکه میوه‌ای سالم برای کاهش سریع وزن محسوب شود، اما واقعیت اینطور نیست. هندوانه از آب بالایی برخوردار است. همچنین حاوی یک دوز سالم اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان‌ها ، لیکوپن، پتاسیم، ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C است.
هندوانه با دارا بودن تنوع زیادی از مواد مغذی، میوه‌ای بسیار عالی و با طراوت برای چربی سوز است؛ هندوانه علاوه بر کاهش وزن، می‌تواند به شما در هدر رفتن، بهبود سلامت قلب، کاهش استرس اکسیداتیو و کاهش التهاب کمک کند.

هندوانه میوه لاغر کننده شکم

گلابی

گلابی یکی دیگر از میوه‌های کم کالری است و می‌تواند در کاهش میزان کالری بسیار موثر باشد،همراه با پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین K و مقادیر کمتری از ریبوفلاوین، آهن ، کلسیم، منیزیم، فولات، مس، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین B6 می‌باشد؛ علاوه بر این گلابی به دلیل وجود رادیکال‌های آزاد می‌تواند به هضم سریع کمک شایانی کند و خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.
گلابی نیز تقریباً 84 درصد آب دارد و همین امر سبب سم زدایی در بدن نیز می‌شود.

گلابی_میوه_لاغر_کننده_شکم

توت فرنگی

کربوهیدرات‌ها و کالری کم توت فرنگی، این میوه زیبا و خوش رنگ را به یکی از میوه ‌های لاغر کننده تبدیل کرده، توت فرنگی سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین C، پتاسیم ،فولات ،فلاونوئیدها و منگنز می‌باشد؛ در حالی که کاهش وزن یکی از مزایای قدرتمند توت فرنگی است جریان خون را هم بهبود می‌بخشند و به انواع مشکلات قلبی عروقی کمک می‌کنند، همچنین توت فرنگی فواید ضد پیری دارد و با افزایش فشار خون به پایین آوردن کلسترول کمک می‌کنند.
توت فرنگی جدای از مواردی که در بالا برای شما دوستان بیان کردیم مزایای بسیاری از جمله چاقی، تخریب عصبی، سرطان، دیابت و سندرم متابولیک است.

توت فرنگی لاغر کننده شکم

گیلاس سفید

میوه لاغر کننده ای که قلب را جلا می‌دهد، گیلاس ترش یک میوه بسیار خوب با مقادیر عالی پتاسیم، منگنز، ویتامین A، ویتامین C، فیبر، فلاونوئیدها و خاصیت آنتی اکسیدانی است. گیلاس همچنین می تواند به کاهش التهاب و درد ناشی از استئوآرتریت ، تنظیم چرخه خواب ، مبارزه با استرس اکسیداتیو و درمان نقرس کمک کند.
از نظر کاهش وزن به طور خاص ، گیلاس ترش می‌تواند چربی شکم را ذوب کند، سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و سطح کلسترول خون را بی دردسر کاهش دهد. از همه بهتر در 100 گرم گیلاس فقط 77 گرم کالری وجود دارد؛ اما نکته‌ای که در مورد این نوع از گیلاس مطرح است؛ مزه آن است که به تلخی میل می‌کند و پیشنهاد می‌گردد به صورت مربا میل شود.

مرکبات و میوه های لاغر کننده

لیمو

احتمالاً یکی از پرطرفدارترین میوه های لاغر کننده شکم لیمو باشد؛ این مرکبات ترش مقادیر زیادی ویتامین C را به همراه مقادیر کمتری از تیامین، کلسیم، منیزیم، مس، فولات و اسید پانتوتنیک ارائه می دهد.
لیمو علاوه بر اسیدی بودن و بهبود هضم و سم زدایی،می‌تواند به طور بالقوه از سلامت استخوان‌ها حمایت کند، لیمو جذب آهن را افزایش می‌دهد؛ و باعث حل شدن سنگ‌های کلیه، تقویت ایمنی و سلامت قلب و پاکسازی پوست می شود.

لیمو چربی سوز طبیعی

انار

انار یکی از بهترین چربی سوز‌های طبیعی است و با دارا بودن مواد و فواید بسیاری مانند، آنتی اکسیدان، فیبر، پروتئین، فولات، پتاسیم، فلاونوئیدها، ویتامین C، ویتامین B6، ویتامین K، پلی فنل‌ها و فسفر را ارائه می‌دهد.انار توانایی کمک به مبارزه با فشار خون بالا، قند خون، التهاب، کلسترول بالا، برخی سرطان‌ها و استرس را دارد. طبق یک مطالعه در سال 2012، این میوه همچنین دارای خواصی برای کمک به عفونت، خونریزی و چاقی است.
انار‌ها با توجه به اینکه از ده‌ها دانه آب دار تشکیل شده‌اند، می‌شود هم به صورت آبمیوه و هم به صورت دان شده میل نمود.

 

انار میوه چربی سوز قدیمی

پرتغال

پرتغال نه تنها باعث کاهش وزن می‌گردد، بلکه باعث کاهش خطر سکته مغزی ، سرطان‌ها، بیماری‌های کبدی، دیابت، فشار خون بالا، مسائل مربوط به پوست و بیماری‌های قلبی می‌شود، پرتقال منبع فوق العاده‌ای برای ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C، فیبر، مس، پتاسیم، کلسیم از دیگر ویتامین ها و مواد مغذی موجود در پرتغال است.

علاوه بر ترکیبات بالا، پرتقال‌ها همچنین حاوی بیش از 170 ماده شیمیایی، فیتوشیمیایی و بیش از 60 فلاونوئید هستند. به عنوان یکی از بهترین و سالم ترین میوه‌های موجود در جهان، پرتقال‌ها، مانند لیموها، در پخت و پز نیز بسیار متنوع هستند؛ و آنها را به میوه‌ای آسان برای مصرف روزانه تبدیل می‌کنند، با توجه به کاهش وزن، پرتقال با کاهش استرس اکسیداتیو، کاهش سطح چربی خون و گلوکز و کمک به سلامت کبد و سم زدایی کل بدن کمک شایانی می‌کند.

 

پرتغال چربی سوز های طبیعی

پادشاهان میوه‌های لاغر کننده شکم

زغال اخته

زغال اخته که یکی از اصلی‌ترین میوه های لاغر کننده شکم و بهترین چربی سوز طبیعی به حساب می‌آید و هضم چربی را دارد، شامل مؤلفه‌های خوب برای سلامتی شما از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، ویتامین K، فیبر، منگنز و غیره است.
زغال اخته علاوه بر از بین بردن چربی اضافی و کمک به هضم به دلیل فیبر زیاد، می‌تواند در کنار کمک به فشار خون، دیابت و پیشگیری از سرطان به سلامت قلب، پوست، استخوان و سلامت روان نیز کمک کند.
از نظر کاهش سریع وزن؛ گفته می‌شود که زغال اخته توانایی بهبود سطح قند خون، کاهش تری گلیسیرید و کاهش کلسترول بد را دارد. تحقیقات دو سو کور سال 2010 نشان داد که در افراد مبتلا به چاقی، هنگام مصرف روزانه زغال اخته روزانه میزان حساسیت به انسولین کاهش می یابد و این نکته باعث این می‌شود که زغال اخته را برای لاغر شدن به شدت پرستش کنید!

 

زغال اخته میوه های لاغر کننده

قارچ

قارچ که دارای میزان زیادی از ویتامین D است، جواب سوال پر تکرار کدام میوه‌ ها لاغر کننده است؟ می‌باشد؛ ویتامین D که در از دست دادن چربی بسیار خوب عمل می‌کند دلیل اصلی قرار گرفتن قارچ در میان این دسته بندی نیز می‌باشد؛ نکته‌ای فراموش کردیم برای شما در قارچ مطرح کنیم؛ میزان کالری ناچیز قارچ است، و دلیل آن میزان زیاد آب موجود در بافت قارچ می‌باشد.
با توجه به ویژگی‌ قارچ این میوه باعث سیری بلند مدت در بدنتان نیز می‌شود.

 

قارچ چربی سوز طبیعی

گردو

سوالی که خیلی در مورد لاغری در سرچ‌های گوگل مطرح بود و ما تصمیم گرفتیم تا با ارائه یک پاسخ سریع برای شما دوستان ارزش آفرینی داشته باشیم سوال آیا گردو چربی سوز است یا خیر؟
گردو یکی از میوه‌هایی است که مانند بادام سرشار از فیبر بوده و خود فیبر باعث سیری بلند مدت در بدن می‌شود، لازم به ذکر است که میزان فسفر موجود در گردو با ماهی و موز برابر است و از همین جهت پیشنهاد می‌شود که حتما در وعده صبحانه از آن استفاده کنید.

 

سیب

وقتی که از سلامتی حرف زده می‌شود نام سیب در ذهن ما نقش می‌بندد، سیب که میوه سلامتی نام دارد هم از جمله میوه‌‌هایی است که در کاهش وزن بسیار عملکرد خوبی دارد. سیب یکی از میوه‌هایی است که منبع سرشار فیبر نیز می‌باشد؛ علاوه بر این، سیب سرشار از فلاونوئیدها و آنتی اکسیدان‌ها است که به طور بالقوه خطرات بیماری‌های قلبی، دیابت، سرطان ها و فشار خون را کاهش می دهد.
در یک مطالعه مشخص شد افرادی که روزانه سه سیب می‌خورند با از دست دادن وزنی حدود 900 گرم در ماه مواجه خواهند شد.

 

میوه و ورزش، لازم و ملزوم

استفاده از میوه نمی‌تواند به تنهایی باعث کاهش وزن شود و پیشنهاد می‌گردد که حتما و حتما یک ورزش را در بر بگیرید تا به وزن دلخواه برسید، در قسمت ابتدایی این مقاله یک روش جدید ورزش را نام بردیم که EMS نام داشت، دستگاه EMS لانسگو یکی از جدیدترین و به روز ترین روش‌های ورزشی است که بسیار مناسب افرادی است که به فکر کاهش وزن هستند، این روش که به وسیله جریانات برقی عمل می‌کند کاملا بی خطر بوده، و نکته جالب در آن کالری سوزی 1200 کالری در بیست دقیقه می‌باشد.

پیشنهاد می‌گردد برای کسب اطلاعات بیشتر از لاغری به جامع ترین مقاله این حوزه در ایران رجوع کنید تا اطلاعات مفید در این حوزه کسب کنید.

 

لانسگو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟