ورزش و دستگاه گردش خون

ورزش عاملی است حیات بخش در حفظ سلامتی است به این دلیل که همواره با کاهش چاقی، فشار و چربی خون که همگی از عوامل موثر بروز بیماری های قلبی و عروقی به شمار می روند همراه است و باعث بروز تغییرات مثبت در زندگی افراد می­شود.

ورزش باعث مهار شدن استرس می­شود و با ایجاد روحیه عالی باعث بهبود کیفیت زندگی می­شود. ضمن این که بدن را قادر خواهد ساخت تا از چربی به نحو موثرتری به عنوان سوخت مصرف کند.

قلب

قلب عضله ای است که نیازی شدید به اکسیژن و مواد غذایی دارد به همین دلیل سهم  بیشتری از خون را دریافت می­کند. مقدار خون پمپاژ شده توسط قلب به مقدار خونی که از سیاهرگ ها وارد دهلیز راست می­شو مرتبط بوده و تعیین می­شود. به این اصل قانون قلب گفته می­شود. قدرت پمپاژ خون توسط قلب به عوامل مختلفی وابسته است یکی از این عوامل افزایش برون ده قلبی در هنگام ورزش کردن است.

به عبارت دیگر در هنگام ورزش کردن دو حالت زیر ممکن است رخ دهد:

ویژگی های قلب :

قلب یکی از اندام هایی است که مانند سار عضو و اندام های بدن ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم داشت:

کنترل پاراسمپاتیک

سیکل قلبی به مرحله انقباض و انباط در قلب گفته می­شود که در طی سه مرحله رخ خواهد داد:

همچنین لازم به ذکر است به یاد داشته باشید که تاثیر ورزش بر فشار سیستولی بیش از فشار دیاستولی است.

جریان خون:

فشار خون را می­توان عاملی بر جریان خون در گردش عمومی خون در بدن دانست. عامل کنترل جریان خون در یک بافت عمدتا توسط مکانیسم خود تنظیمی موضعی صورت می­گیرد. همچنین به یاد داشته باشید که هرگز نقش سیستم عصبی سمپاتیک را نادیده نگیرید، زیرا با گشاد کردن رگ ها در هنگام ورزش جریان خون را در عضلات فعال افزایش می­دهد.

فشار خون:

فشار خون نیرویی است که خون بر دیواره رگ ها وارد می­کند. یکی از دلایل افزایش فشار خون ورزش کردن است، زیرا در این هنگام افزایش بازده قلب فشار خون بیشتر شده که این افزایش تحت تاثیر عوامل عصبی و شیمیایی صورت می­گیرید. این حالت در ورزش های دینامیک در مقایسه با ورزش های ایزومتریک بیشتر اتفاق می­افتد.

به طور کلی چند عامل بسیار مهم همکاری دستگاه گردش خون در هنگام ورزش را در بر می گیرند که در ادامه به برخی از آن­ها اشاره ای خواهیم داشت:

دلیل افزایش فشار شریانی انقباض رگ ها است.

در ورزشکارانی که بدن آن ها آماده است، جریان خون عضلات می­تواند حداقل تا مقدار 20 برابر افزایش یابد. با وجود اینکه عامل اصلی آن گشادی رگ ها است ولی افزایش فشار شریانی نیز تأثیر زیادی در این افزایش خواهد داشت.

مقدار برون ده قلب برابر خواهد بود با حاصل ضرب حجم ضربه ای در سرعت ضربان قلب.

سرعت ضربان قلب در هنگام ورزش با توجه به شدت فعالیت افزایش پیدا خواهد کرد. ضربان های قلب در افراد معمول و ورزشکار با افزایش مصرف اکسیژن افزایش یافتهکه افزایش ضربان قلب در ورزشکاران کمتر از افراد عادی خواهد بود. همچنین به یاد داته باشید که حجم ضربه ای نیز در هنگام ورزش به علت تخلیه ی بیشتر قلب در هر ضربان افزایش می یابد.

دستگاه ورزشی ems

دستگاه ورزشی ems دستگاهی است که توسط ورزشکاران بسیاری در رشته های مختلف استفاده می­شود. این دستگاه در ایران توسط برند معتبر لانسگو عرضه می­شود. در دستگاه ems تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن به‌طور هم‌زمان و یک‌باره فعال می‌شوند و در یک تایم معلوم، می‌توان تمام عضلات بدن را از بالاتنه تا پایین‌تنه مورد فعالیت قرار دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیگر دستگاه ems این است که از این دستگاه می‌توان در هر جا و مکانی استفاده کرد و حتماً نیاز به باشگاه رفتن و محیط‌های مخصوص ورزشی را ندارد.

دستگاه‌های پرقدرت ems جریان‌های الکتریکی متعددی را با شدت‌ها و جریان‌های مختلفی به وجود می‌آورد که این جریان از طریق پدهای مخصوصی که روی پوست بدن ما، در نواحی مختلف قرار می‌گیرد، به بدن منتقل می‌شود و عضلات ماهیچه‌ای بدن را منقبض می‌کند.

برند لانسگو

همان‌طور که گفته شد برند loncego یکی از معروف‌ترین و کارآمدترین برندهای دستگاه ورزشی ems می‌باشد که بسیار کارایی بالایی دارد. برند loncego بیشترین و حداکثر کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران استفاده‌کننده از این دستگاه فراهم می‌کند و به خاطر آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی از لانسگو استفاده کرد و آموزش‌ها آن را فراگرفت.

دستگاه ورزشی ems قابلیت های فراوان و مزایای زیادی را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی برخی از آن های خواهیم پرداخت:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟