آسیب ­های ورزشی

آسیب­ های ورزشی یکی از دغدغه‌های اصلی ورزشکاران است، چرا که ورزشکاران زیادی به دلیل این آسیب‌ها همواره از دنیای ورزشی دور شده‌اند و به درمان آسیب‌های خود پرداخته‌اند. اما به یاد داشته باشید که این آسیب‌ها دلایل متعددی در پی دارد که برخی از آن­ها عبارت‌اند از: رشته ورزشی، تجهیزات ورزشی، زمین ورزشی و شیوه تمرین افراد.

ما در ادامه قصد داریم برخی از دلایل بروز آسیب‌های ورزشی را برای شما بیان کنیم.

ضعف عضلانی ورزشکار

در بیش‌تر موارد آسیب‌دیدگی‌های ورزشکاران به دلیل عدم توانایی ورزشکار در درست انجام دادن حرکات ورزشی رخ می­دهد. یکی از اولین و اصلی‌ترین عوامل بازدارنده از آسیب­های ورزشی داشتن عضلات قوی در اطراف مفاصل است. عضلات قوی به حدی کار آمد هستند که اگر ورزشکار عضلات قوی‌ای داشته باشید، ، پیچ خوردگی، در رفتگی، پارگی تاندون و رباط و حتی شکستگی استخوان اتفاق نخواهد افتاد و یا با شدت کمتری این اتفاق رخ خواهد داد.

همان‌طور که ذکر کردیم این موضوع کاملاً نسبی بوده و برای افراد مختلف متفاوت است. به طور مثال پیاده روی نیز نوعی ورزش محسوب می­شود، اما به ندرت خواهید دید که شخصی در هنگام پیاده روی دچار آسیب‌دیدگی شود چرا که تقریباً عضلات تمام افراد برای این ورزش آماده است برای آنکه در طول روز مقداری پیاده روی را انجام می­دهیم.

اما اگر فردی که به طور منظم ورزش نمی‌کند (کمتر از 4 تا 6 ساعت در هفته) ، به جای پیاده روی ورزش فوتبال را بازی کند (استارت و استپ‌های ناگهانی، تنه فنی و تغییر مسیرهای یک‌باره، جزء ورزش فوتبال هستند)، به احتمال فراوان با آسیب‌دیدگی همراه خواهد شد.

عدم کنترل به‌موقع و ارادی ورزشکار روی عضلات

در بدن انسان‌ها عضلات حرکتی همانند پا، دست، کتف، زانو و… تحت کنترل اراده مغز ما هستند. به همین دلیل یکی از اصلی‌ترین علت‌های آسیب‌دیدگی ورزشی عدم توانایی لازم در کنترل به موقع و ارادی عضلات است. به طور مثال در مورد پارگی رباط صلیبی زانو (ACL)، عضلات اطراف زانو (چهارسر ران، همسترینگ، داخل پا و بیرون پا) وظیفه کنترل حرکت زانو را به عهده دارند.

در صورتیکه ورزشکار در زمانی که این حادثه برایش رخ می­دهد می‌توانست با اراده خود عضله خاصی را منقبض کند (باید این عضلات در طول تمرینات قبلی آماده می‌شد)، هرگز دچار پارگی رباط صلیبی نمی‌شد. به عبارتی دیگر هر ورزشکار باید برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی‌های احتمالی ورزهای سختی را انجام دهد تا در مواقع ضروری و حساس با استفاده از تجربه خود این حوادث را تحت کنترل در آورده و از تجربه خود استفاده کند.

گرم نکردن بدن قبل از تمرین

هر ورزشکاری باید قبل از شروع فعالیت های خود ابتدا بدن خود را گرم کند. چرا که این امر باعث خواهد شد تا گردش خون در اندام فرد ورزشکار جریان پیدا کند و انعطاف و دامنه حرکت مفاصل فرد ورزشکار افزایش پیدا کند، که این موارد باعث خواهد شد تا احتمال آسیب دیدگی افراد ورزشکار به حداقل برسد. همچنین به یاد داشته باشید که در هر ورزشی عضلات مختلفی در گیر خواهند شد و به همین دلیل نیاز است تا ورزشکار در هنگام تمرین تمرکز خود را بر روی عضلات خاصی که به آن ها احتیاج بیشتری دارد بگذارد.

تنفس نادرست

بدن هر انسانی به اکسیژن نیاز دارد تا بتواند زندگی بهتر و راحت تری را داشته باشد. اکسیژن رسانی به اندام های مورد نظر در ورزشکاران یکی از امور مهم تلقی می­شود. چرا که در صورت نرساندن اکسیژن مناسب باعث خواهد شد تا افراد با آسیب هایی روبرو شوند. اکسیژن مورد نیاز بافت­ها و عضلات ما از طریق سیستم گردش خون و تنفس ریوی در اختیار آنه­ا قرار می گیرد.

در صورتیکه با تنفس نادرست، اکسیژن کافی، به موقع در اختیار عضلات قرار نگیرد، انجام انقباض کامل و قوی توسط ماهیچه ها میسر نبوده و احتمال آسیب دیدگی بیشتر خواهد شد. همچنین از طرفی دیگر، تنفس به موقع در حین انجام برخی از حرکات بدنسازی باعث خواهد شد، تا فضای بالاتره پرشده و از آسیب های احتمالی که به ستون فقرات وارد می­شود جلوگیری شود.

اجرای نادرست حرکات ورزشی

در تمامی ورزش­ها نکات و اصولی وجود دارد تا افراد با رعایت این نکات می­توانند عضلات ورزیده تری را برای خود آماده کرده و احتمال آسیب دیدگی را کاهش دهند. به طور مثال در ورزش بدنسازی، اصولی برای استفاده از هر یک از دستگاه ها وجود دارد و عدم رعایت آنها احتمال آسیب دیدگی را بالا خوهد برد.

یا در ورزش تنیس، نحوه گرفتن راکت (گریپ راکت) و ضربه زدن به توپ اصولی دارد و عدم رعایت آن عوارضی همچون تنیس اِلبو (Tennis Elbow) را به دنبال دارد.

دستگاه ورزشی ems

دستگاه ورزشی ems دستگاهی است که توسط ورزشکاران بسیاری در رشته های مختلف استفاده می­شود. این دستگاه در ایران توسط برند معتبر لانسگو عرضه می­شود. در دستگاه ems تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن به‌طور هم‌زمان و یک‌باره فعال می‌شوند و در یک تایم معلوم، می‌توان تمام عضلات بدن را از بالاتنه تا پایین‌تنه مورد فعالیت قرار دهد. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دیگر دستگاه ems این است که از این دستگاه می‌توان در هر جا و مکانی استفاده کرد و حتماً نیاز به باشگاه رفتن و محیط‌های مخصوص ورزشی را ندارد.

دستگاه‌های پرقدرت ems جریان‌های الکتریکی متعددی را با شدت‌ها و جریان‌های مختلفی به وجود می‌آورد که این جریان از طریق پدهای مخصوصی که روی پوست بدن ما، در نواحی مختلف قرار می‌گیرد، به بدن منتقل می‌شود و عضلات ماهیچه‌ای بدن را منقبض می‌کند.

برند لانسگو

همان‌طور که گفته شد برند loncego یکی از معروف‌ترین و کارآمدترین برندهای دستگاه ورزشی ems می‌باشد که بسیار کارایی بالایی دارد. برند loncego بیشترین و حداکثر کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران استفاده‌کننده از این دستگاه فراهم می‌کند و به خاطر آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی از لانسگو استفاده کرد و آموزش‌ها آن را فراگرفت.

دستگاه ورزشی ems قابلیت های فراوان و مزایای زیادی را در خود جای داده است که در ادامه به معرفی برخی از آن های خواهیم پرداخت:

  1. سوزاندن بالای ۷۰۰ کالری فقط در ۲۰ دقیقه تمرین
  2. دقت در براورده کردن بالاترین توقعات
  3. جزئیات هوشمند
  4. انجام حرکات قدرتی و عضله سازی (static)
  5. قابلیت انجام حرکات سرعتی (Dynamic)
  6. قابلیت ماساژ

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟