علامت های چربی اضافی

دوستان بیایید قبول کنیم که هر چقدر هم که فیت و متناسب باشیم و همچنین ظریف بازهم ممکن است بعضی مواقع در اثر برخی علائم ناخوشایند و ناخواسته چربی اضافه مانند غبغب یا شکم پیدا کنیم و یا اینکه دور باسن و ران‌هایمان افزایش یابد.

خیلی از ما از دور ممکن است به شخصی که خیلی متناسب و لاغر اندام است، غبطه بخوریم و بگوییم که ای‌ کاش ما جای او بودیم ولی ندانیم که او از درون شاید دچار وضعیتی باشد که اصطلاحاً آن را چربی لاغری (skinny fat) می‌نامیم.

تورم مچ‌پا و خود پاها

چربی‌های‌تان که در قسمت پایین یعنی پاهای‌تان جمع شده است، به صورتی است که انگار پاها تورم کرده‌اند و توسط استخوان‌های ساق پا فشرده شده‌ است. این وضعیت را باید وارد لیست موارد ژنتیکی، که از پدر و مادرتان به ارث می‌برید، قرار دهید.

بیشتر به نوع قرارگیری و اتصال عضلات به استخوان در ناحیه پا و شکل بدنی در این ناحیه و نوع عضلات ساق‌پا بستگی دارد. یعنی چگونگی اتصال عضلات مخصوصاً پشت ساق (دوقلو، نعلی) به تاندون آشیل و استخوان پاشنه‌ی‌پا. این‌ها مواردی هستند که نمی‌توانید تغییر دهید، با عرض معذرت 🙁

همه چیز به ساخت عضلات و پشت ساق‌پا مربوط می‌شود و در یک مقایسه کلی خواهیم دید که در این حالت قوزک‌های پا بنه ظر کوچک‌تر دیده می‌شود. همچنین اضافه می‌کنیم که نوع عضلات برخی از افراد کند‌ انقباض است و نسبت به هایپرتروفی (رشد سلول‌های عضله) مقاوم.

بنابراین کمی مشکل است که چربی‌های این‌ قسمت را از بین برده و با رشد عضلات دو قلو و نعلی، بتوانیم  آن‌ها را جایگزین این چربی اضافه کنیم و در این شرایط پا به حالت طبیعی بازگردد. اصلاً جای نگرانی نیست. این عمل مشکل اما شدنی است. پس سعی کنید تا عضلات ساق‌پا‌های‌ خود را در دو جهت بالا و پایین تحت کشش متوسط تا شدید قرار دهید تا آن‌ها را از منطقه‌ی بی‌تحرکی و راحت‌شان خارج کنید.

گور چربی

این حالت شبیه وضعیتی که انگار شما را از پاهایتان گرفته‌اند و داخل تلی از چربی انداخته‌اند. به بیان دیگر، یک فرد متناسب و خوش‌هیکل در داخل شما وجود دارد که بخاطر تنبلی و عدم انجام تمرینات ورزشی در زیر لایه‌های چربی مدفون شده است.

برای بهبود این شرایط و لاغری بیشتر، باید برنامه‌ای منظم برای‌ خودتان بریزید. این برنامه‌ی تمرینی شامل تمرینات کاردیو (هوازی) تا 70 درصد حداکثر شدت ضربان قلب‌تان باشد (در حدی که هنوز هم بتوانید در بین تنفس‌های به‌زحمت و سخت خود صحبت کنید)، دستگاه‌هایی مانند تردمیل، الیپتیکال، و دوچرخه‌ثابت را در هفته 3 بار به مدت 45 دقیقه استفاده کنید. همچنین تمرینات مقاومتی نیز انجام دهید مانند شنا سوئدی، اسکوات، لانج با دمبل، پلانگ و غیره که انجام آن‌ها به ابزار خاصی احتیاج ندارد.

ماسک صورت چاق

برخی افراد چربی اضافه بسیار زیادی در صورت‌شان جمع می‌شود، مانند یک سنجابی که کلی بادام‌زمینی در دهان‌ش ذخیره کرده‌ است. این افراد از این مسئله ناراضی هستند که تا حدودی حق هم دارند، چون شکل جالبی در مکان‌های عمومی ندارد و تمایل دارند تا صورتی زیبا داشته باشند.

این را به شما قول می‌دهیم که از سوزاندن چربی‌های این ناحیه خسته شده‌اید، چون آخرین بخش از بدن‌تان است که لاغر می‌شود. ما راهکاری ارائه می‌دهیم که از تنبل‌ترین تا زیرک‌ترین افراد بتوانند صورت خوش‌فرمی داشته باشند و از خودشان احساس رضایت کنند.

برای برخی از افراد صورت اولین جایی‌است که لاغر می‌شود و برای خیلی از افراد برعکس است. تمرینات هوازی و مقاومتی را برای کل بدن‌تان انجام دهید‌، چون بدن چربی را از همه‌ی قسمت‌های بدن بر می‌دارد و همچنین از صورت شما. بدن هیچگاه به‌طور موضعی چربی از دست نمی‌دهد. ضمناً همیشه داشتن صورت تپل بد نیست. لنس آرمتسترانگ زمانی به رقابت‌های توردوفرانس شرکت کرد، صورت بسیار لاغری داشت به طوریکه در سن 32سالگی 42 ساله به نظر می‌رسید.

چربی شکم( اصلی‌ترین ناحیه‌ی بدن که بیشترین چربی در آن ذخیره است)

تا سن 21 سالگی که اندام بسیار خوبی داشته‌اید، اما الان تمام قسمت‌های بدن‌تان لاغر است بجز شکم که ترکیب بدن‌تان را بسیار بدفرم و زشت کرده‌ است. دکتر کاردون چربی‌های شکمی را بدترین چربی‌ها نامیده است، چون خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را افزایش می‌دهد و رابطه‌ی مستقیمی با مرگ زود هنگام دارد.

دلیل اصلی چربی اضافه شکمی نوع و مقدار غذا خوردن شما یا همان رژیم غذایی‌تان است که به دنبال رژیم غذایی بد افسردگی نیز پدید می‌آید. لاغر بودن سایر قسمت‌های بدن‌تان به این معنی است که شما از میزان متابولیسم بالایی برخوردار هستید، بنابراین پیشنهاد ما مصرف مقدار زیادی از سبزیجات، میوه‌ها، منابع غنی از پروتئین مانند حبوبات و کربوهیدرات‌های پیچیده است.

این خوراکی‌ها تاثیر غذاهای قندی، فرآوری‌شده، آب‌میوه‌های شرکتی و تمام مواد خوراکی داخل بسته‌بندی‌ها را از بین می‌برد. اضافه کردن تمرینات کاردیو و مقاومتی منظم در هفته می‌تواند کسب نتایج را حتی سریع‌تر از قبل کند.

بزرگ بودن ران‌ها و باسن

داشتن ران‌ها و باسن بزرگ از معضلات عدیده‌ در زنان و مردان است. اما بیشترین نارضایتی مربوط به آقایان می‌شود. چون بسیار عجیب است که مردان باسن و ران‌های بزرگ داشته باشن، اگر کسی هم این مشکل را داشته باشد، قادر به پنهان کردن آن نیست. پس بسیار ناراحت از هیکل بد فرم خودش وارد باشگاه می‌شود و می‌خواهد تا چربی‌ اضافه این نواحی اطراف ران‌ها را از بین ببرد.

راه‌حل این مشکل بسیار آسان است. چاره‌ی آن انجام تمرینات مقاومتی مربوط به ناحیه‌ی ران‌ها و باسن است، مانند ددلیفت، لانچ، اسکوات…. بسیاری این تمرینات را قبول ندارند اما از نظر متخصصین و کارشناسان تربیت‌بدنی و مربیان این موضوع را تایید می‌کنند و این تمرینات را بسیار کاربردی و اصطلاحاً بدرد بخور توصیف می‌کنند.

دویدن در مسافت‌های طولانی با شدت متوسط تا شدید باعث آب شدن چربی‌های این ناحیه می‌شود. آیا تا به حال دونده‌‌ی حرفه‌ایی را دیده‌اید که باسن و ران‌های چاقی داشته باشد؟ این تمرینات و ترکیب‌شان با هم باعث کاهش چربی این ناحیه و در عین‌حال سفت می‌شود.  در نهایت با رعایت این نکات بدنی خوش فرم خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟