مدت‌زمان یک تمرین

یکی از دشوارترین کارها برای هر فردی تداوم تمرین و زمان‌بندی و استراحت به‌اندازه کافی خواهد بود. بسیاری از ورزشکاران درگیر سؤالاتی چون نوع ورزش، مقدار شدت و زمان برنامه تمرین هستند. برای به دست آوردن نتایج مطلوب همواره باید به شیوه تمرین و سختی تمرین توجه کنیم و در اینجا می‌توان ضرب‌المثل “نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود” را به کار برد.

زمان تمرینات هوازی

دانشمندان با توجه به تحقیقاتی که انجام می‌دهند به این نتیجه رسیده‌اند که حداقل زمان تمرینات هوازی برای توسعه کارایی سیستم قلبی عروقی ۱۵۰ دقیقه در هفته خواهد بود. به‌این‌ترتیب هر ورزشکاری به‌صورت میانگین حداقل 21 دقیقه در روزبه تمرینات هوازی اختصاص دهد. ورزش‌هایی که شدن متوسط و یا ثابتی دارند همچون پیاده‌روی و دویدن حداقل باید به مدت 20 دقیقه انجام شوند تا به کالری سوزی منجر شوند.

کالری سوزی بیشتر

نتایج برخی از تحقیقات نشان می‌دهد که برنامه تمرین به‌صورت جلسات کوتاه و شدت بالا مانند تمرینات اینتروال برای کاهش وزن و کالری سوزی بهتر خواهد بود. به‌عبارت‌دیگر اگر فردی دو جلسه 35 دقیقه تمرین کند کالری بیشتری نسبت به یک جلسه 70 دقیقه‌ای خواهد سوزاند. بحث مطرح شده در این بخش مربوط به تمرینات با شدت بالا بوده است .

مدت‌زمان مناسب برای تمرینات بدن‌سازی

در سرتاسر جهان تحقیقات بسیاری در مورد تمرینات با وزنه و مدت‌زمان کوتاه تمرین صورت گرفته است. بر اساس نتایج این تحقیقات تمرینات کوتاه‌مدت برای عضله سازی مناسب‌تر خواهد بود چراکه ورزش‌های طولانی‌مدت به‌طور مثال دویدن طولانی‌مدت باعث آزادسازی هورمن های استرس خواهد شد که این هورمون‌ها باعث تخریب ماهیچه‌ها خواهند شد و نتایج معکوسی را به همراه خواهند داشت. درنتیجه برنامه تمرینی کوتاه‌مدت برای عضله سازی بهتر بوده و عملکرد بهتری را از خود به‌جای خواهد گذاشت.

بهترین زمان برای تمرین به اهدافی که شما برای خود مشخص کرده‌اید بستگی خواهد داشت. سطح آمادگی بدن باعث خواهد شد تا افراد تکرار تمرینات و تعداد جلسات را برای خود مشخص کنند. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که ورزش را در پایین‌ترین سطح شروع کرده‌اید، عضلات اصلی بدن باید دو تا سه مرتبه در طول هفته به تمرین کردن بپردازند. در این صورت تمرینات شما زمان زیادی را نخواهد گرفت و در اکثر مواقع زیر یک ساعت به پایان خواهد رسید.

شما به‌صورت آزادانه می‌توانید 3 الی 4 مرتبه در هفته و یا 4 الی 7 مرتبه به تمرین کردن بپردازید. فقط به یاد داشته باشید که بین ست‌های با شدت بالا مدت‌زمان استراحت 30 الی 90 ثانیه‌ای را لحاظ کندید. این زمان برای تمرینات افزایش قدرتی باید بین 2 الی 5 دقیقه باشد.

ورزش‌های استرس‌زا

در مورد ورزش‌های طولانی مدت صحبت‌های بسیاری انجام شده است و هرکس نظر متفاوتی را در این باره بیان کرده است. دسته‌ای از دانشمندان بر این اعتقاد هستند که اثر کورتیزول به دلیل وجود کافی گلوکز در بدن کند می‌شود درحالی‌که برخی دیگر معتقد هستند با ورزش‌های طولانی مدت هوازی حکم تخریب بدن خود را امضاء خواهید کرد. استرس‌زا بودن ورزش‌های طولانی برای هیچ فردی پوشیده نبوده و همچنین باعث اثرات منفی بر سیستم ایمنی بدن خواهد شد.

دستگاه ems

لانسگو

دستگاه ورزشی ems جدیدترین، بهترین، کارآمدترین و به‌روزترین متدهای ورزشی در دنیا به شمار می‌رود که مورد استقبال بسیاری قرا گرفته است. در ورزش ems, تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن تحت تأثیر و فشار قرار می‌گیرد و این‌یک کارایی خوب و عالی برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش‌های حرفه‌ای هست. در دستگاه ورزشی ems تمام گروه‌های عضلانی و ماهیچه‌ای بدن به‌طور هم‌زمان تحت تأثیر قرار می‌گیرند و درواقع می‌توان تمام عضلات بدن در این روش درگیر هستند. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های دستگاه ems این است که از این دستگاه می‌توان در هر مکانی استفاده کرد و حتماً نیاز به باشگاه رفتن نیست. به همین دلیل استفاده از دستگاه esm  باعث صرفه‌جویی بسیار زیادی در زمان خواهد شد و شما می‌توانید به‌راحتی زمان خود را مدیریت کرده و دغدغه زمانی نداشته باشید.

حال یکی از مهم‌ترین، بهترین، معروف‌ترین و سرشناس‌ترین نمانام‌های معتبر دستگاه‌های ورزشی ems, دستگاه و برند ورزشی لانسگو است. برند لانسگو دستگاه ورزشی است که در باشگاه‌های ایران موجود است و کارایی بسیار بالایی را به دنبال دارد. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور آلمان است و از کیفیت و کارایی بسیار بالایی بهره‌مند است.

 برند معتبر loncego

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems هست که جواب دهی بالایی دارد. برند loncego مفیدترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را دارد. افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود هستند و از این روش ورزشی به‌طور مداوم و بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

همچنین آن دسته از افرادی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود بوده و از این روش ورزشی به‌طور مداوم استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای مختلف با دستگاه ورزشی loncego را آموخت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟