ریکاوری ورزش های استقامتی

ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از روش های ریکاوری پس از ورزش های استقامتی آشنا کنیم.پس با ما همراه باشید.

امتی، وقتی شما قوی، با‌انگیزه و شکست‌ناپذیر هستید، حس خوبی را به شما منتقل می کند. داشتن حس خوب در زندگی در ورزشکاران استقامتی بسیار آشکار تر خواهد بود. چرا که از تمرینا‌ت خود مطلوب‌ترین نتایج را حاصل کرده و اهدافتان را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارید.

نحوه باز سازی ذخایر انرژی

دو روش بازسازی ذخایر و سوخت‌گیری پس از تمرین وجود دارد. اولین روش 30 دقیقه بلافاصله پس‌از اتمام تمرین در دوره‌ی ریکاوری است. دومین روش تغذیه در دوره‌ی ریکاوری دو تا سه ساعت پس از تمرین است. در واقع جلسات تمرینی کوتاه‌مدت و شدت-پایین نیازی به رژیم‌تغذیه‌ای ویژه‌ای ندارند. ورزشکاران بهتر است برنامه غذایی روزانه خود را حفظ و رعایت کنند و بر اساس یک برنامه‌ی غذایی کامل پس از یک جلسه‌ی تمرینی رژیم‌غذایی خود را انتخاب کنند.
تغذیه بعد از تمرین در دوره‌ ریکاوری

برای ورزشکاران استقامتی رقابتی که فقط آخر هفته‌ها یا دو تا سه‌بار در هفته به تمرین می‌پردازند، پس از اتمام جلسه‌ی تمرینی‌، حفظ رژیم‌غذایی روزانه و طبیعی و بدون هیچگونه افزودنی خاصی برای ریکاوری مطلوب، کافی است، یعنی محتوای همین رژیم غذایی برای سوخت قبل از تمرینات جلسه‌ی بعدی، کافی است.

برای ورزشکارانی که یک‌بار در روز و یا بیشتر به تمرین می‌پردازند، سوخت‌گیری برای تمرین جلسه‌ی بعدی، بلافاصله ضروری‌ است. سوخت‌گیری به شکل صحیح و مداوم پس‌ از تمرین، ذخایر گلیکوژن عضلانی و کبدی را بازسازی می‌کند، مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته توسط عرق را جایگزین، بهبود عضلات را تقویت و سیستم ایمنی را قوی می‌کند.

چند دقیقه بعد از تمرین

اساسی ترین مواد مغذی یک تغذیه مناسب برای دوره های ریکاوری عبارت اند از: مایعات، الکترولیت‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها. بلافاصله پس از اتمام تمرین، شروع به جایگزینی مواد از دست رفته از جمله مایعات و الکترولیت‌ها با نوشیدن محلول‌های حاوی سدیم و آب و مصرف مواد خوراکی حاوی سدیم کنید. با وزن‌کشی خود قبل و بعد از تمرین، میزان مایعات از دست‌رفته‌ی تان را برآورد کنید. نوشیدن 16 تا 24 اونس مایعات و آب به ازای هر یک پوند وزنی که از دست داده‌اید، توصیه می‌شود.

برای بازسازی گلیکوژن عضلانی و افزایش سنتز پروتئین لازم است، در طی 30 دقیقه بلافاصله از پایان تمرین 0.8g به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کربوهیدرات و 0.2g به ازای هر کیلوگرم وزن بدن پروتئین مصرف شود. برای یک ورزشکار 70 کیلویی یا 154 پوندی، این مقدار حدودا 56گرم‌ کربوهیدرات و 14گرم پروتئین است. مایعات، الکترولیت‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها می‌توانند با یک نوشیدنی ورزشی حاوی مواد مغذی بازسازی کننده‌ی ذخایر مختلف بدن، یک اسموتی خانگی یا غذای واقعی همراه با آب جایگزین شود.

دو تا سه ساعت پس از تمرین

با مصرف یک وعده‌ی‌غذایی کامل، دو تا سه ساعت پس از ورزش، تغذیه خود را آغاز کنید. اشکالی ندارد -در صورتی که گرسنه هستید- زودتر غذای‌تان را میل کنید اما خوردن وعده‌ی غذایی‌‌تان را بیش از سه ساعت پس از اتمام ورزش به تأخیر نیندازید. این غذا باید ترکیبی از کربوهیدرات، حدود 20 گرم پروتئین و برخی از چربی‌ها باشد. مشخص شده‌است که تقسیم مصرف پروتئین دریافتی روزانه به 4 یا تعدادی بیشتر در وعده‌های غذایی به میزان 20گرم باعث افزایش تحریکات بیشتری بر روی سنتز پروتئین عضله نسبت به مصرف دو وعده غذایی بزرگ آن‌هم به میزان 40 گرم پروتئین یا 8 وعده‌غذایی کوچکتر به میزان 10گرم پروتئین، می‌شود. مصرف20گرم از پروتئین نقطه عطف حداکثر میزان تولید پروتئین است.

پس از یک جلسه‌ی تمرینی در یک روز گرم، بلافاصله بدن خود را خنک کنید. دمای مرکزی بدن خود را با نوشیدن مایعات سرد، نشستن در آب سرد یا قرار گرفتن در معرض تهویه مطبوع، ریختن آب یخ روی سر،کاهش دهید. خنک کردن و خنک نگه‌داشتن بدن باعث توقف خشکی بدن‌تان می‌شود و میزان اشتهایتان را افزایش می‌دهد.

دستگاه EMS

یکی دیگر از دستگاه هایی که شما می­توانید برای چربی سوزی از آن ها استفاده کنید، دستگاه ems است. این دستگاه به دلیل قابلیت های فراوانی که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد باعث خواهد شد تا شما چربی سوزی بهتر و راحت تری داشته باشید و زودتر به نتیجه ایده آل خود برسید.

لانسگو یک برند معتبر آلمانی تولید کننده دستگاه‌های EMS بوده که محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می‌کند و دارای گواهی های استاندارد و کیفیت متفاوت از جمله ISO 9001 و CSA است همچنین این دستگاه گواهی EN ISO 13485 مربوط به دستگاه های پزشکی را نیز داراست.

بدن و آناتومی بدن ما علاوه بر ایمپالس‌ها و جریان‌های عصبی که از سمت مغز به‌سوی عضلات و ماهیچه‌ها فرستاده می‌شود و باعث تحریک آن‌ها است؛ می‌تواند از طریق جریان الکتریکی خارجی و بیرونی هم واکنش نشان داده و منقبض گردد. دستگاه‌های ورزشی ems جریان‌ها و شدت‌های مختلف الکتریکی را در دستگاه ems به وجود می‌آورند که از طریق پدهای مخصوص و خاصی که بر روی بدن و پوست بدن قرار می‌گیرد، باعث تحریک عضلات و ماهیچه‌ها می‌شود و درنتیجه عضلات را منقبض می‌کند.

برند لانسگو

یکی از مهم‌ترین، معروف‌ترین و سرشناس‌ترین برندهای معتبر دستگاه‌های ورزشی ems, می‌توان به دستگاه و برند ورزشی لانسگو اشاره کرد و نام برد. برند لانسگو دستگاه ورزشی است که در ایران و باشگاه‌های ایران موجود می‌باشد. دستگاه ورزشی و برند لانسگو ساخت کشور آلمان است که از کیفیت و کارایی بسیار بالا و تأثیرگذاری برخوردار است.

برند loncego یکی از بهترین، معروف‌ترین و پرطرفدارترین برندهای دستگاه ورزشی ems هست که جواب دهی بالایی دارد. برند loncego مفیدترین کارایی و عملکرد را برای افراد و ورزشکاران حرفه‌ای و یا افراد مبتدی که تازه به ورزش روی آورده‌اند را دارد. افراد و کسانی که از دستگاه و برند loncego استفاده کرده‌اند، بسیار راضی و خوشنود هستند و از این روش ورزشی به‌طور مداوم و بارها استفاده کرده‌اند. از دستگاه loncego به دلیل آموزش‌های فردی و نکات مهمی که ارائه کرده است، می‌توان به‌راحتی و آسانی استفاده کرد و کارهای با دستگاه loncego را آموخت.

معرفی دستگاه EMS لانسگو

 

شماهم می­توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟