ورزش های لاغر کننده

 

 

در دنیای امروز، چاقی و اضافه وزن یکی از دغدغه‌های مردم جهان می‌باشد، برای این منظور افراد ورزش‌های مختلف را برای لاغری و تناسب اندام ایده آل تجربه می‌کنند و هر کدام از این ورزش‌ها تاثیر بسزایی در بدن دارند. ورزش کردن علاوه بر تناسب اندام زیبا باعث افزایش سلامت و ایمنی و استقامت بدن می‌شود و علاوه‌بر آن تاثیر بسزایی بر روحیه افراد می‌گذارد.
نکته: مهم ترین اصل در لاغری ورزش منظم و متناسب با فرد می‌باشد.
همان گونه که در مقاله جامع و کاربردی لاغری که در اتاق فکر لانسگو تدوین شد بیان کردیم، ورزش راه اصلی برای رسیدن به وزن ایده‌آل و تناسب اندام خواهد بود البته در کنار تغذیه مناسب، ولی این یک واقعیت خواهد بود که در سریال لاغری و تناسب هر کدام از ما، نقش اصلی و کلیدی یا همان قهرمان داستان را ورزش بازی می‌کند، ورزش یک امر بدیهی و یک لازم و ملزوم برای تناسب اندام است که عموما به دلیل عدم وقت کافی به واسطه دغدغه‌های شغلی و … کمی به آن بی‌محلی می‌شود.

باشگاه لاغری

• در امر لاغری نقش اصلی بر عهده ورزش و نقش فرعی بر عهده تغذیه می‌باشد.
• به یاد داشته باشید که ورزش قهرمان سریال لاغری شماست.
• عموما افراد زیادی به واسطه دغدغه‌های بسیار زیاد شغلی نمی‌توانند برای ورزش وقت صرف کنند.

چکیده: برای رسیدن به تندام مناسب باید در نظر داشته باشید که ورزش یک مقوله بسیار مهم خواهد بود، انتخاب بهترین روش ورزشی با توجه به این موضوع که احتمالا دغدغه‌های زیادی دارید می‌تواند برای شما یک مشغله ذهنی بزرگ ایجاد کند. اما نباید از نقش تغذیه در ورزش غافل شوید هر چند که قدم اصلی و نقش اول سریال تناسب اندام هر فردی را ورزش نقش افرینی می‌کند.

انواع تمرینات موثر بر لاغری

تمرین‌های ورزشی معمولا به سه دسته‌ اصلی که شامل: قدرتی، هوازی و یاترکیبی از این دو تقسیم می‌شوند. شما می‌توانید یک یا دو یا حتی ترکیبی از این فعالیت‌‌ها را انتخاب کنید تا برنامه‌ای لذت بخش و چالش بر انگیز برای تمام طول هفته خود داشته باشید .

تمرینات قدرتی

این نوع از تمرینات بدنی بر انقباضات عضلات تمرکز می‌کند و باعث افزایش قدرت و استقامت و اندازه عضلات می‌شود.

تمرینات هوازی

این نوع از تمرینات ورزشی که فعالیت قلب، ریه‌ها و عضلات شما را افزایش می‌دهد تا شما مدت زمان بیشتری به ورزش ادامه دهید. این تمرینات به دلیل ایجاد فشار زیاد بر روی بدن نیاز به اکسیژن رسانی بیشتر را طلب می‌کند که باید به یاد داشته باشید حتما از لباس‌های ورزشی مناسب باید در این روش استفاده کنید.
در این مقاله قصد داریم شما را با ورزش‌هایی که بیشترین میزان چربی سوزی و لاغری دارند آشنا کنیم و پس با ماهمراه باشید.

 

لاغری با باشگاه

• تمرینات قدرتی: به واسطه ایجاد فشار بر روی عضلات و افزایش قدرت درونی آ‌نها می‌باشد که تاثیر پذیری کمتر نسبت به تمرینات هوازی بر لاغری و تناسب اندام خواهد داشت.
• تمرینات هوازی: این نوع از تمرینات به واسطه ایجاد قدرت در ریه‌ها و مجاری تنفسی شما خواهد بود که بیشترین تاثیر را بر روی وزن شما خواهد داشت. علاوه بر این موارد این متد ورزشی نیار به لباس‌های ورزشی مناسب دارد.
• برخی از ورزش ها به صورت ترکیبی از این دو خواهد بود.

چکیده: ورزش‌های قدرتی به واسطه فشار بر یک قسمت مشخص از بدن سبب ایجاد فشار بر همان قسمت یعنی عضلات می‌شود، باید توجه داشته باشید که تمرینات هوازی درست عکس این موضوع خواهد بود و با پخش شدن فشار در کل بدن ضربان قلب را بالاتر و اکسیژن رسانی را افزایش می‌دهند.

تحریک الکتریکی عضلات یا EMS metod

می‌توان حدس زد که در ذهن شما چه می‌گذرد! در همین لحظه که مشغول خواندن این مقاله هستید، بسیاری از افراد یا حتی خود شما در حال فکر کردن یا حتی آرزو کردن برای وجود یا اختراع ورزشی هستند که سبب شود تا در کمترین زمان ممکن بهترین نتیجه را کسب کنید، باید توجه داشته باشید که برآورده کردن این آرزو از جانب غول چراغ جادو هم بعید خواهد بود، ولی EMS یک روش ورزشی الکتریکی است که همانند یک ورزش مغز شما را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و در مدت زمان 20 دقیقه سبب سوختن 1200 کالری از شما خواهد شد.

 

باشگاه دن سازی کوچک

روند تاثیر گذاری این متد به گونه‌ای خواهد بود که جریانات الکتریکی به واسطه کابل‌های درونی در لباس به واسطه لنت‌هایی به بدن شما متصل می‌شوند و سبب می‌شوند تا مغز این گونه برداشت کند که شما در حال ورزش کردن هستید، همین موضوع سبب می‌شود تا تاثیراتی که بر روی عضلات شما به هنگام ورزش کردن اعمال می‌شد شبیه سازی و بدن در حالت باشگاه قرار گیرد، این متد ورزشی همان رمز سلبریتی‌های ایران و جهان است که عموما این موضوع را پنهان می‌کنند.
برای اثر بخشی بهتر در روش ورزشی EMS مربی در حین ورزش به شما تمریناتی را ارائه می‌دهد تا با انجام آن تاثیرات بسزایی بر اندام هدف شما ایجاد شود، به همین دلیل است که این روش ورزشی را همانند یا بهتر است بگوییم شبیه‌ساز باشگاه می‌دانند که در نکات مهم در رشد عضلات نهایت دقت و نوآوری اتخاذ شده است.

• در بیست دقیقه 1200 کالری از دست خواهید داد
• این روش یک متد ورزشی است و نه یک روش لاغری
• بدون هیچ گونه عوارش در کمترین زمان ممکن شما را به وزن ایده‌آل می‌رساند.
چکیده: برای شما پیش آمده که گاهی اوقات به فکر تناسب اندام باشید و آن را تبدیل به یک هدف ارزشمند برای خود کنید ولی به دلیل نبود وقت کافی مجبور شوید اهدافی که برای آن برنامه‌ها چیده‌اید را فراموش کنید؟ EMS یک روش بسیار مناسب برای رسیدن به وزن ایده‌آل است که نام‌هایی همچون تحریک الکتریکی عضلات یا شبیه ساز بدن سازی به آن نسبت داده‌اند، این روش به واسطه جریانات برقی که از لباس و لنت‌های الکتریکی به بدن متصل می‌شود باعث کاهش وزن چشمگیر و عضله سازی می‌شود، مکانیزم این ورزش به گونه‌ای خواهد بود که دقیقا مانند شبیه‌ساز بدن سازی می‌باشد و با ایجاد تکانه‌هایی به عضلات سبب می‌شوند که مغز در حال ورزش و منقبض و منبسط کردن عضلات قرار گیرد.

طناب زدن

طناب زدن یکی از ورزشهای بسیار عالی می‌باشد که شما در هر زمان و مکانی می‌توانید این ورزش را انجام دهید و با یک ساعت طناب زدن شما می‌توانید 1300 کالری انرژی بسوزانید. همچنین این ورزش جزء ورزش‌های هوازی با فعالیت شدید می‌باشد. اگر این ورزش مفید به صورت اصولی انجام نشود احتمال آسیب زانوها در هر پرش را افزایش می‌دهد.
طناب زدن باعث افزایش ضربان قلب می‌شود، به گونه‌ای که می‌تواند ضربان را به 160 تا 180 ضربه در دقیقه رساند و میزان اکسیژن مصرفی را تا 60 درصد در آن لحظه افزایش دهد.

 

طناب زدن

 

 

• 1300 کالری سوزی در یک ساعت
• افزایش ضربان قلب به 180 ضربه در دقیقه
• افزایش میزان تنفس تا 60 درصد

چکیده: افزایش ضربان قلب، کالری سوزی، و بالا بردن توان تنفسی از سرآمد‌های طناب زدن می‌باشد.

تکواندو

تکواندو یا کاراته کره‌ای که لقب سلطان ورزش پا برازنده آن است یک ورزش از کشور کره جنوبی است که بیشتر میزان ورزشکاران فعال در حوزه رزمی را به خود اختصاص داده است، ورزش تکواندور بخاطر تکنیهای خاص در ضربات پا، به عنوان یک ورزش رزمی شناخته شده است و جزء ورزشهای هوازی محسوب می‌شود. شما با یک ساعت ورزش تکواندو می‌توانید 973 کالری انرژی خود را بسوزایند و بدنی انعطاف پذیر با قدرت بسیار بالا داشته باشید.
میزان محبوبیت این روش ورزشی به گونه‌ای است که حدود 70 میلیون نفر یعنی عددی نزدیک به جمعیت ایران این روش را دنبال می‌کنند، از این عدد باور نکردنی حدود 4 میلیون نفر در جهان دارای کمربند مشکی هستند که این میزان عدد محبوبیت وصف ناشدنی این رشته ورزشی را بیان می‌کند. تکواندو یک ورزش جسمی و فکری است و مانند شطرنج ذهن را درگیر خود می‌کند و علاوه بر آن سبب ایجاد بدنی بسیار ورزیده و بدون ذره‌ای چربی می‌شود.

 

پسر تکواندو کار

• این روش ورزشی لقب سلطان ورزش‌های پا را به نام خود ثبت کرده و در کره ورزشی ملی این کشور می‌باشد.
• 70 میلیون مخاطب در جهان دارد یعنی اندکی کمتر از جمعیت ایران
• یک روش ورزشی هوازی که کالری سوزی بالایی دارد.

چکیده: تکواندو که روش ملی کره جنوبی است ملقب به سلطان ورزش‌های پا می‌باشد، در واقع این متد ورزشی به گونه‌ای است به جهت هوازی بودن خود می‌تواند بیش از 900 کالری از شما جذب کند که این عدد بسیار بالایی است. پس تکواندو را جدی بگیرید زیرا 70 میلیون در جهان مخاطب به خود اختصاص داده است.

شنا

ورزش شنا یکی از انواع ورزشهای هوازی و بهترین و عالی ترین ورزش‌‌هاست، تمام عضلات و ماهیچه‌های بدن را درگیر چربی سوزی می‌کند و نیاز به فعالیت و تحرک زیاد ندارد و شما با یک ساعت فعالیت در استخر می‌توانید 892 کالری انرژی خود را بسوزانید بدون اینکه عضوی از اعضای بدن آسیب ببیند. این ورزش برای سفت کردن تمام عضلات بدن مناسب می‌باشد، مخصوصا برای شخصی که بخواهد صورت لاغری داشته باشد خیلی عالی است.
اگر از تیم لانسگو سوال شود که در رتبه دوم کدام روش ورزشی یا تمریناتی را برای کسب سلامتی و تناسب اندام پیشنهاد می‌کنید بدون هیچ گونه‌ تعلل می‌گوییم شنا، شنا یک ورزش است که تاثیر پذیری‌های بسیاری را به واسطه دلایل زیر در خود جای داده است.

 

 

شنا یک ورزش بسیار مناسب برای کاهش وزن است، دلیل این موضوع که بعد از EMS، شنا را به عنوان برترین ورزش برای لاغری معرفی کردیم شبهات شنا به تاثیرات و اثربخشی روحی و جسمی این رشته ورزشی به روش تحریک الکتریکی عضلات است، همان گونه‌ که EMS علاوه بر عضله سازی و چربی سوزی تاثیرات بسیار قابل توجهی بر سلامت جسمی و روحی به ویژه درد‌های پس زمینه و گرفتگی‌ها را دارد شنا هم از این تاثیرگذاری‌ها بی نصیب نیست و همین موضوع سبب می‌شود تا تاثیرات آن بسیار مورد توجه قرار گیرد.
البته EMS به دلیل کالری سوزی بسیار بالا و هدفمند (هدفمند به این دلیل که درست در نقطه مورد نظر شما تاثیر می‌گذارد سبب می‌شود تا نتیجه بسیار سریع‌تری حاصل شود) البته شباهت دیگری میان متد EMS و شنا وجود دارد که آن اثربخشی فوق العاده هر دو این موارد بر روی سلامت سالمندان خواهد بود، همانگونه که می‌دانید ورزش در دوران سالمندی باید علاوه بر تناسب اندام خاصیت درمانی و اثربخشی روحی بالایی داشته باشد که این دو روش ورزشی از این قائده مستثنا نیستند.

 

شنا کننده

 

• شنا یک روش ورزشی با کالری سوزی بالا می‌باشد
• دارای شباهت زیاد به EMS به جهت تاثیرگذاری روحی و جسمی فراوان
• می‌تواند کاهش وزن را برای شما به ارمغان آورد ولی به صورت کلیتی.

چکیده: شنا یک ورزش بسیار کاربردی برای تناسب اندام است که می‌تواند همچون روش تحریک الکتریکی عضلات برای شما تاثیران مثبت روحی و راوانی را به ارمغان آورد.

 بسکتبال

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین ورزش‌ها در بین عموم مردم بسکتبال می‌باشد، علاقمندان این ورزش مهیج تیمی با یک ساعت تمرین در روز 728 کالری انرژی خود را می‌سوزانند و از تناسب اندام خوبی برخوردار می‌باشند. این ورزش علاوه بر چربی سوزی قوی، سیستم ایمنی و ذهن و استحکام استخوان‌‌ها را تقویت می‌دهد و مهارتهای حرکتی و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.
یکی از فواید بیشمار ورزش بسکتبال حرکات کششی آن است، از فواید حرکات کششی می‌توانیم به تاثیر بد رشد استخوان بندی به صورت عمودی اشاره کنیم، اما اگر بخواهیم در رابطه با بسکتبال به شما توضیحات بیشتری ارئه دهیم می‌توانیم به اثر بخشی روحی به ویژه ارتباط بسکتبال یا هر ورزش دیگر با مهارت‌های روانی خواهد بود.
این تاثیرات مثبت به ویژه افزایش سطح مهارت‌های روانی به دلیل گروهی بدون این رشته ورزشی خواهد بود، عموما ورزش‌های گروهی سبب افزایش ترشح همورمون‌های هیجانی خواهند شد و به همین دلیل خستگی در این روش‌های ورزشی کمتر به چشم می‌خورد. برای مثال اگر همین میزان کالری را مجبور باشید به صورت انفرادی بسوزانید، چندین برابر انرژی از شما خواهد گرفت. فوتبال، بسکتبال، والیبال، هند بال و دیگر متد‌های ورزشی به گونه‌ای خواهند بود که برای کودکانی که قبل از سن بلوغ دچار اضافه وزن هستند به شدت توصیه می‌شود. دلیل این توصیه انگیزه بخشی رشته‌های ورزشی گروهی است که می‌تواند سختی را در نشاط و شادابی خود محو کند.
برویم سراغ حساب کتاب! فرض کنید در 30 دقیقه ورزش مستمر بسکتبال بین 240 تا 350 کالری بسوزانید، حال اگر با در نظر گرفتن حداقل میانگین در روز 250 کالری بسوزانید، این میزان در یک هفته مطابق 230 الی 250 گرم کاهش وزن خواهد بود که این میزان یعنی در طول یک ماه شما 1 کیلوگرم و در طول یک سال 12 کیلوگرم از وزن خود را از دست خواهید داد و این نه تنها برای کودکانی که درگیر اضافه وزن هستند بلکه برای تمامی افراد مفید و مثمر ثمر خواهد بود.

• یک متد بسیار کاربردی برای تناسب اندام که به واسطه حرکات کششی فراوان می‌تواند افزایش قد را همراه داشته باشد.
• به دلیل گروهی بودن انگیزه را افزایش می‌دهد.
• در سال می‌تواند حدود 12 کیلوگرم کاهش وزن را برای شما به همراه داشته باشد.

چکیده: بسکتبال به دلیل گروهی بودن و تاثیر در افزایش ترشح هورمون‌های نشاط آور به گونه‌ای خواهد بود که به واسطه آن سختی این ورزش را حس نکنید، در واقع به کمک این رشته ورزشی می‌توانید بیش از 500 کالری در روز بسوزانید.

دویدن

افزودن یک فعالیت در برنامه روزانه اگر نیاز به تلاش داشته باشد، در ابتدا کمی سخت به‌نظر می‌رسد، اما رسیدن به هدف لذتی خاص دارد که می‌تواند سختی مسیر را به آسودگی تبدیل کند و چه بهتر که این هدف از جنس سلامتی باشد. پیاده سازی دویدن روزانه، در برنامه خود در لحظه اول بسیار سخت است و کاملا به شما حق می‌دهیم که در روز‌های ابتدایی با لذت تمام این کار را انجام ندهید ولی با گذشت زمان و کسب انرژی مثبت از این طریق به واسطه حس تازگی و طراوت در ابتدا صبح دویدن روزانه برای شما تبدیل به یک عادت بسیار شیرین و مفید خواهد شد.
دویدن یکی از بهترین ورزش‌ها می‌باشد که باید به صورت آهسته و یکنواخت صورت گیرد و در هر زمان و هر مکانی قابلیت انجام این ورزش وجود دارد. با یک ساعت دویدن در روز می‌توانید 555 کالری انرژی خود را بسوزانید و چربی‌های ناخواسته بدن را از بین ببرید و استقامت و سرعت سوخت و سازتان را افزایش دهید. این یک خلاصه یا بهتر است بگوییم یک قطره از دریای بیکران تاثیر گذاری دویدن بر لاغری است، آیا تا به حال به گوش شما خورده است که می‌گویند زیبایی در سادگی است؟ در بحث دویدن بهتر است بگویم تاثیرگذاری در سادگی است، دویدن به عنوان ارزان‌ترین و ساده‌ترین روش ورزش حداکثر میزان تاثیر گذاری را بر روی بدن ورزشکاران و دوستانی که به دنبال لاغری هستند می‌گذارد.
اگر بخواهیم به طور خلاصه در مورد کالری سوزی صحبت کنیم می‌توانیم بر اساس تحقیقات انجام شده توسط آنگلا روبین از محققین دانشگاه بوستون این گونه بیان کنیم که در هر یک مایل یا 1600 متر دویدن با سرعت آرام، بدن حدود 100 الی 150 کالری می‌سوزاند، این کالری سوزی برای رسیدن به وزن ایده‌آل زمانی می‌تواند تاثیر خود را نشان دهد که کالری سوزی خود را کنترل نمایید. بر اساس تحقیقات جیمز اوکرون عدم تعادل کالری شماری روزانه می‌تواند عامل اصلی در رسیدن به وزن ایده‌آل باشد، اما چگونه؟ براساس نظریات وی اگر در یک روز برای مثال 700 کالری جذب می‌کنیم، باید بیش از 700 کالری بسوزانیم تا در راه لاغری قرار بگیریم. اگر بخواهیم به زبان ساده‌تر مثال بزنیم همان روش کالری شماری است که نظرات مثبت و منفی بی‌شماری را به دنبال خود دارد.
اگر بعد از دویدن نیاز به مصرف کربوهیدرات و مواد شیرین داشتید نگران نباشید، در ابتدا کار شما مجاز هستید که نصف میزان مصرف اولیه کربوهیدرات و قند را در برنامه خود جای دهید، شاید عجیب باشد که ما در لانسگو مصرف مواد غذایی را منع نمی‌کنیم، ولی بهتر است تا بدانید چه از نظر روانشناسی و چه از نظر تجربه برای ما ثابت شده است که تغییرات لحظه‌ای به ویژه اگر باب میل ذات فرد نباشد، دل‌زدگی را به همراه خواهد داشت. پس به یاد داشته باشید برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام آهسته ولی پیوسته حرکت کنید. اما در آخر این روش ورزشی می‌تواند در دوران سالمندی تاثیر گذاری بالایی داشته باشد

• پیاده روی، تاثیر گذار ولی ساده
• کالری سوزی معادل 555 کالری در روز
• تناسب انزی سوزانده شده با انرژی که جذب خواهید نمود.

چکیده: پیاده روی یکی از روش‌های ورزشی است که به واسطه سادگی خود می‌تواند برای عموم مردم تاثیر گذار باشد، این روش ورزشی که در دسترس همگان است می‌تواند تاثیرات مثبتی را برای شما به ارمغان آورد.

دوچرخه سواری

طبق مطالعات YMCA افرادی که دارای سبک زندگی فعال‌تر هستند 32% بیشتر از افراد دیگر مزه تکرارنشدنی سلامت را می‌چشند، در ضمن دوچرخه سواری سبب افزایش روحیه می‌شود که این نکته بسیار حائز اهمیت است؛ طبق تحقیقات انجام شده دوچرخه سواری سبب ترشح آندروفین‌ها و آدرنالین می‌شود که سرآمد آن افزایش اعتماد به نفس خواهد بود. از دیگر مواردی که این روش ورزشی باعث نشاط و افزایش رشد هورمون‌های شادی می‌شود، امکان فردی یا گروهی انجام دادن آن است که می‌تواند در میزان لذت بخشی آن موثر باشد. حتما برای شما جالب خواهد بود که گریم اوبری قهرمان سرعت دوچرخه سواری که به شدت از افسردگی رنج می‌برد در یک مصاحبه بیان کرده بود که در زمان دوچرخه سواری نمی‌دانم کجا بودم و فقط از آن لذت می‌بردم.

 

دوچرخه سواری در جاده

دوچرخه سواری یکی از روش‌هایی بود که در مقاله بررسی روش‌های پا و پایین تنه به آن پرداختیم، دوچرخه سواری یکی از اولین پاسخ‌ها و گزینه‌های مناسب برای سوال چگونه عضله سازی کنیم است، همان طور که مقاله لاغری پا توضیح دادیم، لاغری ران پا سخت‌ترین شکل لاغری است و برای آن باید زمان زیادی صرف کرد، شاید با خود بگویید که چون دوچرخه ندارید، پس موضوع دوچرخه منتفی است ولی خودتان هم می‌دانید این یک بهانه است زیرا می‌توانید از اپلیکیشن بیدود بدون هیچ مشکلی دوچرخه اجاره کنید و با آن به محل کار رفت و آمد داشته باشید.

 

محل کار با دوچرخه

اگر فاصله محل کار تا منزل شما حدود پنج کیلومتر باشد شما می‌توانید در یک روز معادل 600 کالری از انرزی خود را بسوزانید، 300 کالری در زمان رفت و 300 کالری در زمان برگشت و به همین ترتیب می‌توانید در انتها ماه حدود 2 کیلو گرم از وزن خود را از دست دهید. حال اگر مسیری که رکاب خواهید زد دارای شیب باشد می‌تواند این میزان برای شما متفاوت باشد.

• دوچرخه سواری می‌تواند در کاهش وزن یکی از موثرترین متدها باشد.
• امکان کالری سوزی به همراه نشاط را برای شما فراهم خواهد کرد
• باعث لاغری پایین تنه خواهد شد

چکیده: یکی از دیگر از ورزشهای هوازی که برای قلب و سیستم تنفسی مفید می‌باشد دوچرخه سواری می‌باشد که خیلی لذت بخش و جذاب هست معمولاً برای آب کردن چربی ناحیه‌ی شکم، ران و باسن و ساق خیلی مفید هست و با یک ساعت دوچرخه سواری در روز می‌توانید 508 کالری از انرژی خود را بسوزانید.

بدنسازی

آیا بدنسازی لاغر می‌کند؟ همان گونه که از اسم آن پیداست ورزش بدن سازی باعث ساخت و رشد عضلات می‌شود، پس کار با وزنه‌های بدنسازی نمی‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی عضلات شما داشته باشد، اما این تمام ماجرا نیست.
بدنسازی هم می‌تواند باعث کاهش وزن شود و گاهی هم باعث چاق‌تر شدن ! اما شاید برای شما عجیب باشد چرا چاق‌تر شدن؟ برخی از افراد به دلیل نوع متابولیسم بدن خود، به گونه‌ای هستند که با ورزش‌های سنگین بیش از پیش دچار گرسنگی می‌شوند و به همین دلیل با مصرف کالری بیشتر نسبت به آنچه سوزانده‌اند می‌توانند تاثیرات عکس نسبت با لاغری داشته باشند، توصیه ما نسبت به این افراد مراجعه به پزشک تغذیه و سپس مراجعه به باشگاه است.
اما نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید تاثیر کار با دستگاه‌های بدنسازی بر میزان کاهش یا اضافه وزن شما خواهد بود. بدن سازی به دلیل تمرکز بر روی عضله سازی در ابتدا بافت عضلات را مورد هدف قرار می‌دهد و سپس به سمت بافت چربی حمله می‌کند؛ پس به این ترتیب بدن سازی به واسطه ساخت عضله سبب لاغری می‌شود، به این ترتیب اگر شما اضافه وزن دارید پیشنهاد می‌گردد تا به واسطه تمرینات و وسایل هوازی در باشگاه اقدام به کاهش وزن کنید.

 

باشگاه و وزنه‌ها

نحوه استفاده از این دستگاه‌ها عموما در باشگاه‌ها به گونه‌ای است که ابتدا باید اقدام به تمرینات بدنسازی نمایید و سپس پس از گرم شدن بدنتان از تمرینات هوازی استفاده نمایید تا در کنار رشد عضلات خود کاهش وزن محسوسی را تجربه کنید اما باید حواستان به اصول سرد کردن بدن باشد تا دچار آسیب دیدگی نشوید.

• بدنسازی مناسب برای ساختن یک بدن عضلانی و تمرینات هوازی برای کاهش وزن مناسب است.
• نقش تغذیه در بدن سازی بسیار مهم است.
• می‌تواند سبب آسیب‌های ورزشی شود.

چکیده: یکی از موثرترین راه‌های چربی سوزی، ساختن توده‌های عضلانی با ورزش بدنسازی است که جزء ورزشهای قدرتی به حساب می‌آید، با یک ساعت تمرین در روز 220 کالری انرژی خود را می‌سوزانید و تناسب اندام زیبا به دست می‌آورید.

 

ورزش‌های هوازی

ورزش‌های هوازی، یکی از شیوه‌های ورزش می‌باشد که ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد و از این طریق اقدام به چربی سوزی می‌نماید و شما با 20 دقیقه فعالیت هوازی،300 کالری انرژی خود را می‌سوزانید که با 2 بار تمرین در هفته می‌توانید به وزن متناسب برسید.
مزایای ورزش هوازی
کمک به کاهش وزن
کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی
کاهش استرس و اضطراب
کاهش سطح چربی خون
کاهش خطر دیابت
آهسته کردن فرایند پیری
افزایش انعطاف پذیری مغز
کمک به مبارزه با انواع مختلف سرطان

چند مورد از ورزش‌های هوازی پرطرفدار

طناب زدن
دویدن
پیاده روی سریع
رقص
پروانه زدن
اسکوات جک
لانچ
بوکس
اسکی فضایی

 

رقص زومبا

 

یکی از بهترین نوع ورزش هوازی استفاده از دستگاه EMS می‌باشد که با تحریکات الکتریکی عضلات شما را در کوتاهترین زمان ممکن به وزن ایده آل می‌رساند. این نوع ورزش هوازی چون کل اعضای بدن را دچار تحریکات قرار می‌دهد و انقباضات پی در پی دارد،چربی سوزی زیادی نسبت به کل ورزشها دارد .

پیلاتس

این روش که به نام ابداع کننده آن یعنی ژوزف پیلاتس نام گذاری شده است می‌تواند تاثیر قابل قبول ولی بلند مدتی بر روی تناسب اندام شما بگذارد، نام دیگر این روش ورزش کنترولوزی است. پیلاتس یکی از ورزش‌های عالی برای کاهش وزن می‌باشد. این ورزش جزء ورزش‌های قدرتی به‌حساب می‌آید که با انجام حرکات گوناگون آن می‌توان روی تک تک عضلات بدن کار کرد با این ورزش می‌توانید تمام قسمت‌های بدن را لاغر کنید و تعادل و انعطاف پذیری بدن را افزایش دهید، با انجام یک ساعت ورزش پیلاتس می‌توانید 380 کالری انرژی بسوزانید.

چکیده: پیلاتس یکی از روش‌های بسیار مناسب برای لاغری است که می‌تواند تاثیرات خارق العاده‌‌ای بر روی تناسب اندام شما داشته باشد، این روش که به نام پدید اورنده آن یعنی ژوزف پیلاتس نام گذاری شده است، اسم علمی آن کنترولوژی می‌باشد. این متد ورزشی که سبب تقویت عضلات مرکزی بدن می‌شود یک ورزش قدرتی است که در بلند مدت سبب تناسب اندام می‌شود، لازم به ذکر است که میزان کالری سوزی این ورزش حدودا 380 کالری در روز می‌باشد.

رقصیدن

رقصیدن، یکی از روشهای مهیج و پرطرفدار مخصوصاً در بین بانوان می‌باشد که با انجام حرکات مخصوص رقص 370 کالری از انرژی خود را می‌سوزانند و همچنین ضربان قلب را افز ایش می‌دهند و تمام بدن را به چالش می‌کشند و بنابر روحیات خودتان می‌توانید سبک ونوع مورد نظر را برای رقصیدن را انتخاب کنید. امروزه رقص زومبا نسبت به انواع دیگر رقص بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که در رقص آذری میزان کالری سوزی گاهی به عدد 500 می‌رسد که تاثیر بسیار زیادی بر روی لاغری پایین تنه به ویژه چاقی موضعی در گلابی شکل خواهد داشت.

 

رقص اذری و لاغری

پیاده روی

یکی از ساده ترین و پرطرفدارترین ورزشها می‌باشد که شما نیاز به وسیله خاصی ندارید و در هر زمان و مکانی قالبتی انجام این ورزش را دارید و با هر ساعت پیاده روی در روز 167 کالری انرژی می‌سوزانید و ریسک آسیب پذیری خیلی کمتری نسبت به ورزشهای دیگر دارید.

تاثیرات پیاده روی بر روی بدن
کالری سوزی
حفظ حجم عضلات
سوزاندن چربی شکم
خلق و خو را بهبود می‌بخشد
کمک به حفظ کاهش وزن

چکیده: ساده‌ترین روش برای لاغری می‌باشد و با یک جفت کفش قابل انجام است، در یک ساعت بصورت عادی 167 کالری خواهید سوزاند، اما اگر مسیر پیاده روی دارای شیب باشد این میزان بیشتر خواهد شد. پیاده روی تاثیرات خارق العاده‌ای بر روی حفظ عضلات و چربی سوزی شکم خواهد داشت.

 

 

ورزش TRX

ورزش TRX یک نوع ورزش قدرتی هست که در هر زمان و مکانی می‌توانید این ورزش را انجام دهید. در این ورزش از دستگاه‌های قابل حمل و نیروی گرانش استفاده میشود که سنگینی وزن بدن باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود، بایک ساعت از این ورزش می‌توانید 260 کالری انرژی خود را بسوزانید.

چکیده: زمانی که مشغول تمرینات بدنسازی هستید، معمولا تکیه اصلی کار بر روی عضله سازی است و تمرکز اصلی بر روی تقویت عضلات و بزرگ کردن اندام و حجیم کردن آن است و ورزش بدنسازی برای افرادی که به دنبال ساخت عضلات حجیم هستند، ورزش مناسبی است. این روش ورزشی می‌تواند برای یک روز حدود 260 کالری انرژی بسوزاند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
تیم پشتیبانی لانسگو ایران آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.
سلام دوست من ? ، شما هم دوست دارید از خدمات مجموعه ی ما استفاده کنید؟